Zobacz wątek - Loncin 250 Kopcenie/Dymienie

Reklama

NAS Analytics TAG

Loncin 250 Kopcenie/Dymienie

Enduro, Cross
_________

Loncin 250 Kopcenie/Dymienie

Postprzez fifros » 26/8/2016, 09:59

Witam, ( Z góry przepraszam za chaotyczny tekst, ale pisze to któryś raz i chce po prostu napisać zwięźle i na temat)

Mam problem ostatnio zakupiłem Loncina 250 (2012 rok) . Na jeździe próbnej niby wszystko ok . Jak potem się okazało w silniku nie było oleju > zalałem nowy > odpaliłem i kopcił > rozebrałem silnik żeby ocenić stan > okazało się, że poprzedni właściciel nie kłamał i został włożony nowy tłok > pomyślałem, że może przez ten kawałek przytarły się pierścionki > zamówiłem > gdy przyszły okazały się minimalnie za grube > kupiłem pilnik igiełkowy i lekko przypiłowałem każde miejsce na pierścienie żeby ładnie weszły> przy okazji rozebrałem zawory żeby ocenić stan uszczelniaczy ( bdb ) > złożyłem silnik > i dalej to samo :(((

Stwierdziłem, że kupie teraz cały nowy tłok i szukając go na allegro natknąłem się na tłok do silników loncin chłodzonych cieczą , ten tłok wyglądał jak mój, ale zacznijmy od tego, że ja mam silnik chłodzony powietrzem nie cieczą .

Niby tłoki nie różnią się niczym oprócz takich trzech "wcięć" (nie wiem jak to nazwać) w około tłoka.

Więc zamówiłem tłok taki jaki powinienem mieć.

I teraz ważne pytanie czy to mogło być przyczyną kopcenia czy znowu pieniądze na marne . Czy kopcenie powoduje co innego ? :/

W załączniku zdjęcie tłoka chłodzonego cieczą gzie oznaczyłem te wycięcia o których mowa
Załączniki
123.jpg
123.jpg (94.86 KiB) Przeglądane 766 razy
fifros
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26/8/2016, 09:37


Postprzez Leg1oN » 26/8/2016, 12:41

nie ten dział. przenoszę do Offroad..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2531
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez quado500 » 26/8/2016, 15:08

To chińczyk, części nie kosztują majątek więc mogłeś na samym początku zamówić cały zestaw - tłok, cylinder, pierścienie, uszczelki i przy okazji uszczelniacze zaworów i musiałoby być ok jeśli zawory nie są zużyte, a tak to włożysz więcej niż byś za ten zestaw dał, czy bedzie ok to niewiem jak złożysz zobaczysz, powodów kopcenia może być kilka

a to piłowanie pierścieni to moim zdaniem nie najlepszy pomysł gdyż napewno powstały przez to jakieś mikro odłamki itp. i narobiły jeszcze więcej szkód
Avatar użytkownika
quado500
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03

Postprzez fifros » 26/8/2016, 15:45

Szkód nie narobiły. Ps. mam 16 lat i nawet te 300 na cały zestaw to dla mnie troche sporo ;)

Okaże się w poniedziałek jak przyjdzie tłoczek.
fifros
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26/8/2016, 09:37

Postprzez henio12323 » 26/8/2016, 20:59

te nacięcia nie maja wiekszego znaczenia - moze troche poprawic smarowanie. ale generalnei za branie oleju odpowiadają 3 rzeczy
1) tłok - przepuszcza na pierscieniach olej. ( sam tłok to tłok, i same pierscienie to tez swoje, ale pytanie czy np cylinder nie jest np po szlifie i nie ma za duzej srednicy.) wsadź pierscienie same ( tzn kazdy osobno ) dopchnij tłokiem z 1 cm od góry cylindra i zobacz jaki masz luz na zamku pierscienia. najlepiej jakby praktycznie nie było luzu. ( minimalny 0,1 np )
2) uszczelnaicze zaworowe - nimi tez moze iść olej, zwykle objawia sie to tym że moto mocno kopci po odpaleniu..... a potem troche ustaje
3) uszczelkami, np pod głowicą, jak jest przeciek z kanału olejowego do komory spalania.

jeszcze opcja taka że dymi - bo źle jest wyregulowany gaźnik i kopci na czarno bo ma za bogatą mieszanke.... chyba że ewidentnie biało/niebiesko to w takim razie olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr