Loncin 250 Kopcenie/Dymienie
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Loncin 250 Kopcenie/Dymienie
Witam, ( Z góry przepraszam za chaotyczny tekst, ale pisze to któryś raz i chce po prostu napisać zwięźle i na temat)
Mam problem ostatnio zakupiłem Loncina 250 (2012 rok) . Na jeździe próbnej niby wszystko ok . Jak potem się okazało w silniku nie było oleju > zalałem nowy > odpaliłem i kopcił > rozebrałem silnik żeby ocenić stan > okazało się, że poprzedni właściciel nie kłamał i został włożony nowy tłok > pomyślałem, że może przez ten kawałek przytarły się pierścionki > zamówiłem > gdy przyszły okazały się minimalnie za grube > kupiłem pilnik igiełkowy i lekko przypiłowałem każde miejsce na pierścienie żeby ładnie weszły> przy okazji rozebrałem zawory żeby ocenić stan uszczelniaczy ( bdb ) > złożyłem silnik > i dalej to samo
((
Stwierdziłem, że kupie teraz cały nowy tłok i szukając go na allegro natknąłem się na tłok do silników loncin chłodzonych cieczą , ten tłok wyglądał jak mój, ale zacznijmy od tego, że ja mam silnik chłodzony powietrzem nie cieczą .
Niby tłoki nie różnią się niczym oprócz takich trzech "wcięć" (nie wiem jak to nazwać) w około tłoka.
Więc zamówiłem tłok taki jaki powinienem mieć.
I teraz ważne pytanie czy to mogło być przyczyną kopcenia czy znowu pieniądze na marne . Czy kopcenie powoduje co innego ? :/
W załączniku zdjęcie tłoka chłodzonego cieczą gzie oznaczyłem te wycięcia o których mowa
Mam problem ostatnio zakupiłem Loncina 250 (2012 rok) . Na jeździe próbnej niby wszystko ok . Jak potem się okazało w silniku nie było oleju > zalałem nowy > odpaliłem i kopcił > rozebrałem silnik żeby ocenić stan > okazało się, że poprzedni właściciel nie kłamał i został włożony nowy tłok > pomyślałem, że może przez ten kawałek przytarły się pierścionki > zamówiłem > gdy przyszły okazały się minimalnie za grube > kupiłem pilnik igiełkowy i lekko przypiłowałem każde miejsce na pierścienie żeby ładnie weszły> przy okazji rozebrałem zawory żeby ocenić stan uszczelniaczy ( bdb ) > złożyłem silnik > i dalej to samo

Stwierdziłem, że kupie teraz cały nowy tłok i szukając go na allegro natknąłem się na tłok do silników loncin chłodzonych cieczą , ten tłok wyglądał jak mój, ale zacznijmy od tego, że ja mam silnik chłodzony powietrzem nie cieczą .
Niby tłoki nie różnią się niczym oprócz takich trzech "wcięć" (nie wiem jak to nazwać) w około tłoka.
Więc zamówiłem tłok taki jaki powinienem mieć.
I teraz ważne pytanie czy to mogło być przyczyną kopcenia czy znowu pieniądze na marne . Czy kopcenie powoduje co innego ? :/
W załączniku zdjęcie tłoka chłodzonego cieczą gzie oznaczyłem te wycięcia o których mowa
- Załączniki
-
- 123.jpg (94.86 KiB) PrzeglÄ…dane 2376 razy
- fifros
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 26/8/2016, 09:37
To chińczyk, części nie kosztują majątek więc mogłeś na samym początku zamówić cały zestaw - tłok, cylinder, pierścienie, uszczelki i przy okazji uszczelniacze zaworów i musiałoby być ok jeśli zawory nie są zużyte, a tak to włożysz więcej niż byś za ten zestaw dał, czy bedzie ok to niewiem jak złożysz zobaczysz, powodów kopcenia może być kilka
a to piłowanie pierścieni to moim zdaniem nie najlepszy pomysł gdyż napewno powstały przez to jakieś mikro odłamki itp. i narobiły jeszcze więcej szkód
a to piłowanie pierścieni to moim zdaniem nie najlepszy pomysł gdyż napewno powstały przez to jakieś mikro odłamki itp. i narobiły jeszcze więcej szkód
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
te nacięcia nie maja wiekszego znaczenia - moze troche poprawic smarowanie. ale generalnei za branie oleju odpowiadają 3 rzeczy
1) tłok - przepuszcza na pierscieniach olej. ( sam tłok to tłok, i same pierscienie to tez swoje, ale pytanie czy np cylinder nie jest np po szlifie i nie ma za duzej srednicy.) wsadź pierscienie same ( tzn kazdy osobno ) dopchnij tłokiem z 1 cm od góry cylindra i zobacz jaki masz luz na zamku pierscienia. najlepiej jakby praktycznie nie było luzu. ( minimalny 0,1 np )
2) uszczelnaicze zaworowe - nimi tez moze iść olej, zwykle objawia sie to tym że moto mocno kopci po odpaleniu..... a potem troche ustaje
3) uszczelkami, np pod głowicą, jak jest przeciek z kanału olejowego do komory spalania.
jeszcze opcja taka że dymi - bo źle jest wyregulowany gaźnik i kopci na czarno bo ma za bogatą mieszanke.... chyba że ewidentnie biało/niebiesko to w takim razie olej
1) tłok - przepuszcza na pierscieniach olej. ( sam tłok to tłok, i same pierscienie to tez swoje, ale pytanie czy np cylinder nie jest np po szlifie i nie ma za duzej srednicy.) wsadź pierscienie same ( tzn kazdy osobno ) dopchnij tłokiem z 1 cm od góry cylindra i zobacz jaki masz luz na zamku pierscienia. najlepiej jakby praktycznie nie było luzu. ( minimalny 0,1 np )
2) uszczelnaicze zaworowe - nimi tez moze iść olej, zwykle objawia sie to tym że moto mocno kopci po odpaleniu..... a potem troche ustaje
3) uszczelkami, np pod głowicą, jak jest przeciek z kanału olejowego do komory spalania.
jeszcze opcja taka że dymi - bo źle jest wyregulowany gaźnik i kopci na czarno bo ma za bogatą mieszanke.... chyba że ewidentnie biało/niebiesko to w takim razie olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości