Rozbieranie silnika Cr 125 1997
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Rozbieranie silnika Cr 125 1997
Witam! Nie dawno pękł mi lewy karter po wystrzale łańcucha. Kupiłem używany karter w dobrym stanie. Czy można zmienić tylko jeden karter? I czy do rozkręcenia połowy silnika trzeba jakiś specjalnych narzędzi ?
- oryhan
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 3/3/2016, 21:11
Do rozkrecenia potrzebujesz narzedzie do rozpołowienia silnika oraz narzedzie do ponownego zapolowienia silnika (koszt takich zabawek ok 1400zł). Nie wzpomnie o blokadzie kosza sprzegłowego (70zł) czy kluczu dynanometrycznym i zestawem podswatowtych narzedzi takich jak klucze nasadowe, plaskie, srubokrety, szczypce do pierscieni segera.
A tak nawiasem, kartery wymienia se parami ponieważ podczas procestu produkcji są one parowane/pasowane ze sobą, osiowość czy powieszchnie ktore przylegają do siebie zeby caly silnik nie ciekł.
Kup karter A/B (lewy/prawy) i oddaj sprzet do kogos kto robi moto bo z podstawową wiedzą (a podejrzewam ze oprócz wiedzy gdzie jest kopka, jak dzialaja biegi i gdzie jest wlew paliwa, wiekszej wiedzy nie posiadasz/ nie obraź sie stwierdzam fakt i mozliwe ze sie myle) jak to poskladasz to bedziesz mial 5 biegów w tył...
A tak nawiasem, kartery wymienia se parami ponieważ podczas procestu produkcji są one parowane/pasowane ze sobą, osiowość czy powieszchnie ktore przylegają do siebie zeby caly silnik nie ciekł.
Kup karter A/B (lewy/prawy) i oddaj sprzet do kogos kto robi moto bo z podstawową wiedzą (a podejrzewam ze oprócz wiedzy gdzie jest kopka, jak dzialaja biegi i gdzie jest wlew paliwa, wiekszej wiedzy nie posiadasz/ nie obraź sie stwierdzam fakt i mozliwe ze sie myle) jak to poskladasz to bedziesz mial 5 biegów w tył...
- stanio50
- Świeżak
- Posty: 59
- Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53
ale generalnie - da sie rozebrać z podstawowymi kluczami, jedynie co to trzeba mieć jak sciągnąc sprzęgło ( jak je zablokować, odkręcic i dokręcic ( spore wartosci sił ) sruba wału tez dosyc mocno dokręcic trzeba. ) trzeba miec jak sciągnać magneto ( sciągacz wewnętrzny ) reszta to w zasadzie kluczyk 8mka i cały silnik masz w częsciach.
no i tak jak kolega wyzej napisał - kartery powinno sie brać parami. tak są wtedy spasowane, dwa rózne kartery to moze byc loteria
no i tak jak kolega wyzej napisał - kartery powinno sie brać parami. tak są wtedy spasowane, dwa rózne kartery to moze byc loteria
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hmm szczerze szukał bym jakiegos magika co by cos wyrzeźbił. nie jest to element który ma jakies obciązenia, jedynie wałek co popycha sprzegło. poszukał bym jakiegoś ślusarza co by sie podjał. albo dobry spawacz. moze by to sciąć na równo i dorobić jakiś kawałek i dospawać, łatwo na pewno nie bedzie. takie kartery są " przesączone' olejem i to sie paskudzi przy spawaniu, często powstają pory i moze cos sie pocić. ale mysle że element tak mały jest ze da rade
klejowo raczej srednio to widze
klejowo raczej srednio to widze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości