Szczotki? Gdzie Ty masz szczotki w altku w moto?
. Masz magnesy stałe na wałku i uzwojenia stojana z których wyprowadzone są końce do regulatora.
Może Ci regulator padł a nie altek.
Zmierz napięcia międzyfazowe jakie daje sam alternator, przy 5.000 rpm powinny wynosić 60-90VAC. Krótko mówiąc, odłączasz kostkę od regulatora -3 żółte, albo białe przewody-, odpalasz moto, wkręcasz na 5krpm i mierzysz napięcie pomiędzy każdym z tych 3 przewodów, pomiędzy wszystkimi wartość napięcia powinna być taka sama i wynosić 60-90V PRĄDU PRZEMIENNEGO, tak podkreślę, żebyś miernika nie zabił.
W ogóle najpierw sprawdź, jak się to ładowanie zachowuje, czy przy jakimś zakresie obrotów nie masz spadów, skoków napięcia etc.
Osobiście zakładam, że szlag trafił co najwyżej regulator.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"