Zobacz wątek - Honda CR 125 morderstwo silnika
NAS Analytics TAG

Honda CR 125 morderstwo silnika

Enduro, Cross
_________

Honda CR 125 morderstwo silnika

Postprzez HondaBezMocy » 23/8/2016, 07:45

Witam. Posiadam Hondę CR 125 z 2003 roku już pół roku. Przygoda z nią zaczęła się po kupnie jej od mężczyzny w średnim wieku który długo nią nie jeździł a gdy już postanowił to zrobić niestety ułamał się grot świecy i porysował tłok razem z cylinder dlatego postanowił wbić tuleje i założyć nowy tłok. Ja następnie ją dotarłem i przejeździłem 13 mth, ale podczas ostatniej przejażdżki jadąc full gaz zblokowało tylnie koło, wcisnąłem sprzęgło, puściłem z myślą że silnik ruszy ale nadal tylnie koło stało w miejscu więc zatrzymałem się, poczekałem aż ostygnie, próbowałem odpalić ale nic z tego. Już wcześniej 2 razy zdarzyło mi się takie zblokowanie koła ale po zatrzymaniu odpalił normalnie, a teraz nawet kopka chodzi jakoś lekko.

Czy to na pewno za słaba kompresja?
Czy może być to wina uszczelki pod głowicą? Czy można jakoś sprawdzić czy nie przepuszcza ona powietrza?
Czy jeśli będzie to zapieczony pierścień to czy wystarczy tylko wymiana tłoka?
Gdy zdejmę już cylinder i tłok to w jaki sposób sprawdzić luz na wale?
HondaBezMocy
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/8/2016, 07:16


Postprzez henio12323 » 23/8/2016, 18:44

1) nie wiem czy za słaba kompresja
2) raczej nie widna uszczelki. mozna rozbierająć - zwykle to widać
3) jak cylinder trzymałby wymiar to tylko wymiana tłoka

luzu na wale nie sprawdzisz sciągając cylinder. wystarczy sciągnąc pokrywy ( sprzegła i magneta) i poruszac wałem góra dół.

jak chcesz sprawdzic luz na korbowodzie, to jakims zmywaczem oczyszczasz łozysko ( olej to zawsze jakastam warstewka) i ruszasz korbą góra dół- nie moze byc zaden wyczuwalny zdecydowany ruch. mozna też złapać korbe ręką i ciągnac jądo góry, a druga ręką pukać w dół ( jak słychac mocne metalicznie uderzenie to znaczy ze jest luz jakistam)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez HondaBezMocy » 15/9/2016, 20:44

Zdjąłem cylinder i gdzieś na połowie zablokował, spiekł się pierścionek, na cylindrze w jednym miejscu jest mocniej przetarte. Mam tłok Aoki nominał 53,94mm a selekcja D to 53,97, nie wiem jak dużo powierzchni zabiera szlif, czy kupić selekcję B czy lepiej zwymiarować, tylko gdzie to zrobią?
HondaBezMocy
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/8/2016, 07:16

Postprzez henio12323 » 15/9/2016, 20:46

szlif zabiera zwykle 0.25..... ale ty mozesz mieć nicasil, i tam sie nic nie szlifuje - a jedynie honuje.

w ciemno nic nie dobierzesz tak czy siak musisz to pomierzyć. oddaj do mechanika motocyklowego - bedzie wiedział co z tym zrobic. albo do sprawdzonego warsztatu - gdzie ? nie wiem...szukaj w okolicy bez sensu żebys woził po całej polsce cylinder
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na g�r�