Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do ok. 5k + nietypowe pytanie

Pierwszy motocykl do ok. 5k + nietypowe pytanie

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl do ok. 5k + nietypowe pytanie

Postprzez CichyR » 20/7/2016, 16:41

- Doświadczenie
null

- Wiek, waga, wzrost
18 lat, 175cm, 65kg

- Do jakich celów chcesz używać motocykla, w jakich udziałach procentowych?
Będzie to głównie miejskie wozidupsko - do szkoły/uczelni/pracy/sklepu/toi toia. Jeśli chodzi o trasy, to też bym chciał jeździć, ale nie jest to główne przeznaczenie motocykla. Jeździć będę głównie po asfalcie, czasem może jakiś szuter zaliczę (jakieś podjazdy pod dom czy cuś), plecaczek pewnikiem też czasem zabiorę.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
strzelam, że cusik koło 5kkm

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ciuchy już są, moto do 5k

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
fajnie by było, gdyby nie był za drogi i nie palił za dużo

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe, nakedy, cafe racery, niektóre turystyki

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
tradycyjnie er5, cb500, gs500. Dodatkowo: XJ600 (naked, div ujdzie, ale naked wizualnie bardziej mi się podoba), Hornet 600, GSX600F polift, CB450S, Fazer 600, Bandit 600N

Dodatkowo mam pytanie:
Całkiem niedaleko od domu mam taką oto Kawe ZZR 600 http://olx.pl/oferta/kawasaki-zzr-niesp ... 953bc2fc30 Wg sprzedającego padł ino silnik. Myślałem, czy by nie wymienić silnika i osprzętu na coś pochodzącego ze słabszego moto, żeby się wpasować w A2. Czy ktoś może ma z tym doświadczenia jakieś i jest w stanie +/- oszacować cenę takiego zabiegu, opłacalność/sensowność i jak to wygląda od strony prawnej (czy moc przed blokadą to będzie moc fabrycznej ZZR, czy wsadzonego silnika)?
CichyR
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/7/2016, 10:02
Lokalizacja: Gliwice


Postprzez weblech » 20/7/2016, 18:17

500tki które wymieniłeś będą najlepsze do Twoich potrzeb. Lakkie, zwrotne, mało palą, wybaczają błędy, idealne na pierwsze moto do miasta. Ja sam zdecydowałem się na ER-5, rezygnując z 600tek i moim zdaniem to była dobra decyzja.

Tego wraka sobie daruj. Przy zerowej wiedzy więcej czasu spędzisz u mechanika lub w garażu, niż na drodze. No chyba że masz znajomego który Ci to wszystko zrobi.

XJ600 to też dosyć dobry pomysł, ale masa jest większa niż 500. Kilka koni więcej chyba raczej tego nie rekompensują.

Hornet 600 / Fazer 600 - to trochę za duża moc na początek. Wiem od znajomych, którzy startowali od takich moto, że prawie 100KM to za dużo na start.

Suzuki Bandit 600N / GSX600F - masa gotowego do jazdy 220 i 225kg ! Co tu dużo mówić, do miasto średnio.

CB 450S - staroć, najnowsze modele z '89, zdecydowanie lepiej CB500.
weblech
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17/9/2015, 17:40

Postprzez CichyR » 20/7/2016, 18:38

weblech, jeśli chodzi o Horneta i Fazera, to są one do blokowania, 100 kunia tu nie będzie przez najbliższe 2 lata minimum, a co do CB450S to jej największe zalety to chyba najniższa cena i nie trzeba blokować (czyli trochę mniejsze GS500). Co do złomka, to była tylko luźna rozkminka.
CichyR
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12/7/2016, 10:02
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez panzervi » 21/7/2016, 08:11

Znam kolesia ktory kupil gs-a za 4k, jezdzil 3 lata, kupil nowe plastiki na zadupku(60zl), ladnie wyczescil, wyregulowal i sprzedal za 4300zl :D.
Wiec poco bawic sie z dlawieniem? Nie lepiej kupic lekkie moto z full mocą, a potem ewentualniesprzedac i kupic cos wiekszego?
panzervi
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24/9/2015, 18:51

Postprzez weblech » 21/7/2016, 09:44

Ja również nie widzę sensu dławienia 100konnego moto. Poza tym, 5000zł to za mały budżet na te moto :(.
CB450S nie bez powodu ma niską cenę - to staroć. Ciekawe jak z częściami na rynku?
weblech
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17/9/2015, 17:40

Postprzez lagiboy » 22/7/2016, 21:10

er-5 na początek będzie w sam raz, co do dławionego bandziora to powiem tak - kto twierdzi że do miasta jest kiepski ten nim nie jeździł, jest cieżki ale tylko jak trzeba go pchać, jak jedzie to jest bajka, do miasta zajebisty.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez grz3g0r2 » 1/8/2016, 14:27

Najlepszy na ten moment jest duke 390 139 kg 32 kW (44 KM) @ 9,500 obr cena nowego 19 990 zł to jest mój numer jeden... mozna znaleść urzywany taniej...
grz3g0r2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29/7/2015, 09:16



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr