Zobacz wątek - pierwszy remont
NAS Analytics TAG

pierwszy remont

Enduro, Cross
_________

pierwszy remont

Postprzez soro » 17/7/2016, 12:15

Hejka, w sierpniu planuje swój pierwszy remont w moim ktmie i mam parę pytań. Chciałem zapytać czy firmy i produkty, które mam zamiar kupić są ok i czy o czymś nie zapomniałem.

1. Cały układ napędowy renthala https://www.24mx.pl/zestaw-napedowy-mx- ... ucts&pos=7 jakie zębatki pod większą zrywność niż max prędkość ?

2. klocki hamulcowe https://www.24mx.pl/klocki-hamulcowe-ty ... cts&pos=12

3. łożyska kół https://www.24mx.pl/zestaw-lozysk-przed ... xc-f-2008#

4. łożyska g. ramy https://www.24mx.pl/komplet-lozysk-glow ... xc-f-2008#

5. dystanse do kół

6. uszczelniacze zawieszenia

7. wymiana oleju w zawieszeniu, jaki najlepiej ?

8. cylinder i tłok, chce kupić ten zestaw. Czy opłaca się bawić w takie coś ? Da to jakiś wzrost mocy, i czy nie trzeba pod ten kit żadnych przeróbek ? https://www.24mx.pl/cylinder-i-t%C5%82o ... ucts&pos=2 czy lepiej kupić orginalny ktm'owski za ~400 zł więcej ?

9. Korba https://www.24mx.pl/kompletny-korbowod- ... xc-f-2008# albo orginalna.

10. łańcuszek rozrządu ktm'owski

11. inne rzeczy jak napinacze do łańcucha itp.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18


Postprzez henio12323 » 18/7/2016, 12:40

czy o czyms zapomniałes - skąd mamy to wiedziec ;P motocykl ma kilka tysiecy częsci, a co masz do wymiany wiesz / albo i nie wiesz tylko ty

co do 1) napęd tragiczny, na pewno nie do enduro, i nie za taka cene. najlepsza opcja łancuch did VX2, zębatka albo supersprox stalowa koronka, albo grosskopfa ( albo cała stal - 100 zł około koszt, albo ze stalową koronką jak supersprox i ona chyba koło 200 zł ( supsesprox tez podobna cena da sie wyrwać ) przednia zębatka - najlepiej oryginał. zapłacisz pewnie mniej niz z 24MX a pojeździ 2X wiecej albo i dłuzej. no i z 24mx sie nie opłaca brać - chyba że jest promocja. normalne ceny mocno drogie
2) ta firma niby spoko, chociaz tych klocków nie testowałem. od siebie polecam złote gold freny, swietnie hamują, sa mega zywotne i cenowo - ja kupowałem po jakies 80 zł... wiec sporo taniej.
3) kolejna przesada - spisz sobie numer łozysk, idź do sklepu rolniczego, popros o jakies dobre łozyska do kół w tym rozmiarze, dobiorą ci najlepszych firm ( skf, ntn, fag, koyo....... ) za jakies 20-40 zł sztuka - i bedą duzo lepsze. plus uszczelnaicze po kilka zł sztuka, wyjdzie cie nawet połowa taniej i pewnie lepiej jakosciowo
4) to samo łozyska główki ramy - do ktma swietne sa TIMKENy 25-30 zł sztuka.
5) dystanse- albo oryginał albo zamiennik... twój wybór, oryginały są drozsze
6) poleca oryginały - o nich napiszę poniżej
7) to zalezy, najlepiej generalnie lać WP olej, koszt ze 120 zł/ litr - najlepiej działa zawieszenie, i najdłuzej wytrzymuje... ale za 50 kilka złotych masz motorexa 5W który działa równie dobrze no i ponad połowa jest tanszy. - tylko fakt faktem troche czesciej wypadało by go zmieniać. ale swietnie na nim działa zawias. motule itp kicha
8) nic nie trzeba przerabiać, tylko 2 pytania - po 1 dowiedz sie po ile potem są tłok iki uszczelki i jak z dostępnoscią, bo fabryczne nie podpasują. po 2 - pomysl cyz chcesz obciązac cały motocykl bigborem, bo od takiego zestawu szybciej poleci sprzęgło, wał, skrzynia.... chociaz faktycznie bedzie miał lepszego kopa - tylko czy ci to potrzebne - ale to juz pytanie do ciebie. bo poza tym to zestaw jest spoko
9) oryginał chyba drogi, ale proxa albo hotrodsa moge smiało polecic - tylko też da sie taniej dorwac.
10) bo najlepszy
11) ...


teraz tak - jak robisz remont na zime, chcesz miec lepsze ceny, uderz do mnie na PW, moge ci zrobic wycene czesci, mam dostęp do zamienników ale głównie oryginałów w dobrej cenie. też takie rzeczy jak łozyska itp, moge dobrac ze sklepów jako zamienniki - wiem co gdzie i jak kupować żeby było taniej i dobrze. względem tego co bys brał z 24mx zaoszczędzisz sporo :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 18/7/2016, 15:28

Zapominałem dodać, że nie wymagam żeby ktoś wiedział co mam do wymiany, tylko co należy wymienić/sprawdzić przy większym remoncie. Moto chce odstawić do mechanika za 2-3 tyg. te wszystkie pierdółki jak napęd itp. to pewne na 100 procent, jeżeli rozchodzi się o silnik to sprawa jest otwarta, mechanik zajrzy i zobaczymy czy coś jest do wymiany i jak to generalnie wygląda. /pytam o cylinder, bo mam teraz tłok sel. C więc raczej wolałbym sobie już cały cylek wymienić z tłokiem.
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 18/7/2016, 20:23

to moze inaczej - czego nie należy sprawdzic ? i tutaj powiem że niczego. wszystko w takich motocyjlach jest na maxa konieczne, nie ma srubki która nie jest ważna, wiec wszystko trzeba przepatrzyć.

skoro mechanik bedzie to robił to on juz powinien wiedziec co i jak sprawdzać. rozbierze zobaczy i oceni co do wymiany a co nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 19/7/2016, 21:26

A co do tych zębatek, po ile zębów najlepiej na "kopa" niż na prędkość ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 22/7/2016, 22:38

sam sobie ocen jakie miałes i jak mocno chcesz zmienic. nie ma złotego środka. jak chcesz lepsze przyspieszenie - z tyłu wiecej zebów z przodu mniej. generalnie z przodu lepiej np zostawic a z tyłu z 1-2 zeby dołozyc. no to juz od Ciebie zalezy jak mocną chcesz mieć zmiane, ale nie szedłbym w skrajność bo potem sie moze okazac że moto piłujesz tylko a on w miejscu stoi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 31/7/2016, 18:41

Jeszcze sprawa tego zawieszenia. Na ktmsklep nie mają części do zawieszenia, gdzie takowe mogę zamówić? Co wgl brać do podstawowego serwisu zawieszenia, które powinno się robić (co sezon?) uszczelniacze, łożyska, wymiana oleju ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 31/7/2016, 21:27

w kazdym sklepie/serwisie ktma.

wymiana oleju, uszczelniacze panewki - to podstawa. reszta zaleznie od stanu i zuzycia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 7/8/2016, 12:58

Dobra, będzie zakładany ten kit i plus od razu korba. Jak docierać po takim remoncie, jaki olej lać i co ile wymieniać? Henio jak masz dostęp do części zawieszenia to chętnie od Cb kupię, bo nie mogę dostać :/
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 7/8/2016, 18:30

dopiero bede mógł ci pomóc za 2 miesiace bo mam wakacje ;D

docierać normalnie - poczytaj o tym są całe ksiązki. pierwszy olej zmien po 2-3 godzinach max z filtrem. potem już normalnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez soro » 7/8/2016, 19:14

Ok, a ten olej to jaki lać. Zawsze leje motorexa 10w50, teraz mineralny ? Jak tak to jaki ? Jest jeszcze sprawa uchwytów do końcówki wydechu ? Mój ktm jest 2008 roku, nie wiem czy to był jakiś wypust ktm (factory czy replica :?: :oops: ) ale z tego co oglądałem to w tej wersji każdy ma końcówkę wydechu akrapa. U mnie mam ten wydech w dwóch bardzo słabych obejmach. Wydech w tym lata jak żyd :P Na ktmsklep znalazłem takie uchwyty ale to chyba zupełnie co innego http://ktmsklep.pl/schemat/72171/uklad- ... s_controls i nw czy będą pasowały. Oryginalnych nie ma nigdzie :/ Nw czy kupować te i zobaczyć, a jak nie to w jaki sposób można samemu takie obejmy zmajstrować ?
soro
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18

Postprzez henio12323 » 7/8/2016, 22:38

jaki chcesz. moze byc też mineralny - obojętne. ja lałem mineralny czy tam półsyntetyk to chybva był na pierwsze 2-3 godzinki, spokojniej polatałem. zlałem go i zalałem docelowy. nie wiem jaki masz wydech... oryginalnie nie ma obejm tylkko jest wszystko wspawane w samą koncówke. z linku nie ma zadnych uchwytów do sprzedania.

ja sam dorobiłem no - prawie sam. zrobiłem projekt ( pomierzyłem itp ) narysowałem na kartce rysunkiem technicznym mniej wiecej zarys co i jak takiej obejmy, i dałem na cięcie wodą. wyszło z 15-20 zł za taką obejme wzorowaną na oryginalnej akrapa nawet troche grubszą dałem, tylko ze ze stali nierdzewnej. i było sztywniutko. sa obejmy uniwersalne za jakies 50-80 zł kupisz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr