Hard enduro 8 000 - 9 000.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Hard enduro 8 000 - 9 000.
Witam
Bez zbędnego owijania
, czy w tym budżecie da radę wyrwać jakieś porządne hard enduro (EXC, WR, CRFX, może jakaś Beta albo Husqwarna? ). Strój i doświadczenie jest z tym narazie na bok, chodzi o to czy po prostu w tym budżecie coś się znajdzie (gotowe do jazdy). Wiadomo igieł nie będzie, ale żeby śmigało i nie wymagało wkładu z początku , z czasem bym ew. dokupywał jakieś części. Pojemność dowolna . Jak wypadają takie sprzęty z remontami i spalaniem na tle np. Full cross 125 2t?

Bez zbędnego owijania

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
costam na pewno kupisz, remonty i spalanie - zawsze odrobine lepiej to wychodzi niz w przypadku crossówek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak takie 250 4T w enduro np. CRF 250X albo EXC 250 wypada mocowo ? np. na tle 125 2T (Full) ? A wrażenia z jazdy ?
Bo na fullu to jednak porażka, może sprecyzuję: przeloty to mordęga, nawet nie wiesz kiedy a kończą ci się biegi a ty dalej jedziesz wolno, a przecież pałować na otwartym gazie nie będzie się , bo szkoda silnika, trzeba "wachlować" biegami non stop, biegi za krótkie stanowczo + inne zagadnienia co do jazdy technicznej..., bieżący serwis i sprawdzanie wszystkiego, to może akurat nie problem, ale jakby troszkę rzadziej było
, spalanie dosyć spore, ale na to to staram się nie patrzeć coś za coś
, zawieszenie no do lasu średnie itp. itd.
A może 450 4T, po full'u 125 2T nie wiem czy bym ogarnął, ale zawsze to coś więcej doświadczenia niż 450 4T na pierwsze moto ? W tej cenie ? Na jakich modelach się skupić czego unikać ? Widuję czasem jakieś EXC 380 (?) lub inne "dziwolągi" i nie wiem czy są one warte uwagi.
Z ciekawości jak ma się spalanie 250 Hard enduro 4T vs 125 2T full vs 450 4T full ? Odczuwalna różnica ? A mocowo ?
Teraz tak patrząc to tych ofert mało jest w tym przedziale, kilka CRFek, 1 godna uwagi może, EXCów to tak średnio, nie wiem czy jest sens szukać czegoś w tym budżecie czy może jednak przelożyć to i dozbierać więcej.
Z drugiej strony można znalesc w tym budżecie zadbane fulle np. CRFki250 (bez X) albo SXF250, tylko czy jest sens znowu brać fulla ;/ Niby 4T inna charakterystyka ale to nie hard enduro.
Bo na fullu to jednak porażka, może sprecyzuję: przeloty to mordęga, nawet nie wiesz kiedy a kończą ci się biegi a ty dalej jedziesz wolno, a przecież pałować na otwartym gazie nie będzie się , bo szkoda silnika, trzeba "wachlować" biegami non stop, biegi za krótkie stanowczo + inne zagadnienia co do jazdy technicznej..., bieżący serwis i sprawdzanie wszystkiego, to może akurat nie problem, ale jakby troszkę rzadziej było


A może 450 4T, po full'u 125 2T nie wiem czy bym ogarnął, ale zawsze to coś więcej doświadczenia niż 450 4T na pierwsze moto ? W tej cenie ? Na jakich modelach się skupić czego unikać ? Widuję czasem jakieś EXC 380 (?) lub inne "dziwolągi" i nie wiem czy są one warte uwagi.
Z ciekawości jak ma się spalanie 250 Hard enduro 4T vs 125 2T full vs 450 4T full ? Odczuwalna różnica ? A mocowo ?
Teraz tak patrząc to tych ofert mało jest w tym przedziale, kilka CRFek, 1 godna uwagi może, EXCów to tak średnio, nie wiem czy jest sens szukać czegoś w tym budżecie czy może jednak przelożyć to i dozbierać więcej.
Z drugiej strony można znalesc w tym budżecie zadbane fulle np. CRFki250 (bez X) albo SXF250, tylko czy jest sens znowu brać fulla ;/ Niby 4T inna charakterystyka ale to nie hard enduro.
- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
przede wszystkim enduro nie ma duzo mocy, bo nie musi mieć, enduro ma moment obrotowy - tam gdzie crossówka np nie ruszy bo sie zadusi, albo zacznie od razu slizgać tam endurak przejedzie spokojnie. nie raz jeździłem w terenie z crossówkami, np na wąwozach czy podjazdach, enduro praktycznie z miejsca rusza i ma przyczepnosc i kopa. crossówka - albo sie zadusi, albo zerwie przyczepnosc i stoi w miejscu. to zasadnicza róznica.
moc nie ma nic do przelotów też, - bedziej chodzi o przełozenia, endurówka jest duzo szybsza i ma inaczej zestrojoną skrzynie, tam nie wbijesz 6 biegu na odcinku 100 metrów jak to jest w crossówkach ;P
nie są warte uwagi dziwolągi, bywa problem z częsciami, np do 380tki nie znajdziesz zamiennika korbowodu, oryginał ponad 1500 zl, fakt nie pada on tak czesto z racji duzej pojemnosci itp itd.... ale znaleźć nie zadrutowany silnik przez wiejskiego rzemieślnika - graniczy z cudem.
pojemnosc jaką powinienes wybrac - to taka w jakim terenie bedziesz sie poruszał. bez sensu kupic 250tke i orać nią na przelotach bo to moto nie do tego. z kolei kupic 450tke i jechac w ciezkie góry i sie siłować na potokach - to też troche bez sens.
spalanie enduro zawsze nizsze niz crossówka - nie bede pisał co ile pali bo tego sie nie da od tak wypisać - zalezy od masy czynników. np porównanie fakt 3 endurówek ale jednak - 300 exc 2T, 350 4T i 450 4T ( 4takty juz na wtrysku wiec teoretycznie małe spalanie ) na wąwozach, gdzie nie ma szybkich odcinków, ale też nie na maxa techniczny teren - w sensie tempo takie 20-30 czasem wolniej, czasem szybciej. wszystkie spalały podobnie, moze 450tka troszeczke mniej. ale na przelocie po lesie 2T spali 2X wiecej niz 450tka.
na pewno bedzie ciezko w tej kasie, z 2 strony nie kupisz dobrego motocykla z dnia na dzien. ja miałem 2.5 razy większy budżet i tez było tylko "kilka" ofert, bardzo dobre znikały w ciągu kilku godzin nawet, a na swoją niezłą czekałem z 2 miesiące.. - i codziennie po 2X przegląda łem ogłoszenia.
twoja decyzja- osobiscie jakbym miał jeździc crossówka w enduro, to bym wolał sobie kupic dobry rower
moc nie ma nic do przelotów też, - bedziej chodzi o przełozenia, endurówka jest duzo szybsza i ma inaczej zestrojoną skrzynie, tam nie wbijesz 6 biegu na odcinku 100 metrów jak to jest w crossówkach ;P
nie są warte uwagi dziwolągi, bywa problem z częsciami, np do 380tki nie znajdziesz zamiennika korbowodu, oryginał ponad 1500 zl, fakt nie pada on tak czesto z racji duzej pojemnosci itp itd.... ale znaleźć nie zadrutowany silnik przez wiejskiego rzemieślnika - graniczy z cudem.
pojemnosc jaką powinienes wybrac - to taka w jakim terenie bedziesz sie poruszał. bez sensu kupic 250tke i orać nią na przelotach bo to moto nie do tego. z kolei kupic 450tke i jechac w ciezkie góry i sie siłować na potokach - to też troche bez sens.
spalanie enduro zawsze nizsze niz crossówka - nie bede pisał co ile pali bo tego sie nie da od tak wypisać - zalezy od masy czynników. np porównanie fakt 3 endurówek ale jednak - 300 exc 2T, 350 4T i 450 4T ( 4takty juz na wtrysku wiec teoretycznie małe spalanie ) na wąwozach, gdzie nie ma szybkich odcinków, ale też nie na maxa techniczny teren - w sensie tempo takie 20-30 czasem wolniej, czasem szybciej. wszystkie spalały podobnie, moze 450tka troszeczke mniej. ale na przelocie po lesie 2T spali 2X wiecej niz 450tka.
na pewno bedzie ciezko w tej kasie, z 2 strony nie kupisz dobrego motocykla z dnia na dzien. ja miałem 2.5 razy większy budżet i tez było tylko "kilka" ofert, bardzo dobre znikały w ciągu kilku godzin nawet, a na swoją niezłą czekałem z 2 miesiące.. - i codziennie po 2X przegląda łem ogłoszenia.
twoja decyzja- osobiscie jakbym miał jeździc crossówka w enduro, to bym wolał sobie kupic dobry rower

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Raczej będę celował w 250 4T / 450 4T . Honda CRF250X jest całkiem spoko i można dostać w tym budżecie co myślisz ?
Bo na EXC to trzeba by było polować, taka 450tka jest dość wytrzymała ? Chodzi mi czy może ciężej ją "skatować" i częściej zdarzają się okazję i ew. rzadsze remonty po kupnie. Co do ceny to wiadomo, ja też chciałem za ok 15 000 ale to dopiero za rok jakoś, musiałbym czekać
Jakby teraz wyrwał coś z przedziału 2000 - 2005 w tej cenie to byłoby okej, tylko nie wiem czy to jest możliwe.
Bo na EXC to trzeba by było polować, taka 450tka jest dość wytrzymała ? Chodzi mi czy może ciężej ją "skatować" i częściej zdarzają się okazję i ew. rzadsze remonty po kupnie. Co do ceny to wiadomo, ja też chciałem za ok 15 000 ale to dopiero za rok jakoś, musiałbym czekać

- Kacper9812
- Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 30/8/2015, 15:21
nic nie mysle
"dość" wytrzymała jest. a co to dla ciebie znacyz to nie wiem
jest mozliwe - to juz pisałem. ale trzba polowac na okazje. hondy sątansze, bo to hondy ;P jest ich mniej, są mniej popularne itp itd ale są spoko.

"dość" wytrzymała jest. a co to dla ciebie znacyz to nie wiem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości