Zobacz wÄ…tek - Jazda na jednym kole.
Advertisement
NAS Analytics TAG

Jazda na jednym kole.

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jazda na jednym kole.

Postprzez Rind » 8/7/2016, 11:55

Cześć,
Mam pytanie jak powinno się wyrywać na koło triala 290.
Z samej mocy daje rade na każdym biegu, ale to tylko pare metrów i tu nasuwa się pytanie jak utrzymać tą samą prędkość nie tracąc wysokości.
Jeszcze jedno jak ze stawianiem moto ze sprzęgłem (mógłby ktoś to wytłumaczyć jak powinno się to robić i na czym to polega).


Dziękuję i pozdrawiam :)
Rind
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/6/2016, 14:15


Postprzez jasnoksieznik » 8/7/2016, 12:06

BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez Olek87 » 21/2/2017, 11:40

Bardzo dobry artykuł :) Lubie słuchać sporów osób gdy jest dyskusja czy lepiej stawiać sprzęgłem czy samym gazem ...
Olek87
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21/2/2017, 11:31

Postprzez henio12323 » 21/2/2017, 12:29

a ja ci dam inna wskazówke

sam ma triala i sam sie uczyłem i tez miałem ten sam problem. moto w góre idzie bez problemu, praktycznie bez względu na bieg i obiciążenie. ale problemem jest dystans
https://www.youtube.com/watch?v=5atiLd6biOk
ogarnij sobie kilka moich filmików - dodam że sie dopiero ucze - tak jak ty, i pionierem wheelie nie jestem. ale teoria nie jest mi obca

no i tak od czego zaczac trening ? na pewno nie od próbowania ujechania na 1 kole - wbrew logice

zaczynasz od treningu który uczy nie tylko gumowania, ale uczy całej techniki trial/enduro czyli kontrola tylnego hamulca i pomaganie sobie podzespołami motocykla
a robisz to tak - najlepiej na ładnym równym odcinku ( najlepjkej trawka jakas itp ) zatrzymujesz sie - stójka koło na wprost, nie musisz stać tak 10 minut. po prostu zatrzymaj sie do zera choć na ułamek sekundy, wtedy cięzarem ciała dobij przedni amorek, wraz z tym jak bedzie wstawał, dodaj gazu - ja uzywam przy tym kontroli sprzęgła, bo silnik ma pewną bezwładnosc jak sie wkręci to musi wytracic pęd - a sprzegło w ułamek sekundy ten pęd odcina, wiec nim sie nieco kontroluje, i zasadą cwiczenia jest to żeby z tej zerowej prędkosci, poderwac koło jak najwyzej i od razu "zadusic" tylnym hamulcem. z początku koło sie podnosi na kilkanascie cm, i robisz 2 metry. z czasem bedziesz mógł poderwac moto do pionu ( dotknąc nawet błotnikiem ziemi :P ) i przyhamować w odcinku około 1 metra. cała zabawa tkwi własnie w po 1) opanowanie sprzegła 2) opanowanie gazu 3) OPANOWANIE HAMULCA o tym zaraz 4) opanowanie wybicia uzywajac zawieszenia z przodu 5) opanowanie balansu ciała

co do hamulca ciezko go uzywać podczas ewolucji, a takie cwieczenie pozwala odblokować noge, i nie tylko przy gumowaniu to sie przyda, ja pare razy juz leciałem na plecy - ale noga wycwiczona po prostu sama zaczeła hamować

jak to ogarniesz - jazda juz sama na gumie to tylko formalnośc, bedziesz ładnie sie wybijał, miał dobry balans i bedziesz bezpieczny bo masz kontrole hamulca

dodam że przy długim gumowaniu, znaczenie ma pochylenie " tyłka" im sie bardziej wypniesz w tył tym moto ma nizej przednie koło i mozna tak jechac z wiekszymi prędkosciami, jak tyłka nie wypniesz ciezko bedzie jechac szybciej, ale wolne gumy beda łatwiejsze. reszta to juz tylko kwestia balansowania ciałem - co tez trzeba sobie wycwiczyc treningami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê