Zobacz wątek - Nierówny naciąg łańcucha - CBR 600 F4i 2006
NAS Analytics TAG

Nierówny naciąg łańcucha - CBR 600 F4i 2006

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Nierówny naciąg łańcucha - CBR 600 F4i 2006

Postprzez Kszyh » 6/7/2016, 19:20

Cześć wszystkim,

Miałem nierówno rozciągnięty łańcuch, hałasował więc postanowiłem go wymienić. Założyłem łańcuch DID 525VX 108 ogniw, zębatki Sunstar wszystko nówki. Co się okazuję? Napęd w różnych miejscach wciąż ma różny luz...

Szukam po forach i internecie, jedyny trop na jaki natrafiłem to:
1 - "scentrowana/niescentrowana" zębatka tylna,
2 - chińska podróbka łańcucha

Co radzicie zrobić? Co to może być? Jak dla mnie, wymiana na podzespoły nowe i do tego takich producentów powinna pozwolić na wyregulowanie naciągu na taki sam luz niezależnie od położenia kół czy łańcucha....

Śruby dokręcałem kluczem dynamometrycznym zgodnie z serwisówką, piasta równo na wahaczu po obu stronach, cały nagromadzony syf wytarty, na gumach na wahaczu także.
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań


Postprzez RUTRA.RD » 15/7/2016, 09:02

ile na nim km zrobiłeś ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez henio12323 » 15/7/2016, 09:20

podniesc ogon w góre - zdejmij łancuch, zakręc kołem, przyłoz cokolwiek do zebatki i bedzie widac czy sie rózno kręci czy nie. tez miałem kiedys taką co była po obwodzie nierówna i "rezonowało"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kszyh » 15/7/2016, 15:46

Na nowym lancuchu zrobilem mniej niz 500km, na starym moto jezdzilo z 48k km przynajmniej tak mi sie wydaje, bo zestaw wygladal na fabryczny.

W poniedzialek sprawdze ta zebatke bo faktycznie, cos czuje, ze nie siedzi jak trzeba. Zakladajac, ze to to, ile moze kosztowac poprawienie tego?
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SpeedyGonzales » 15/7/2016, 20:07

Możliwe kolego że zabierak jest zużyty i powoduje efekt "jajowatej" zębatki.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Artur_ » 16/7/2016, 22:25

Nie za słaby ten 525VX do takiego motocykla?
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Kszyh » 18/7/2016, 15:07

Przeturlałem moto po parkingu i łańcuch jest napięty zawsze w pewnym ułożeniu koła/zębatki tylnej, niezależnie od położenia łańcucha, ogniwa zakuwanego.

Dziś ściągam koło i zobaczę o ile jestem w stanie ruszyć zębatkę, jeżeli siedzi sztywno, spróbuję punkt największego naprężenia odwrócić o 180 stopni. Zerknę też na zabieraki.

Z tego co widzę nie jest to rzadki problem, wiele ludzi go ignoruję a mnie już dochodzą słuchy, że coś takiego niszczy łożyska na zdawczej itd. aż się boję teraz jeździć bo faktycznie hałasuje..

Chciałbym też przy zakładaniu koła z powrotem dobrze je ustawić względem osi moto, jak to zrobić? Wahacz po obu stronach koła jest innej "geometrii" (od strony zębatki idzie "szerzej") a wskaźniki przy nakrętce są wytarte a mechanik mówi, że u mnie oszukują i nastawiał suwmiarką... - tylko no właśnie, jak skoro wahacz z lewej i prawej jest różny? Przynajmniej tak się mi wydaje.
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kszyh » 22/7/2016, 15:06

EDIT
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 23/7/2016, 08:07

to ze jest rózny nie powinno miec znaczenia w samym wcięciu na regulacje

ale najpewniej jest np domierzyć od ośki wahacza do ośki koła :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kszyh » 23/7/2016, 09:50

Problem rozwiązany:

Jako, że zębatka w określonym położeniu koła (~20% obwodu skierowanego OD-motocykla) powodowała straszne napięcie, ustawiłem tak właśnie koło (moto na centralnej). Rozkręciłem śruby mocujące zębatkę, następnie ciągnąc łańuchem wymusiłem odpowiedni luz, zębatka przesunęła się DO-motocykla. Delikatnie dokręciłem zębatkę i sprawdzałem luz po całym obwodzie i jak już grało - dokręciłem.

Dodam, że słyszałem pękające drobiny piachu przy przesuwaniu zębatki :D Może trzeba było bardziej doczyścić koło. Może ktoś ma podobny problem to sugeruję właśnie tak próbować to naprawić (oczywiście wtedy, gdy zestaw napędowy jest nowy, a problem występuję mimo to).

Dzięki za odpowiedzi. Nie mam już suwmiarki niech zostanie tak jak jest to koło.
Kszyh
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość




na gr