Nierówny naciąg łańcucha - CBR 600 F4i 2006
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Nierówny naciąg łańcucha - CBR 600 F4i 2006
Cześć wszystkim,
Miałem nierówno rozciągnięty łańcuch, hałasował więc postanowiłem go wymienić. Założyłem łańcuch DID 525VX 108 ogniw, zębatki Sunstar wszystko nówki. Co się okazuję? Napęd w różnych miejscach wciąż ma różny luz...
Szukam po forach i internecie, jedyny trop na jaki natrafiłem to:
1 - "scentrowana/niescentrowana" zębatka tylna,
2 - chińska podróbka łańcucha
Co radzicie zrobić? Co to może być? Jak dla mnie, wymiana na podzespoły nowe i do tego takich producentów powinna pozwolić na wyregulowanie naciągu na taki sam luz niezależnie od położenia kół czy łańcucha....
Śruby dokręcałem kluczem dynamometrycznym zgodnie z serwisówką, piasta równo na wahaczu po obu stronach, cały nagromadzony syf wytarty, na gumach na wahaczu także.
Miałem nierówno rozciągnięty łańcuch, hałasował więc postanowiłem go wymienić. Założyłem łańcuch DID 525VX 108 ogniw, zębatki Sunstar wszystko nówki. Co się okazuję? Napęd w różnych miejscach wciąż ma różny luz...
Szukam po forach i internecie, jedyny trop na jaki natrafiłem to:
1 - "scentrowana/niescentrowana" zębatka tylna,
2 - chińska podróbka łańcucha
Co radzicie zrobić? Co to może być? Jak dla mnie, wymiana na podzespoły nowe i do tego takich producentów powinna pozwolić na wyregulowanie naciągu na taki sam luz niezależnie od położenia kół czy łańcucha....
Śruby dokręcałem kluczem dynamometrycznym zgodnie z serwisówką, piasta równo na wahaczu po obu stronach, cały nagromadzony syf wytarty, na gumach na wahaczu także.
- Kszyh
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
- Lokalizacja: Poznań
podniesc ogon w góre - zdejmij łancuch, zakręc kołem, przyłoz cokolwiek do zebatki i bedzie widac czy sie rózno kręci czy nie. tez miałem kiedys taką co była po obwodzie nierówna i "rezonowało"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Na nowym lancuchu zrobilem mniej niz 500km, na starym moto jezdzilo z 48k km przynajmniej tak mi sie wydaje, bo zestaw wygladal na fabryczny.
W poniedzialek sprawdze ta zebatke bo faktycznie, cos czuje, ze nie siedzi jak trzeba. Zakladajac, ze to to, ile moze kosztowac poprawienie tego?
W poniedzialek sprawdze ta zebatke bo faktycznie, cos czuje, ze nie siedzi jak trzeba. Zakladajac, ze to to, ile moze kosztowac poprawienie tego?
- Kszyh
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
- Lokalizacja: Poznań
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Przeturlałem moto po parkingu i łańcuch jest napięty zawsze w pewnym ułożeniu koła/zębatki tylnej, niezależnie od położenia łańcucha, ogniwa zakuwanego.
Dziś ściągam koło i zobaczę o ile jestem w stanie ruszyć zębatkę, jeżeli siedzi sztywno, spróbuję punkt największego naprężenia odwrócić o 180 stopni. Zerknę też na zabieraki.
Z tego co widzę nie jest to rzadki problem, wiele ludzi go ignoruję a mnie już dochodzą słuchy, że coś takiego niszczy łożyska na zdawczej itd. aż się boję teraz jeździć bo faktycznie hałasuje..
Chciałbym też przy zakładaniu koła z powrotem dobrze je ustawić względem osi moto, jak to zrobić? Wahacz po obu stronach koła jest innej "geometrii" (od strony zębatki idzie "szerzej") a wskaźniki przy nakrętce są wytarte a mechanik mówi, że u mnie oszukują i nastawiał suwmiarką... - tylko no właśnie, jak skoro wahacz z lewej i prawej jest różny? Przynajmniej tak się mi wydaje.
Dziś ściągam koło i zobaczę o ile jestem w stanie ruszyć zębatkę, jeżeli siedzi sztywno, spróbuję punkt największego naprężenia odwrócić o 180 stopni. Zerknę też na zabieraki.
Z tego co widzę nie jest to rzadki problem, wiele ludzi go ignoruję a mnie już dochodzą słuchy, że coś takiego niszczy łożyska na zdawczej itd. aż się boję teraz jeździć bo faktycznie hałasuje..
Chciałbym też przy zakładaniu koła z powrotem dobrze je ustawić względem osi moto, jak to zrobić? Wahacz po obu stronach koła jest innej "geometrii" (od strony zębatki idzie "szerzej") a wskaźniki przy nakrętce są wytarte a mechanik mówi, że u mnie oszukują i nastawiał suwmiarką... - tylko no właśnie, jak skoro wahacz z lewej i prawej jest różny? Przynajmniej tak się mi wydaje.
- Kszyh
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
- Lokalizacja: Poznań
to ze jest rózny nie powinno miec znaczenia w samym wcięciu na regulacje
ale najpewniej jest np domierzyć od ośki wahacza do ośki koła
ale najpewniej jest np domierzyć od ośki wahacza do ośki koła

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Problem rozwiÄ…zany:
Jako, że zębatka w określonym położeniu koła (~20% obwodu skierowanego OD-motocykla) powodowała straszne napięcie, ustawiłem tak właśnie koło (moto na centralnej). Rozkręciłem śruby mocujące zębatkę, następnie ciągnąc łańuchem wymusiłem odpowiedni luz, zębatka przesunęła się DO-motocykla. Delikatnie dokręciłem zębatkę i sprawdzałem luz po całym obwodzie i jak już grało - dokręciłem.
Dodam, że słyszałem pękające drobiny piachu przy przesuwaniu zębatki
Może trzeba było bardziej doczyścić koło. Może ktoś ma podobny problem to sugeruję właśnie tak próbować to naprawić (oczywiście wtedy, gdy zestaw napędowy jest nowy, a problem występuję mimo to).
Dzięki za odpowiedzi. Nie mam już suwmiarki niech zostanie tak jak jest to koło.
Jako, że zębatka w określonym położeniu koła (~20% obwodu skierowanego OD-motocykla) powodowała straszne napięcie, ustawiłem tak właśnie koło (moto na centralnej). Rozkręciłem śruby mocujące zębatkę, następnie ciągnąc łańuchem wymusiłem odpowiedni luz, zębatka przesunęła się DO-motocykla. Delikatnie dokręciłem zębatkę i sprawdzałem luz po całym obwodzie i jak już grało - dokręciłem.
Dodam, że słyszałem pękające drobiny piachu przy przesuwaniu zębatki

Dzięki za odpowiedzi. Nie mam już suwmiarki niech zostanie tak jak jest to koło.
- Kszyh
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/5/2016, 21:37
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości