Suzuki Bandit 650 - akcesoryjny wydech
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Suzuki Bandit 650 - akcesoryjny wydech
witam, chciałbym wymienić wydech w swoim bandicie 650 2006 r. z tym, że większość wydechów dostępnych w internetach ma dolot 51mm, a u mnie w moto jest 63 mm.
chciałem zastosować taką złączkę z 63 na 51 mm
http://5.allegroimg.pl/original/13/53/61/36/80/5361368053 (otwórz link)
opis z aukcji
"Łączniki zbrojone 4-ro krotnym oplotem, o grubości ścianek 5mm, testowane do 5,5 bara oraz w zakresie temperatur od -50 do +260 stopni C, odporne na działanie wszelkiego rodzaju olejów, smarów itd. Dzięki tym parametrom znakomicie sprawdza się w tuningu przy montażu intercoolerów, turbo, a także dolotu"
sprawdzi się to?
chciałem zastosować taką złączkę z 63 na 51 mm
http://5.allegroimg.pl/original/13/53/61/36/80/5361368053 (otwórz link)
opis z aukcji
"Łączniki zbrojone 4-ro krotnym oplotem, o grubości ścianek 5mm, testowane do 5,5 bara oraz w zakresie temperatur od -50 do +260 stopni C, odporne na działanie wszelkiego rodzaju olejów, smarów itd. Dzięki tym parametrom znakomicie sprawdza się w tuningu przy montażu intercoolerów, turbo, a także dolotu"
sprawdzi się to?
- azuu
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/6/2016, 18:12
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
może nie jasno się wyraziłem, albo coś pokręciłem przy nazewnictwie, moto mam dopiero od tego sezonu
w opisach wydechów jest napisane, "średnica dolotu 51mm", u w moto "rura" prowadząca od silnika do wydechu ma 63 mm mierząc po zewnętrznej stronie, stad domyślam się, że nie będzie to pasować i jest konieczne zastosowanie przejściówki/redukcji z 63 na 51 mm?
w opisach wydechów jest napisane, "średnica dolotu 51mm", u w moto "rura" prowadząca od silnika do wydechu ma 63 mm mierząc po zewnętrznej stronie, stad domyślam się, że nie będzie to pasować i jest konieczne zastosowanie przejściówki/redukcji z 63 na 51 mm?
- azuu
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/6/2016, 18:12
Croowab napisał(a):Ty tak serio ???
Wiesz jaka jest różnica między dolotem a wydechem ??/
Ogólnie co chwilę zwracam uwagę, nawet na tym forum, użytkownikom którzy określają rurę wydechową mianem dolotu. Tłumaczy się, że po kolei jest kolektor wydechowy, z którego wychodzi rura wydechowa, która łączy się z tłumikiem końcowym, ale jak grochem o ścianę. Teraz nastaje głupia sytuacja, ktoś pisze Ci o dolocie i musisz wywnioskować, czy chodzi o faktyczny dolot, czy o kawałek rury za kolektorem

azuu napisał(a):może nie jasno się wyraziłem, albo coś pokręciłem przy nazewnictwie, moto mam dopiero od tego sezonu
w opisach wydechów jest napisane, "średnica dolotu 51mm", u w moto "rura" prowadząca od silnika do wydechu ma 63 mm mierząc po zewnętrznej stronie, stad domyślam się, że nie będzie to pasować i jest konieczne zastosowanie przejściówki/redukcji z 63 na 51 mm?
Ogólnie ta zwężka z pierwszego posta może nie zdać egzaminu przy wydechu, nie wiem czy nie prościej i pewniej, było by Ci pójść do jakiegoś tłumikarza, żeby dogiął Ci całą rurę -od kolektora do puszki- odpowiednio ją zwężając ku końcowi. Tylko teraz, zwężanie to, przynajmniej moim zdaniem, kiepska decyzja, wydech, jego średnica, długość, są przeliczone pod odpowiednie parametry i nastawy silnika, nie potrafię Ci odpowiedzieć jak moto zachowa się po doprężeniu wydechu, a piszesz o dość drastycznej różnicy w średnicy rur, normalnie zakładając przelot wydech się odpręża, co też w sumie powinno się wystroić, ale wtryski same w sobie jakoś dają radę to nadrobić, jak jest w drugą stronę, nie wiem, na pewno będzie miało wpływ na przepływ spalin, w jakim stopniu? Nie wiem.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Wiadomo ze celowo źle /mało precyzyjnie nie nazwałem części o które mi chodzi, z niczego innego jak z braku wiedzy i doświadczenia z moto to nie wynikało
Teraz i tak mam założony już przelot ale chce go wymienić bo to samorobka jakas i wychodzą plamy ala rdza. Czyli teoretycznie tak by dało radę - znaleźć majstra co dognie, zwęży końcówkę rury do odpowiedniej średnicy.

Teraz i tak mam założony już przelot ale chce go wymienić bo to samorobka jakas i wychodzą plamy ala rdza. Czyli teoretycznie tak by dało radę - znaleźć majstra co dognie, zwęży końcówkę rury do odpowiedniej średnicy.
- azuu
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25/6/2016, 18:12
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości