Identyfikacja quada - chinol 200 ccm woda
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Identyfikacja quada - chinol 200 ccm woda
Panowie i panie, przytargałem do domu chinola i chciałbym się o nim coś więcej dowiedzieć, no i go odpalić
Wygląda to tak:
Pojemność 197 ccm.
Chłodzony wodą.
Pod spodem silnika oznaczenie 164ML.
Napęd na łańcuch.
Hamulec nożny (hydrauliczny), spięty tył z przodem
Na ramie wybite:
YongHang Industrial CO LTD
L5JSENL027Yxxxxxx
Lampa na kierownicy chyba dołożona. Mam manetkę, żeby przednie hamulce osobno heblować.
Podpowiecie co to za składanka?
Potrzebuje moduł zapłonowy żeby to odpalić. Są dwie kostki - jedna 2 pinowa z 2 przewodami i druga 4 pinowa z 3 przewodami.
czy taki modół się nada? http://iskuter.pl/modul-zaplonowy-basha ... -2832.html
Starego modułu na wzór brak...
Będę wdzięczny za każde info

Wygląda to tak:





Pojemność 197 ccm.
Chłodzony wodą.
Pod spodem silnika oznaczenie 164ML.
Napęd na łańcuch.
Hamulec nożny (hydrauliczny), spięty tył z przodem

Na ramie wybite:
YongHang Industrial CO LTD

L5JSENL027Yxxxxxx
Lampa na kierownicy chyba dołożona. Mam manetkę, żeby przednie hamulce osobno heblować.

Podpowiecie co to za składanka?
Potrzebuje moduł zapłonowy żeby to odpalić. Są dwie kostki - jedna 2 pinowa z 2 przewodami i druga 4 pinowa z 3 przewodami.
czy taki modół się nada? http://iskuter.pl/modul-zaplonowy-basha ... -2832.html
Starego modułu na wzór brak...
Będę wdzięczny za każde info

- w0jta5
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/6/2016, 09:11
to chinczyk to czego sie spodziewasz nazwy jakiejs ? to nawet jak ma nazwe to moze występować w przeróznych kombinacjach.
ten moduł bedzie pasował. do wszystkich chinczyków idzie tylko kilka typów modułów, zwykle ten, albo taki zespolony 6 pinowy
ten moduł bedzie pasował. do wszystkich chinczyków idzie tylko kilka typów modułów, zwykle ten, albo taki zespolony 6 pinowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki za podpowiedź co do modułu - zaraz zamawiam.
Co do nazwy/identyfikacji - zależmy mi na nazwie/rodzaju by w przyszłości wiedzieć jak prawidłowo dobrać podzespoły.
Ps. Wiem, że chińczyki są dyskryminowane w temacie ATV, ale nie sądziłem, że aż tak bardzo
Co do nazwy/identyfikacji - zależmy mi na nazwie/rodzaju by w przyszłości wiedzieć jak prawidłowo dobrać podzespoły.
Ps. Wiem, że chińczyki są dyskryminowane w temacie ATV, ale nie sądziłem, że aż tak bardzo

- w0jta5
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/6/2016, 09:11
i tak to nie ma znaczenia, nawet jak bedziesz miał nazwe,
czemu są dyskryminoiwane ? po prostu to nie są jednakowe modele. albo inaczej - modeli jest kilka tysiecy. i jak ktos ma shineraya, a ktos inny bashana - to np silniki są w 99% identyczne, ale w 100% mozna mieszać częsciami miedzy tymi modelami. ramy z kolei tez jest w ciul modeli ram, generalnie wszystko podobne, ale mogą sie róznic geometrią, wykonaniem, rurkami samymi, i często np zawieszenia pasują do wielu modeli.
wiec jak szukasz częsci silnikowych - to musisz obczaic jaki to model silnika. i do modelu silnika szukac częsci.
jak szukasz innych dupereli do zawieszenia np, to najlepiej mierzyć i szukać po wymiarach.
wiem bo sam miałem quada, i w zadnym sklepie nikt mi nie mógł dobrać nic póki nie przyniosłem częsci na wzór.
czemu są dyskryminoiwane ? po prostu to nie są jednakowe modele. albo inaczej - modeli jest kilka tysiecy. i jak ktos ma shineraya, a ktos inny bashana - to np silniki są w 99% identyczne, ale w 100% mozna mieszać częsciami miedzy tymi modelami. ramy z kolei tez jest w ciul modeli ram, generalnie wszystko podobne, ale mogą sie róznic geometrią, wykonaniem, rurkami samymi, i często np zawieszenia pasują do wielu modeli.
wiec jak szukasz częsci silnikowych - to musisz obczaic jaki to model silnika. i do modelu silnika szukac częsci.
jak szukasz innych dupereli do zawieszenia np, to najlepiej mierzyć i szukać po wymiarach.
wiem bo sam miałem quada, i w zadnym sklepie nikt mi nie mógł dobrać nic póki nie przyniosłem częsci na wzór.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
uważaj z tym modułem bo sa różne rodzaje napiecia ac i dc chodzi o zmienne i stałe napiecie ale juz nie pamietam dokładnie czym sie różnią poczytaj w necie
a ten quad to uwierz mi ze moze byc składanką nawet z trzech mialem juz wiele podobnych quadów i cos o tym wiem jeden miał nawet już trzeci silnik w sobie...
Ps. masz odłączony wąz od filtra powietrza
a ten quad to uwierz mi ze moze byc składanką nawet z trzech mialem juz wiele podobnych quadów i cos o tym wiem jeden miał nawet już trzeci silnik w sobie...
Ps. masz odłączony wąz od filtra powietrza
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
to że gdy pchasz i swieci licznik to poprostu ładowanie róznica miedzy AC i DC jest taka że AC możesz odpalic bez akumulatora np. na pych lub kopke a w DC musisz miec akumulator a masz w nim regulator napiecia taka szara lub czarna kostka z żeberkami jak w slinikach chłodzonych powietrzem? jak masz to to chyba DC ale nie jestem w 100% pewien poczytaj jeszcze w necie na ten temat na pewno ludzie cos piszą
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
Jest regulator napięcia, na 5 przewodów.
Ale zapłon jest na prąd zmienny.
Maszyna uruchomiona. Był problem z wiązką - z przewodami idącymi z impulsatora, z kostką do modułu i przewodem do cewki WN. No i ruszyło.
Wydaje się, że silnik dość szybko się grzeje, no i w głowicy słychać jakieś niepokojące dźwięki. Rozrząd jest chyba na popychaczach, więc muszę poprawnie ustawić luz. Wentylator jest źle umiejscowiony - oddalony od chłodnicy o jakieś 10 cm - i na razie się jeszcze nawet nie włączył, a temp. raczej była już wyższa niż 60'C i muszę to również sprawdzić/przerobić.
Teraz tylko wymiana oleju na 4T, bo obecnie na szybko zalałem samochodowy 5W40.
Ale zapłon jest na prąd zmienny.
Maszyna uruchomiona. Był problem z wiązką - z przewodami idącymi z impulsatora, z kostką do modułu i przewodem do cewki WN. No i ruszyło.
Wydaje się, że silnik dość szybko się grzeje, no i w głowicy słychać jakieś niepokojące dźwięki. Rozrząd jest chyba na popychaczach, więc muszę poprawnie ustawić luz. Wentylator jest źle umiejscowiony - oddalony od chłodnicy o jakieś 10 cm - i na razie się jeszcze nawet nie włączył, a temp. raczej była już wyższa niż 60'C i muszę to również sprawdzić/przerobić.
Teraz tylko wymiana oleju na 4T, bo obecnie na szybko zalałem samochodowy 5W40.
- w0jta5
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/6/2016, 09:11
60 stopni to jeszcze był silnik niedogrzany ;P
wiatrak sie odpali jak bedziesz miał około 90 stopni na chłodnicy ( przy czujniku)
no i te silniki są dosyc ciche wiec jak cos stuka to lepiej nawet nie odpalać.
no i olej samochodowy to też nie najlkepszy pomysł...
wiatrak sie odpali jak bedziesz miał około 90 stopni na chłodnicy ( przy czujniku)
no i te silniki są dosyc ciche wiec jak cos stuka to lepiej nawet nie odpalać.
no i olej samochodowy to też nie najlkepszy pomysł...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Po 1km przejażdżce rura od wydechu, jest dosłownie czerwona - tak ma być?
Co do stuku w silniku, dźwięk wydobywa się z okolicy skrzyni biegów, a najprawdopodobniej wszystko z powodu wstecznego biegu, który nie trybi - przepuszcza i zgrzyta. podobno to częsta usterka w 200ccm.
Nie uśmiecha mi się rozpoławiać silnika w sezonie. Mam nadzieję, że do jesieni nie narobi to bałaganu...
Olej wymieniony na Motul 3000 10W40 4T.
Zamówiłem też napinacz łańcucha, ale coś nie pasuje, chyba trzeba będzie go modyfikować.
Łożyska w przednich piastach też do wymiany.
Dodam, że wydech był już motany, czyli brak kata (jeżeli w ogóle występował) i z tyłu jest jakaś szportowa wydumka gatunku WRC - Warcy Rycy Cescy.
A ogólnie wiadomo, że pełen przelot w silniku wolnossącym to zło.
Co do stuku w silniku, dźwięk wydobywa się z okolicy skrzyni biegów, a najprawdopodobniej wszystko z powodu wstecznego biegu, który nie trybi - przepuszcza i zgrzyta. podobno to częsta usterka w 200ccm.
Nie uśmiecha mi się rozpoławiać silnika w sezonie. Mam nadzieję, że do jesieni nie narobi to bałaganu...
Olej wymieniony na Motul 3000 10W40 4T.
Zamówiłem też napinacz łańcucha, ale coś nie pasuje, chyba trzeba będzie go modyfikować.

Łożyska w przednich piastach też do wymiany.
Dodam, że wydech był już motany, czyli brak kata (jeżeli w ogóle występował) i z tyłu jest jakaś szportowa wydumka gatunku WRC - Warcy Rycy Cescy.
A ogólnie wiadomo, że pełen przelot w silniku wolnossącym to zło.
- w0jta5
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/6/2016, 09:11
nie ma byc, pewnie kwestia złej regulacji gaźnika
w wysilonych quadach ( jak i moto) to norma taki wydech ;P wiadomo ze szybciej poleca zawory itp, ale i tak to nie ma tragedii - to nie samochód który szkoda żeby zrobił 100-200 tys km mniej przez wydech. tu kazdy sie liczy z remontami i usterkami
w wysilonych quadach ( jak i moto) to norma taki wydech ;P wiadomo ze szybciej poleca zawory itp, ale i tak to nie ma tragedii - to nie samochód który szkoda żeby zrobił 100-200 tys km mniej przez wydech. tu kazdy sie liczy z remontami i usterkami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
na wysłuchanie stuków jest ciekawy sposób bierzesz kija (najlepiej świeżego z drzewa i nie popękanego) o średnicy mniej wiecej 5-10cm przystawiasz do silnika do miejsc w których podejrzewasz stuki przykładasz do ucha i wszystko słychac tylko pamietaj ze wszędzie będzie coś słychac np. prace zaworów
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
Dzięki Panowie za podpowiedzi
Załatwię stetoskop samochodowy i obadam sprawę dokładniej. Choć jestem prawie pewien, że to skrzynia hałasuje.
Zabrałem się za regulację luzu zaworowego. Odkręcam pokrywę głowicy, sprawdzam koniki, a one bez luzu, całkiem na sztywno... Stwierdzam, że ssący mógł być nawet podparty, bo gaźnik sobie sapał w rytm zapłonów.
Będąc przy gaźniku, to macherzy podmienili śrubkę od regulacji biegu jałowego - nie dość że na płasko zakończoną śrubę, to jeszcze za krótką.
Jak ja uwielbiam tych partaczy
Hamulce rozdzielone. Przód na pompie od Kymco - słabo bierze, jakby pompa miała za słabą wydajność lub jeszcze jest zapowietrzona, ale najpierw rozbiorę zaciski i je przesmaruje. Ale jest akceptowalnie.
Za to pedał na tył zrobił się twardy jak decha.
Musze z tym powalczyć. A stary płyn hamulcowy czarny jak olej z diesla po 20kkm
Bez zdjęć się nie liczy więc wrzucam


Załatwię stetoskop samochodowy i obadam sprawę dokładniej. Choć jestem prawie pewien, że to skrzynia hałasuje.
Zabrałem się za regulację luzu zaworowego. Odkręcam pokrywę głowicy, sprawdzam koniki, a one bez luzu, całkiem na sztywno... Stwierdzam, że ssący mógł być nawet podparty, bo gaźnik sobie sapał w rytm zapłonów.
Będąc przy gaźniku, to macherzy podmienili śrubkę od regulacji biegu jałowego - nie dość że na płasko zakończoną śrubę, to jeszcze za krótką.
Jak ja uwielbiam tych partaczy

Hamulce rozdzielone. Przód na pompie od Kymco - słabo bierze, jakby pompa miała za słabą wydajność lub jeszcze jest zapowietrzona, ale najpierw rozbiorę zaciski i je przesmaruje. Ale jest akceptowalnie.
Za to pedał na tył zrobił się twardy jak decha.
Musze z tym powalczyć. A stary płyn hamulcowy czarny jak olej z diesla po 20kkm

Bez zdjęć się nie liczy więc wrzucam


- w0jta5
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/6/2016, 09:11
po co stetoskop możesz poprostu kijem
a luz zaworowy sprawdzałes na górnej pozycji tłoka?
tu masz filmik jak poprawnie ustawic:
https://m.youtube.com/watch?v=pFaMNTjQ0kk
jeśli ustawisz na znaku T i nie bedzie luzu to spróbuj jeszcze raz dookoła obrócić, znak T można odszukac jeszcze 2 sposobem odkręcając tą małą pokrywe na 4 śrubki tam nałożyc klucz na śrube trzymającą magneto i powoli kręcić

a luz zaworowy sprawdzałes na górnej pozycji tłoka?
tu masz filmik jak poprawnie ustawic:
https://m.youtube.com/watch?v=pFaMNTjQ0kk
jeśli ustawisz na znaku T i nie bedzie luzu to spróbuj jeszcze raz dookoła obrócić, znak T można odszukac jeszcze 2 sposobem odkręcając tą małą pokrywe na 4 śrubki tam nałożyc klucz na śrube trzymającą magneto i powoli kręcić
-
quado500 - Świeżak
- Posty: 241
- Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość