Zobacz wątek - Który rocznik całować KTM exc 300
NAS Analytics TAG

Który rocznik całować KTM exc 300

Enduro, Cross
_________

Który rocznik całować KTM exc 300

Postprzez BRaYaN1212 » 7/6/2016, 23:25

Witam który rocznik do około 20 000 zł celować tak żeby ewentualnie zostało na poprawki / niespodziewane naprawy
Widziałem 2012 i 2008 roczniki w podobnej cenie więc pytam bo cena zależy od wkładu i stanu a nie obchodzi mnie że ten ma super naklejki. Nie napalam się na razie tylko powoli szukam bo nie chce padaki jeśli ktoś ma jakieś linki z forum gdyby się powielil temat bardzo proszę o podanie i jeszcze na co zwrócić uwagę przy zakupie tej maszyny.

To co znalazłem cytuję
Ktmy ogólnie podupadły na jakości ale nie do tego stopnia że te sprzed 5-ciu lat jeździły a teraźniejsze się sypią. Poprostu nie można ich już nazwać debiloodpornymi jak to się zwykło mówić np. o modelach z silnikiem RFS. 
Różnice w stosunku do modeli poniżej 2010 są spore(inna skrzynia, inny zawias inne kąty ramy, inne dyfuzory, inne koła i wiele innych). Model 2011 to taka przejściówka, rama dalej stara ale silnik i zawias taki sam jak w modelach od 2012 w górę. Od modelu 2014 spora zmiana w w charakterystyce silnika(inna membrana, inna głowica, inne nastawy gaźnika). Pomijam jakieś duperele które KTM co roku zmieniał i które faktycznie są na plus. 
Teraźniejsze modele 250/300 są naprawdę dobrę i lepsze od poprzedników. W 2017 wchodzi nowy model, zobaczymy czy obroni się przez sprawdzoną przez lata konstrukcją.




silnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03
2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),
03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)
3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach )

to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly
Czary Mary
BRaYaN1212
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 24/5/2010, 21:08


Postprzez henio12323 » 8/6/2016, 07:47

nie patrz na rocznik tylno na cene, bo warto kupic nak najnowszy w jak najlepszym stanie.

poza tym 2012 rocznik duzo lepiej sie prowadzi od poprzedniej generacji ( 2008-2011)

swoja drogą jak masz 20 kafli - dozbieraj odrobine i bierz ode mnie, mam zdrową 300te 2013 KTM EXC, six days wersja więc na wypasie. tłok zmieniony ze 3-4 godziny temu - i uszkodziłem sobie kolano i szybko nie pojeżdze. u mnie moto bez wkładu za co gwarantuje głową. na tą chwile łozysko PDSa jedynie do wymiany, ale to albo wymienie albo dorzucam.

i masz problem poniekąd rozwiązany - bo masz swieże moto które na prawde fajnie jeździ
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN




Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości




na górê