Zobacz wątek - Aprilia sx Pomoc !!

Aprilia sx Pomoc !!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Aprilia sx Pomoc !!

Postprzez Subiak123 » 5/6/2016, 21:52

Witam Wszystkich
Przychodzę znów z pewnym zapytaniem już 2 raz :D
A mianowicie 1 tyg temu zakupiłem motor którym jest Aprilia sx 80 na cylindze airsal sport 80 i wał Top Racing :)
Ale 2 dni po kupnie tata nie wiedział czy w mieszance jest olej i żeby nie zatrzeć wlał jeszcze do dozownika i motor dostawał olej x2 i następnego dnia wzmogły się wibracje kiery i reszty i do tego tak pierdział ale przepaliłem olej po odłączeniu dozownika i wszystko jest ok ale pozostała reszta problemów i do tego w silniku coś stuka jest taki jakby przedźwięk metaliczny ( pytałem się juz na innym forum i jedna osoba napisała że luzy na wale ale nwm :)
I do tego dziś z kolegami zrobiłem z 20 km i u nich cylindry były gorące ale nie aż tak jak u mnie i nwm bo u mnie cylinder był bardzo gorący :)
Ja mam cylek nicasil a oni żeliwo i mój był bardziej gorący co jest ??
Subiak123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/5/2016, 19:37
Lokalizacja: Lublin


Re: Aprilia sx Pomoc !!

Postprzez Glenroy » 5/6/2016, 23:15

Subiak123 napisał(a):Ja mam cylek nicasil a oni żeliwo i mój był bardziej gorący co jest ??

Nicasil to powłoka cylindra a nie materiał z jakiego jest wykonany ;). Koledzy równie dobrze jak Ty mogą posiadać powłokę nicasilu w cylindrze, bo ze względów ekonomicznych -jest dużo tańszy niż tradycyjny alu cylinder z wprasowaną żeliwną tuleją- stosuje się to tak samo w motocyklach jak i kosiarkach do trawy :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Subiak123 » 6/6/2016, 14:48

Dzięki za naukę :) Ale proszę też odpowiedzieć na moje inne pytania wibracje grzanie się itp :D
Subiak123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/5/2016, 19:37
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Glenroy » 7/6/2016, 18:42

A skąd pewność, że po odłączeniu dozownika w paliwie był olej? Temperatura cylindra tak samo zależy od wielu czynników, gęstości użebrowania, jego wielkości, efektywności chłodzenia etc. W kwestii grzechotania, to tak samo jakbyś napisał na forum medycznym do chirurga, że się przewróciłeś i nie możesz ruszać ręką...pewnie opisał by Ci jak nastawić kości i zagipsować rękę. Nie wiemy skąd, co i jak dzwoni, tego musi posłuchać ktoś kumaty, na żywo.

PS. Nie dubluj tematów, jakby ktoś miał Ci pomóc, to pomógł by tutaj, a tak zarobisz sobie na drugiego warna ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Subiak123 » 7/6/2016, 20:40

Dobra już nie będę dublował ale jeszcze jedno czy jeśli mi coś " nie wiadomo co " stuka to skierować się jak najszybciej do mechanika czy jak ??
Subiak123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/5/2016, 19:37
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kris514 » 7/6/2016, 21:54

inna opcja to wożenie worka ze sobą i jak się rozsypie to będzie w co zbierać. Nie rozumiem tu czegoś: na początku dozownik był podłączony ale nie miał oleju i czy dalej jest podłączony a jeśli nie to czy otwór w gaźniku jest zatkany?
Amelinium szybciej odprowadza ciepło więc stąd to odczucie że jest cieplejszy, wrzuć tutaj zdjęcie elektrod świecy zapłonowej ( nagar powinien być brązowy, broń boże biały)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Subiak123 » 10/6/2016, 15:18

Witam
Nie mam jak zdjęcie dodać ale powiem :)
świeca jest chyba normalna na początku gwintu świecy jest olej ( czarny przepalony jak ropa :P)... A na elektrodzie jest taki brązowy chyba suchy osad troszkę wilgotny jest na pewno od oleju ale raczej nie wiele bo przejechałem palcem i przeczyściłem świece :)
Ale jak myślicie udać się do mechanika ?? Bo odnośnie worka to bez przesady gdybym zatarł cylinder za 800 zł i wał za 300 to bym się w ch*j zdenerwował sprzedał bym w pi*** :P
Subiak123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 31/5/2016, 19:37
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości




na gr