Problem z zaciskiem hamulcowym Hornet 2013
• Strona 1 z 1
Problem z zaciskiem hamulcowym Hornet 2013
Siema,jeżdżę Hondą CB 600 Hornet z 2013r z ABS,dzisiaj postanowiłem sprawdzić zaciski bo jadąc po woli piszczą mi klocki z przodu,po zdemontowaniu lewego zacisku nie stwierdziłem nieprawidłowości,natomiast z prawym jest problem,gdyż nie chodzi środkowy tłoczek w zacisku,po zblokowaniu dwóch działających nawet silne naciśnięcie na klamke nie dało efektu,dodam że wcisnął sie do środka bez problemu,próbowałem też odpowietrzyć i z górnego odpowietrznika płyn ciśnie jak szalony natomiast z tego poniżej praktycznie nic zaledwie jakaś marna kropelka. Jestem mechanikiem i ogólna zasada działania hamulców jest podobna jak w samochodzie ale tego nie pojmuje,w związku że w lewym zacisku działają poprawnie wszystkie tłoczki,klocki zużyte są w większym stopniu,miał ktoś do czynienia z takimi cudami?
-
bossmen - Świeżak
z tego co mi wiadomo to w hornecie trzeci tłoczek z przodu jest kontrolowany przez hamulec nożny gdyż jest tam cABS, klamka operuje tylko dwoma tłoczkami z przodu, górnym i dolnym i jednym z tyłu. taki wynalazek Hondy z doopy...
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
lagiboy napisał(a):z tego co mi wiadomo to w hornecie trzeci tłoczek z przodu jest kontrolowany przez hamulec nożny gdyż jest tam cABS, klamka operuje tylko dwoma tłoczkami z przodu, górnym i dolnym i jednym z tyłu. taki wynalazek Hondy z doopy...
No prosze czego to ludzie nie wymyślą! tylko dlaczego tylko w jednym przednim zacisku?
-
bossmen - Świeżak
tego właśnie nie wiem i nie potrafię wytłumaczyć, może jakiś syf coś blokuje, może powietrze się dostało i płyn nie dociera, generalnie system cABS jest porypany i nawet wymiana płynu jest durnowata, ja u siebie też już rozbierałem prawy zacisk bo mi szurało i tarcza się grzała ale u mnie wystarczyło wyczyścić i przesmarować.