Zobacz wÄ…tek - Problem z zaciskiem hamulcowym Hornet 2013
NAS Analytics TAG

Problem z zaciskiem hamulcowym Hornet 2013

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z zaciskiem hamulcowym Hornet 2013

Postprzez bossmen » 4/6/2016, 09:49

Siema,jeżdżę Hondą CB 600 Hornet z 2013r z ABS,dzisiaj postanowiłem sprawdzić zaciski bo jadąc po woli piszczą mi klocki z przodu,po zdemontowaniu lewego zacisku nie stwierdziłem nieprawidłowości,natomiast z prawym jest problem,gdyż nie chodzi środkowy tłoczek w zacisku,po zblokowaniu dwóch działających nawet silne naciśnięcie na klamke nie dało efektu,dodam że wcisnął sie do środka bez problemu,próbowałem też odpowietrzyć i z górnego odpowietrznika płyn ciśnie jak szalony natomiast z tego poniżej praktycznie nic zaledwie jakaś marna kropelka. Jestem mechanikiem i ogólna zasada działania hamulców jest podobna jak w samochodzie ale tego nie pojmuje,w związku że w lewym zacisku działają poprawnie wszystkie tłoczki,klocki zużyte są w większym stopniu,miał ktoś do czynienia z takimi cudami?
Avatar użytkownika
bossmen
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28/11/2011, 19:46
Lokalizacja: DB


Postprzez lagiboy » 4/6/2016, 21:00

z tego co mi wiadomo to w hornecie trzeci tłoczek z przodu jest kontrolowany przez hamulec nożny gdyż jest tam cABS, klamka operuje tylko dwoma tłoczkami z przodu, górnym i dolnym i jednym z tyłu. taki wynalazek Hondy z doopy...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez bossmen » 4/6/2016, 21:09

lagiboy napisał(a):z tego co mi wiadomo to w hornecie trzeci tłoczek z przodu jest kontrolowany przez hamulec nożny gdyż jest tam cABS, klamka operuje tylko dwoma tłoczkami z przodu, górnym i dolnym i jednym z tyłu. taki wynalazek Hondy z doopy...


No prosze czego to ludzie nie wymyślą! tylko dlaczego tylko w jednym przednim zacisku?
Avatar użytkownika
bossmen
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28/11/2011, 19:46
Lokalizacja: DB

Postprzez lagiboy » 4/6/2016, 21:13

tego właśnie nie wiem i nie potrafię wytłumaczyć, może jakiś syf coś blokuje, może powietrze się dostało i płyn nie dociera, generalnie system cABS jest porypany i nawet wymiana płynu jest durnowata, ja u siebie też już rozbierałem prawy zacisk bo mi szurało i tarcza się grzała ale u mnie wystarczyło wyczyścić i przesmarować.

ogólnie to zobacz czy masz cABS bo zakładam że masz ale nie wiem czy faktycznie masz. jak podniesiesz przednie koło, zakręć nim i wciśnij nożny hebel, koło powinno stanąć przy cABS, to samo z tylnym, przedni hamulec powinien je zatrzymać.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez bossmen » 4/6/2016, 21:36

Chyba pojąłem zasade działania tego układu,tak jak mówisz jeden z tłoczków w prawym przednim zacisku działa naciskając tylny (nożny) hamulec,a tylko w prawym bo do prawego zacisku dochodzą 2 przewody hamulcowe a do lewego tylko jeden i fizycznie nie jest możliwe żeby lewy też działał po naciśnięciu nożnego hamulca,troche to zagmatwali ale widocznie skuteczność hamowania jest ważniejsza niż równe zużycie klocków.
Avatar użytkownika
bossmen
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 28/11/2011, 19:46
Lokalizacja: DB

Postprzez lagiboy » 4/6/2016, 22:32

no mówiłem że wynalazek z doopy
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê