Cruiser (?) dla poczÄ…tkujÄ…cego
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Cruiser (?) dla poczÄ…tkujÄ…cego
To mój pierwszy post na forum, więc przede wszystkim chciałbym się przywitać
Zastanawiam się nad kupnem swojego pierwszego własnego motocykla.
1. Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
Jeździłem 2 sezony na Suzuki Marauderze 125, tylko krótkie trasy
2. Wiek, waga, wzrost
25 lat, 178 cm, 65 kg (jestem raczej niewielkiej postury)
3. Do jakich celów chcesz używać motocykla?
Jazda na co dzień do pracy, po mieście, ale zależy mi też, abym był w stanie pojechać czasami w trasę nieco dłuższą, powiedzmy 300-400 km
4. Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ciężko mi powiedzieć z powodu niewielkiego doświadczenia
5. Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Budżet powiedzmy ok. 10 000 zł, może odrobinę większy. Na ciuchy przeznaczyłbym oddzielną kwotę.
6. Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ciężko mi powiedzieć. Dobrze by było, aby był tani w utrzymaniu.
7. Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nie ukrywam, że estetycznie najbardziej odpowiadają mi cruisery. Ale jeśli ktoś chce mi to wybić z głowy, to jestem otwarty
8. Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Nie chcę nic sugerować, będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam, jeśli coś zrobiłem nie tak

1. Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
Jeździłem 2 sezony na Suzuki Marauderze 125, tylko krótkie trasy
2. Wiek, waga, wzrost
25 lat, 178 cm, 65 kg (jestem raczej niewielkiej postury)
3. Do jakich celów chcesz używać motocykla?
Jazda na co dzień do pracy, po mieście, ale zależy mi też, abym był w stanie pojechać czasami w trasę nieco dłuższą, powiedzmy 300-400 km
4. Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ciężko mi powiedzieć z powodu niewielkiego doświadczenia
5. Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Budżet powiedzmy ok. 10 000 zł, może odrobinę większy. Na ciuchy przeznaczyłbym oddzielną kwotę.
6. Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ciężko mi powiedzieć. Dobrze by było, aby był tani w utrzymaniu.
7. Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nie ukrywam, że estetycznie najbardziej odpowiadają mi cruisery. Ale jeśli ktoś chce mi to wybić z głowy, to jestem otwarty
8. Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Nie chcę nic sugerować, będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i przepraszam, jeśli coś zrobiłem nie tak
- HornedRat
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/5/2016, 14:39
- Lokalizacja: W-wa
cruiser do jazdy po mieście jest trochę kobylasty. ale jeśli Ci się podoba cruiser i chcesz cruisera to czemu nie. każdy z producentów ma w swojej stajni jakiegoś. suzuki intruder/marauder, kawasaki vulcan, honda vts shadow, Yamaha Virago czy drag star, generalnie ciężko o opinie o cruiserach tu na forum bo mało ludzi tym jeździ
z prostej przyczyny, są mało poręczne, armatura jest ładna i na przejażdżki jest git natomiast jako koń roboczy do pracy i do miasta to średnio trafiony pomysł.

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Po pierwsze - cruisery w mieście... stoją w korkach. Szczególnie jak objuczysz sakwami, gmolami, spacerówkami itp. to nie przejedziesz między samochodami. I wtedy zatraca się idea motocykla na miasto. Po drugie - jeżeli już koniecznie cruiser to raczej mniejszych pojemności tj <1 l litr, co by dało się tym manewrować przy niskich prędkościach. Po trzecie - cruisery i choppery są marne na wybojach (o które w PL nie trudno) i wszystkie nierówności wybierasz na kość ogonową, bo nie doamortyzujesz się nogami. Po czwarte cruisery i choppery marnie wchodzą w zakręty - trzeba uważać co by nie spanikować przy przycieraniu podnóżkami albo wydechami. Po piąte wyprostowana pozycja jest marna przy dużych prędkościach (wyciąga na nadgarstkach i trzeba się zginać nad bakiem), a duża szyba przy większych prędkościach potrafi wejść w wibracje i czasem działa jak żagiel. Ogólnie cruisery pasują do prędkości 80-120 km/h, więc raczej spokojna turystyka.
Ogólnie na miasto wymyślono nakedy, niemniej od cruiserów najbliżej do klasyków. Fajne są również fubike'i typu Versys albo NC700/750.
Niemniej moim faworytem jeżeli chodzi o cruisery jest Intruder M800: https://youtu.be/l6AiXHnj6KA (otwórz link). Ale do rozważenia są również Nevada (V9), Sportster, Shadow, albo Vulcan S.
Ogólnie na miasto wymyślono nakedy, niemniej od cruiserów najbliżej do klasyków. Fajne są również fubike'i typu Versys albo NC700/750.
Niemniej moim faworytem jeżeli chodzi o cruisery jest Intruder M800: https://youtu.be/l6AiXHnj6KA (otwórz link). Ale do rozważenia są również Nevada (V9), Sportster, Shadow, albo Vulcan S.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Nieśmiertelna trójca: Triumph Bonneville (ew. Thruxton), Kawasaki W800 i Moto Guzzi V7 (takiego akurat ja mam). A ze starszych: Kawasaki Zephyr, Honda CB750, Yamaha SR400...
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Może Kawa ER-5? Znacznie poniżej Twojego budżetu, najbardziej cruiserowy wygląd ze starych 500tek dla początkujących.
Cudów nie będzie, bo to stara pięćsetka; hamulce takie sobie, ale póki nie będziesz jeździł we dwoje, powinno być ok.
Za to moto należy do niezniszczalnych i łatwych w ogarnięciu.
Cudów nie będzie, bo to stara pięćsetka; hamulce takie sobie, ale póki nie będziesz jeździł we dwoje, powinno być ok.
Za to moto należy do niezniszczalnych i łatwych w ogarnięciu.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Kup sobie na poczatek bandita 600 lub nowszego 650, nauczysz się śmigać i sam wyrobisz sobie zdanie jakie moto następne kupić a bandita odprzedasz ..
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
jasnoksieznik napisał(a):Może Kawa ER-5? Znacznie poniżej Twojego budżetu, najbardziej cruiserowy wygląd ze starych 500tek dla początkujących.
Cudów nie będzie, bo to stara pięćsetka; hamulce takie sobie, ale póki nie będziesz jeździł we dwoje, powinno być ok.
Za to moto należy do niezniszczalnych i łatwych w ogarnięciu.
Dzięki za odpowiedź. Oglądam sobie ER-5. Fajnie, że jest sporo tańszy, widzę też, że ma opinię niezniszczalnego i dobrego na początek, zatem biorę go pod uwagę.
Jeśli chodzi o wygląd, to po prostu naked. Gdybym jednak chciał od czasu do czasu pojeździć z plecaczkiem, powinienem zdecydować się na coś innego?
- HornedRat
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/5/2016, 14:39
- Lokalizacja: W-wa
ER-5 ma dwie wady:
- Hamulce - z tylu jest hamulec bebnowy, a generalnie zaleca sie wymiane przewodow na takie w stalowym oplocie. Podobno pomaga. Hamowanie tylem wymaga sily i jest kiepsko dozowalne, a hamowanie przodem po prostu wymaga sily
- tylne zawieszenie kiepsko sobie radzi z przeciazeniami. W ciuszkach motocyklowych wazylem ok. 100kg i zdazalo sie, ze tyl mi dobijal, gdy pokonywalem kraweznik.
Dlatego dla dwojga - bedzie kiepsko. Dla jednej, lekkiej osoby - nie powinno byc problemu.
Z w/w wzgledow lepsza bylaby Kawa ER-6 z ABS, ale to juz inna klasa i takze optyka nie ta.
- Hamulce - z tylu jest hamulec bebnowy, a generalnie zaleca sie wymiane przewodow na takie w stalowym oplocie. Podobno pomaga. Hamowanie tylem wymaga sily i jest kiepsko dozowalne, a hamowanie przodem po prostu wymaga sily
- tylne zawieszenie kiepsko sobie radzi z przeciazeniami. W ciuszkach motocyklowych wazylem ok. 100kg i zdazalo sie, ze tyl mi dobijal, gdy pokonywalem kraweznik.
Dlatego dla dwojga - bedzie kiepsko. Dla jednej, lekkiej osoby - nie powinno byc problemu.
Z w/w wzgledow lepsza bylaby Kawa ER-6 z ABS, ale to juz inna klasa i takze optyka nie ta.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
A Yamaha XJ600?
Wiem, że nie ma już nic wspólnego z cruiserem, ale teraz zaczynam myśleć, aby kupić sobie coś tańszego (okolice 5k), dobrego do miasta i na początek, pojeździć ze 2 sezony i wtedy zastanowić się nad sprzedażą i kupnem czegoś innego. I jednak fajnie by było mieć możliwość zabrać dziewczynę jako plecaczek.
Wiem, że nie ma już nic wspólnego z cruiserem, ale teraz zaczynam myśleć, aby kupić sobie coś tańszego (okolice 5k), dobrego do miasta i na początek, pojeździć ze 2 sezony i wtedy zastanowić się nad sprzedażą i kupnem czegoś innego. I jednak fajnie by było mieć możliwość zabrać dziewczynę jako plecaczek.
- HornedRat
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/5/2016, 14:39
- Lokalizacja: W-wa
Zrobiłem mały risercz o tych motocyklach, ale ciężko mi było się odnaleźć
Honda CB 750 - przegląd ofert pokazuje mi tyle wariantów z różnych roczników, że ciężko mi się w tym połapać
Kawasaki Zephyr 550 - bardzo ładne są te z lat 80-tych, ale jednak nie chciałbym kupować motocykla aż tak starego
Yamaha SR400 - przegląd ofert pokazuje mi same wysokie ceny, około 20 tys. zł.
Honda CB 750 - przegląd ofert pokazuje mi tyle wariantów z różnych roczników, że ciężko mi się w tym połapać
Kawasaki Zephyr 550 - bardzo ładne są te z lat 80-tych, ale jednak nie chciałbym kupować motocykla aż tak starego
Yamaha SR400 - przegląd ofert pokazuje mi same wysokie ceny, około 20 tys. zł.
- HornedRat
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/5/2016, 14:39
- Lokalizacja: W-wa
Chciałbym zapytać o jeszcze jedną rzecz. Macie może jakieś porady dla osoby kupującej swój pierwszy motocykl? Na co zwrócić uwagę, kiedy na pewno motocykla nie kupować? Np. jaki przebieg można uznać za zbyt duży w przypadku bandita 600 lub yamahy xj600, jaki rocznik za zbyt stary itd.
- HornedRat
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 25/5/2016, 14:39
- Lokalizacja: W-wa
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
http://lmgtfy.com/?q=najlepsze+pomys%C5 ... rwsze+moto
W zależności od kierowcy i charakteru użytkowania, typowy naked robi 3-10tys. km. Jeśli ma 15 lat, to będzie miał 45-150tys na liczniku. W przypadku cruiserów możesz te liczby podzielić przez dwa.
Stan moto starszego niż 10 lat, a więc takiego 30-100tys km. zależy głównie od tego, jak o nie dbano. Czyli jeśli widzisz dwa moto w podobnym wieku, z 35tys i 55tys km, to w zasadzie mają one taką samą szansę bycia zajechanymi lub nie.
Co do roczników, to już musisz patrzeć po konkretnych modelach, kiedy były wprowadzane nowe generacje, facelifty albo gadżetyjak np. wskaźnik paliwa. Zazwyczaj w różnych latach moto dostawały nowe malowanie i po tym można rozpoznać generację (patrz w oryginalne papiery albo bazy danych, jaki był kolor. starsze moto często bywały przemalowywane albo miały wymieniane elementy).
Banditem nie jeździłem, ale opinie o nim są zbieżne z Twoimi wymaganiami.
W zależności od kierowcy i charakteru użytkowania, typowy naked robi 3-10tys. km. Jeśli ma 15 lat, to będzie miał 45-150tys na liczniku. W przypadku cruiserów możesz te liczby podzielić przez dwa.
Stan moto starszego niż 10 lat, a więc takiego 30-100tys km. zależy głównie od tego, jak o nie dbano. Czyli jeśli widzisz dwa moto w podobnym wieku, z 35tys i 55tys km, to w zasadzie mają one taką samą szansę bycia zajechanymi lub nie.
Co do roczników, to już musisz patrzeć po konkretnych modelach, kiedy były wprowadzane nowe generacje, facelifty albo gadżetyjak np. wskaźnik paliwa. Zazwyczaj w różnych latach moto dostawały nowe malowanie i po tym można rozpoznać generację (patrz w oryginalne papiery albo bazy danych, jaki był kolor. starsze moto często bywały przemalowywane albo miały wymieniane elementy).
Banditem nie jeździłem, ale opinie o nim są zbieżne z Twoimi wymaganiami.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość