Zobacz wątek - Pierwszy motocykl dla świeżaka.
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl dla świeżaka.

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Pierwszy motocykl dla świeżaka.

Postprzez Gontarek3d » 25/5/2016, 09:39

Witam

Mam już dość ciągłego stania w korkach , grzania się w samochodzie i ładowania kasy w paliwo i części :) Postanowiłem, że przerzucę się na troszkę inny środek transportu, w pierwszej chwili miałem na myśli dobry rower gdyż mieszkam pod Warszawą ( w ciągle zakorkowanej miejscowości )do pracy mam jakieś 10km więc rower byłby w miarę dobrym wyborem.

Później jednak wpadłem na pomysł , że skoro jestem 5 letnim rozważnym kierowcą znającym wszystkie przepisy drogowe mogłbym wykorzystać niedawno wprowadzoną ustawę i zakupić motocykl 125 cm.

Mam 23 lata i 189-190 cm wzrostu przy wadze 78 kg.

Najbardziej podobają mi się dwa modele Yamaha R125( jednak ma ona bardziej sportowy charakter i niżej położoną kierownicę więc domyślam się, że nie jest zbytnio wygodna i dla wysokiego chłopaka nie będzie dobrym wyborem)
Podoba mi się też Yamaha MT125 ( dla wysokiej osoby powinna być lepszym wyborem ? )

Koszta obu motocykli podobne z tym, że Y125 można wyrwać już z 8k ( starsze modele)
Ja jednak mógłbym przeznaczyć tak około 12-13 tys więc MT125 spokojnie za tą cenę bym dostał.

Najbardziej boje się tego, że nigdy nie jeździłem na żadnym motocyklu. Jestem zaprawionym rowerzystą i bez problemu jeżdżę bez trzymanki :D Domyślam się, że motocykl to jednak zupełnie co innego.

Przerażają mnie też opinie ludzi/znajomych i rodziny o motocyklach (nawet 125).
Po co Ci to ? Chcesz się zabić ? Przeglądając raporty policyjne to rowerzyści powodują więcej wypadków niż motocykliści którzy mają ukończone kursy/ znają przepisy itp.

Czy 125 jest aż tak trudna do okiełznania ? Czy jest bezpieczna ? Nie chce szaleć, po prostu szukam przyjemnego środku transportu :)