Honda NC 700 X - nie reaguje na przekręcenie kluczyka
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Honda NC 700 X - nie reaguje na przekręcenie kluczyka
Witam,
Moja Honda zawiodła mnie wczoraj po raz pierwszy. Przekręciłem kluczyk w stacyjce - zapaliły się kontrolki, wrzuciłem N, odczekałem aż zgaśnie co ma zgasnąć, ale próbie odpalenia silnika wszystko zgasło. Silnik nie odpalił, wyświetlacz czarny, żadna kontrolka się nie świeci. Od tamtej pory moto nie reaguje na przekręcanie kluczyka - nic się nie uruchamia, wyświetlacz pozostaje czarny.
Wyjąłem akumulator, przeczyściłem klemy i złącza - nic. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze: prawie 12,8 V, więc wygląda, że ok. Takie samo napięcie mam w zapalniczce na kierownicy (zapalniczka spięta na krótko z akumulatorem, żeby prąd w niej był zawsze niezależnie od stacyjki).
Dodam, że nie było to pierwsze uruchomienie po zimie. Kilkukrotnie jeździłem już w tym sezonie, a w sobotę byłem na dość długiej przejażdżce, nie było żadnych problemów.
Podczas sobotniej przejażdżki na chwilę zaświeciła kontrolka HIIS, ale sama szybko zgasła. Potem miałem kilka postojów i bezproblemowych odpaleń silnika.
Jaka może być przyczyna? Mimo wszystko należy podejrzewać akumulator? Czy może jakiś bezpiecznik (który?), kabel, immobiliser HIIS? (Nie do końca wiem jak działa całe to HIIS i czy kluczyk ma baterię, ale dla pewności spróbowałem odpalić kluczykiem zapasowym, ale bez efektu - całkowity brak reakcji).
Z góry dzięki za pomoc,
Kebook
Moja Honda zawiodła mnie wczoraj po raz pierwszy. Przekręciłem kluczyk w stacyjce - zapaliły się kontrolki, wrzuciłem N, odczekałem aż zgaśnie co ma zgasnąć, ale próbie odpalenia silnika wszystko zgasło. Silnik nie odpalił, wyświetlacz czarny, żadna kontrolka się nie świeci. Od tamtej pory moto nie reaguje na przekręcanie kluczyka - nic się nie uruchamia, wyświetlacz pozostaje czarny.
Wyjąłem akumulator, przeczyściłem klemy i złącza - nic. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze: prawie 12,8 V, więc wygląda, że ok. Takie samo napięcie mam w zapalniczce na kierownicy (zapalniczka spięta na krótko z akumulatorem, żeby prąd w niej był zawsze niezależnie od stacyjki).
Dodam, że nie było to pierwsze uruchomienie po zimie. Kilkukrotnie jeździłem już w tym sezonie, a w sobotę byłem na dość długiej przejażdżce, nie było żadnych problemów.
Podczas sobotniej przejażdżki na chwilę zaświeciła kontrolka HIIS, ale sama szybko zgasła. Potem miałem kilka postojów i bezproblemowych odpaleń silnika.
Jaka może być przyczyna? Mimo wszystko należy podejrzewać akumulator? Czy może jakiś bezpiecznik (który?), kabel, immobiliser HIIS? (Nie do końca wiem jak działa całe to HIIS i czy kluczyk ma baterię, ale dla pewności spróbowałem odpalić kluczykiem zapasowym, ale bez efektu - całkowity brak reakcji).
Z góry dzięki za pomoc,
Kebook
- Kebook
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/5/2016, 20:54
Akumulator umarł ...
Stracił zwoje właściwości czyli prąd rozruchowy.
Mógłbym się tu rozpisać na kilka stron ale napiszę tylko, kup nowy akumulator i w drogę ...
Stracił zwoje właściwości czyli prąd rozruchowy.
Mógłbym się tu rozpisać na kilka stron ale napiszę tylko, kup nowy akumulator i w drogę ...
No place, no race - Mick Doohan
-
MisieqMP - Świeżak
- Posty: 201
- Dołączył(a): 15/3/2016, 13:33
- Lokalizacja: Tarnów/Warszawa
Jesli napiecie na akumulatorze wynosi 12,8 V, to raczej nie on jest winny. Oczywiscie samo napiecie nie jest jedynym wyznacznikiem jego kondycji, ale jesli nawet nie trzymałby pojemnosci to chociaz zapalilby kontrolki i ewentualnie nie miał siły zakrecic rozrusznikiem, ale kontrolki i tak powinny byc. Stawiam 2 pln ze padł główny bezpiecznik, najczesciej znajduje sie on niedaleko akumulatora - zazwyczaj pod gumowa osłonką... Niestety nie wiem gdzie dokladnie jest on w NC 700...
...

- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości