Zobacz wątek - Honda CR125 ciężko odpala, silnik chodzi do tył

Honda CR125 ciężko odpala, silnik chodzi do tył

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Honda CR125 ciężko odpala, silnik chodzi do tył

Postprzez bajpek » 18/5/2016, 22:54

Moto zimne odpala igła od kopa. Jak się rozgrzeje i go zgaszę to trzeba dość mocno kopać aż odpali o ile odpali. Gorzej jak jest to po glebie lub zdławieniu to jest tragedia. Świeca nówka wkręcona, gaźnik raczej dobrze wyregulowany, kolor świecy należyty. Nie twierdzę, że fakt rozgrzania ma wpływ na odpalanie ale taką zależność zauważyłem. Na świecy jest słaba iskra tak mało widoczne, co ma wpływ na moc iskry?
Dodatkowa misja śmieszna i zarazem ciekawa to "możliwość' załączenia biegu wstecznego tzn silnik łapie obroty w drugą stronę i teoretycznie można np jechać do tył. Dzieje się tak np na podjeździe gdy moto trochę się cofnie przy wolnej prędkości. Zdarzyło mi się to jeszcze raz w sytuacji gdy odpalałem kopniakiem i mi się but ześlizgnął i silnik zaczął chodzić na wstecznych obrotach. Co o tym sądzicie? Znajomy ma taką cr i sobie ją pali co chwile na kopa delikatnie jak chce gdzie chce i kiedy w jakiejkolwiek pozycji. Ja nie mogę dopuścić do zgaszenia w przeciwnym wypadku muszę się nieźle namęczyć o ile się uda.
bajpek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/1/2016, 13:33
Lokalizacja: Poznań


Postprzez henio12323 » 19/5/2016, 07:05

cos nakombinowane w elektryce, w japoncach kąt wyprzedzenia zapłonu zwykle jest taki że nie da sie odpalic do tyłu.

słaba iskra też moze byc tutaj przyczyne, zmienił bym profilaktycznie przewód WN i fajke - to zawsze pomaga jak kilka lat nie zmieniane było. i zajrzał do statora, masz tam regulacje kąta wyprzedzenia zapłonu ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bajpek » 19/5/2016, 19:15

Elektryka wymieniona na nową przez poprzedniego właściciela. Moduł, stator, firmy HPI (nowy nowy, nie nowy używany), cewka stara oryginalna.
Nie wiem czy jest możliwość regulacji, jak to sprawdzić?
bajpek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/1/2016, 13:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 19/5/2016, 20:47

na statorze jak sie go przykręca do karterów, jak są otwory fasolkowe ( takie rozciągniete) to znaczy ze sie da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bajpek » 19/5/2016, 21:19

Tak, ma fasolkowe😀 patrzyłem na zdjęciu statora. To w którą stronę przestawić? W stronę obrotów silnika czy przeciwną i o ile?
bajpek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/1/2016, 13:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 20/5/2016, 07:38

trzeba by dorwać jakas instrukcje od tego zapłonu i poczytać. na pewno są jakies znaki, zwykle sie ustawia ilestam stopni od GMP
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr