Zobacz wątek - HIMALAJE / Manali - Leh Safari Motocyklowe
NAS Analytics TAG

HIMALAJE / Manali - Leh Safari Motocyklowe

Gdzie warto wybrać się na motocyklu. Którędy? Jakie drogi wybierać, jakie omijać. Co zabrać ze sobą, a co nie przyda się na pewno.
_________

HIMALAJE / Manali - Leh Safari Motocyklowe

Postprzez Enduro Wyprawy » 17/5/2016, 09:44

Zapraszamy na organizowane przez nas Safari motocyklowe na trasie Manali - Leh, pierwszy termin już 1 czerwca.
Safari będzie organizowane co 2 tygodnie aż do końca września.


link do wydarzenia na fb: https://www.facebook.com/events/1704654676471219/


PROGRAM SAFARI (13 nocy/14 dni)


Dzień 01
- DELHI-MANALI

Przylot do Delhi. Pierwszy kontakt z Indiami- z kulturą, także tą na jezdni. Odpoczynek. Nocna jazda autokarem VIP-VOLVO do Manali.

Dzień 02- MANALI I OKOLICE (120 km)

Przyjazd do Manali, zakwaterowanie w hotelu, śniadanie. Po krótkim odpoczynku- zapoznanie się z motocyklami Royal Enfield i trening jazdy po indyjskich drogach. Znakomity klimat (wysokość 2100 m npm), umiarkowany ruch na ulicach, pozwolą nam szybko przystosować się do lokalnych warunków.
Zwiedzanie świątyni Hadimba, świątyni Manu, podjazd wąską uliczką do wioski Vashisht. Tam przywracająca siły kąpiel w gorących źródłach siarkowych- w kamiennej łaźni, położonej na terenie świątyni. Przejazd motocyklami do Kullu-42 km. Tam- przy sprzyjających warunkach pogodowych-rafting po wzburzonej Beas River, lub alternatywnie- motocyklowe zwiedzanie pięknie położonego miasteczka Kullu, a w drodze powrotnej- wizyta w zamku w Naggar. Ta 100-kilometrowa „rozgrzewka” da nam wyobrażenie o indyjskim ruchu drogowym, zwyczajach kierowców i pozwoli nam „oswoić” Enfielda. Wieczorem kolacja powitalna w hotelu- smakowanie lokalnej kuchni.

Dzień 03- MANALI- JISPA (140 km/ 8 godzin)

Tuż po śniadaniu- wyjazd motocyklami z Manali, na północ. 50-kilometrowy podjazd na wysokość 3980 m npm- na przełęcz Rohtang. Jest ona geograficzną granicą pomiędzy kontynentalnymi Indiami a tybetańskim w charakterze Ladakh’iem. W języku tybetańskim Rohtang -oznacza „Stos Tysiąca Ciał”. Miejsce owiane złą sławą, dopiero od kilku lat bezpieczne dla masowego ruchu kołowego, chociaż wymagające dużej ostrożności. Adrenalina gwarantowana! Zjazd z przełęczy, przejazd malowniczą doliną Chandra, przez wioski Koksar, Sissu, Gondhla. W wiosce Tandi, u zbiegu rzek Chandra i Bhaga- ostatnie tankowanie paliwa. Następne- za 350 km. Krótkie zwiedzanie miasteczka Keylong i wieczorem dotarcie do ostatniego „normalnego” hotelu na trasie, w wiosce Jispa.

Dzień 04- JISPA- SARCHU (100 km/ 7 godzin)

Dziś-początek „księżycowej” trasy. Przejazd przez Darcha- ostatnią na stałe zamieszkałą osadę.
Serpentyny do Zing Zingbar, długi podjazd na pierwszą wysoką przełęcz himalajską- Baralacha La- 4891 m npm. Po drodze mijamy jeziora górskie Surajtal i Dipaktal. Dojazd do Sarchu- sezonowej osady, położonej na rozległej równinie. To punkt, gdzie kierowcy najczęściej zatrzymują się na nocleg.
Kilka sklepików-namiotów z alkoholem, kilka namiotów z kuchnią polową. Baza noclegowa- to maleńkie prowizoryczne hoteliki, mieszczące również niewielki kuchnie. Nasz nocleg- w luksusowych jak na te warunki namiotach, z prądem i toaletą. Eksploracja okolic na motocyklach.

Dzień 05- SARCHU- LEH ( 253 km/ 10 godzin)

Rankiem start z Sarchu, Droga wiedzie wzdłuż rzeki Yunam, a wzrok przyciągają fantastycznie ukształtowane skały. Po 20 km podjazd serpentynami-21 zakrętów, znanych jako Gatta Loops. Nakee La, przełęcz na wys.4739 wiedzie nas do najciekawszego odcinka trasy. Przełęcz Lachulung La, 5100 m- to pierwszy z pięciotysięczników. Kolejna przełęcz- Kang La- 4878, wiedzie nas do osady Pang.
Formacje skalne przypominają bardziej Arizonę niż Indie. Pang-4767- to najwyżej położony na świecie obóz wojskowy. Po krótkim odpoczynku w tybetańskim obozowisku- jazda przez równinę Moorey Plains-na wys.4500 m. Nareszcie okazja na wrzucenie piątego biegu. Mozolna wspinaczka na przełęcz
Tanglung La, która z wysokością 5400 m stanowi drugą najwyżej położoną przełęcz na świecie, udostępnioną do ruchu kołowego. Zjazd przez wioski Rumtse, Gya, Lato, głębokim kanionem wzdłuż rzeki Kyammar. Za punktem kontrolnym w Upshi- ostatnie 50 km nareszcie po dobrym asfalcie.
Zakwaterowanie w hotelu w Leh, stolicy Ladakhu.

Dzień 06- LEH- STOLICA MONASTYRÓW

Całodzienne zwiedzanie Leh i okolic. Stare miasto Old Leh, podjazd na wzgórze Tsemo, zwiedzanie 8-piętrowego Royal Palace. Motocyklowa wycieczka do Shey, Thikse i Hemis-zwiedzanie wspaniałych klasztorów buddyjskich. Powrót drugą stroną rzeki Indus, przez wioski zamieszkałe przez ludność muzułmańską.

Dzień 07- LEH- HUNDER (128 km)- PUSTYNIA W HIMALAJACH

40 kilometrowy podjazd na przełęcz Khardung La-5602 m npm. Najwyższa przejezdna dla ruchu cywilnego przełęcz na świecie. Zjazd serpentynami do Doliny Nubra, leżącej u zbiegu rzek Shyok i Nubra.Ta ogromna dolina, zwana Doliną Kwiatów, oddziela Ladakh od pasma Karakorum. W wiosce Hunder- oazie na pustyni Nubra- safari na baktrianach- dwugarbnych wielbłądach, po pustynnych wydmach, o zachodzie słońca. Koncert lokalnego zespołu folklorystycznego w sąsiedztwie wydm.
Nocleg w Hunder.

Dzień 08- HUNDER- LEH

Po śniadaniu w hotelu w Hunder- podjazd 8 km do Diskit. Tam wjazd na wzgórze i zwiedzanie XV–wiecznego monastyru. Panoramiczny widok na dolinę. Jazda nad urwiskami wzdłuż rzeki Shyok.
Powrót do Leh- przez przełęcz Khardung La.

Dzień 09- LEH- PANGONG TSO (160 km/ 7 godz)

Poranny wyjazd w kierunku jeziora Pangong. To najwyżej położone i największe w Azji Jezioro słonowodne. Tylko 30% jego powierzchni należy do Indii, pozostałe 2/3- to terytorium Tybetu. Aby do niego dotrzeć, musimy pokonać przełącz Chang La-5340 m- nr 3 na liście najwyższych przejezdnych dróg na świecie! Nocleg w obozowisku- luksusowym namiocie tuż nad jeziorem, na wys,4420 m.


Dzień 10- SPANGMIK- LEH

Poranny spacer po wiosce Spangmik, która przez pół roku odcięta jest od świata. W zimie jezioro zamarza, a temperatura spada do minus 45 *C. Ostatni rzut oka na szafirowa taflę jeziora Pangong.
Powrót tą samą trasą, przez przełęcz Chang La,w kierunku Leh. Po drodze zwiedzanie Chemrey Gompa- kompleksu buddyjskiego, położonego na wzgórzu. Zachód słońca na wzgórzu monastyru
Spituk, z widokiem na całe Leh, zwiedzanie Shanti Stupa.

Dzień 11
- LEH- SARCHU (250 km. 11 godzin)

Powrót wzdłuż rzeki Indus, doliną Kyammar, która o tej porze dnia ma zupełnie inny, brunatno-fioletowy kolor skał. Podjazd na Tanglung La, krótka wizyta w gompie na przełęczy, przejazd przez
Moorey Plains . Postój i lokalna herbata w wiosce Debring, na wys.4570. Wioskę tę zamieszkują sezonowo nomadzi z plemienia Changpa. Przejazd przez Pang, wzdłuż rzek, strumieni, pomiędzy
fantastycznymi formacjami skalnymi. Zjazd serpentynami Gatta Loops, z widokiem na wijącą się w dole rzekę Tsarap. Przejazd przez słynne mosty o wdzięcznych nazwach Whiskey i Brandy. Nocleg w luksusowym namiocie w Sarchu.

Dzień 12- SARCHU-MANALI (232 km/10 godz)

Po opuszczeniu równiny Sarchu, ponownie wjeżdżamy w księżycową, opustoszała krainę. Pożegnanie z pięciotysięcznymi przełęczami na Baralacha La, zjazd do Darcha i Jispa. Odpoczynek w Keylong, przed stromym podjazdem niezliczonymi serpentynami na Rohtang Pass. Powrót do Manali.

Pożegnanie z motocyklami.

Dzień 13- MANALI

Odpoczynek, zwiedzanie Manali , Spacer uliczkami Old Vashisht, pełnych tradycyjnych, starych budynków. krótki trekking do wodospadów. Transwer na lotnisko w Delhi.

Dzień 14- LOT DELHI-WARSZAWA

CENA: 7300 zł.

PAKIET ZAWIERA:


1. Zakwaterowanie w obozach / hotelach / pensjonatach nw podwójnych pokojach.
2. Pakiet Śniadań i obiadokolacji w hotelu, zaczynający się od kolacji w Manali aż po śniadanie w dniu wyjazdu z Manali.
3. Zapewnienie podstawowych części zamiennych do motocykli (jakiekolwiek uszkodzenia lub dodatkowe części zamienne płatne są dodatkowo)
5. Towarzystwo przewodnika na motocyklu.
6. Towarzystwo mechanika na całej trasie.
7. Towarzystwo wspierającego jeepa na trasie.
8. Transfer z i na lotnisko w Delhi.
9. Upominki przy wylocie z Manali.
10. Obecnie obowiązujące podatki.
11. Ognisko przed wyjazdem.
12. Niezapomniane przeżycia!

PAKIET NIE ZAWIERA

1. Przelotów samolotem.
2. Wejść do Świątyń.
3. Posiłków poza hotelami.
4. Kosztów paliwa.
5. Kosztów naprawy motocykla zawinionych przez kierowcę.
6. Ubezpieczeń osobistych lub podróżniczych, napojów alkoholowych i wszelkich inne wydatków natury osobistej, nie wymienionych przy uwzględnieniu kosztów.
Organizujemy wyprawy motocyklowe, zapraszamy do kontaktu.
Enduro Wyprawy
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17/5/2016, 09:27



Powrót do Turystyka motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr