Zobacz wątek - Pojemność motocykli dla kategorii prawa jazdy A2

Pojemność motocykli dla kategorii prawa jazdy A2

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Pojemność motocykli dla kategorii prawa jazdy A2

Postprzez MakaBresk » 14/5/2016, 23:02

Dzień dobry, mam pewne pytanie:

Dla kategorii A2 - na jakich pojemnościach motocykli można jeździć?
MakaBresk
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 14/5/2016, 22:56
Lokalizacja: Gostyń


Postprzez lagiboy » 15/5/2016, 09:41

na każdych, nie ma określonej ani dolnej ani górnej granicy pojemności. motocykl musi spełniać tylko 3 warunki.

[1] motocykle o mocy nieprzekraczającej 35 kW i [2] stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, [3] przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez adam_tomasz » 15/5/2016, 10:16

podział homologacji mamy następujący:

c)pojazd kategorii L3e (dwukołowy motocykl) w podziale na następujące podkategorie:

(i) według osiągów motocykla (25), w podziale na następujące podkategorie:
— pojazd L3e-A1 (motocykl o niskich osiągach);
— pojazd L3e-A2 (motocykl o średnich osiągach);
— pojazd L3e-A3 (motocykl o wysokich osiągach);


i opis do kat. A2:

L3e-A2 Motocykl o średnich osiągach
7. maksymalna ciągła moc znamionowa lub netto ≤ 35 kW oraz
8. stosunek moc / masa ≤ 0,2 kW/kg oraz
9. nie pochodzi z pojazdu wyposażonego w silnik o ponad dwukrotnie większej mocy
10. pojazd L3e, którego nie można sklasyfikować na podstawie dodatkowych kryteriów podklasyfikacji 7, 8 i 9 pojazdów L3e-A1

ad.10 - czyli nie można go sklasyfikować wg danych do kat A1 (motocykle do 125 cm3)

Podsumowując tak jak napisał lagiboy :)
Ostatnio edytowano 15/5/2016, 14:55 przez adam_tomasz, łącznie edytowano 1 raz
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 405
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Croowab » 15/5/2016, 13:14

To chyba warto podwiesić ..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez MakaBresk » 16/5/2016, 05:28

Ok. Czyli motocykl na kategorię A2 musi
[1] mieć moc mniejszą niż 35 kW czyli ~47 km
[2] stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg
[3] przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.


Jeszcze jedno co do punktu [2]
mając 75 kg motocykl może ważyć max 375 kg tak?
MakaBresk
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 14/5/2016, 22:56
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez Ruda_Małpa » 16/5/2016, 07:46

MakaBresk napisał(a):Ok. Czyli motocykl na kategorię A2 musi
[1] mieć moc mniejszą niż 35 kW czyli ~47 km
[2] stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg
[3] przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.


Jeszcze jedno co do punktu [2]
mając 75 kg motocykl może ważyć max 375 kg tak?

:lol: Chodzi o masę własną motocykla, a nie jeźdźca.
Avatar użytkownika
Ruda_Małpa
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 18/1/2016, 14:54
Lokalizacja: Z Wąchocka

Postprzez adam_tomasz » 16/5/2016, 07:55

nie bardzo rozumiem Twoje pytanie ;)
pewnie chodziło Ci że mając 75 KM ?? Pamiętaj że w przeliczaniu nie chodzi o KM tylko o KW, czyli przed zmianą max 70 KW, po zmianie 35 KW.

Co do masy to teoretycznie może być duża ;) im większa tym stosunek moc/masa jest mniejszy i łapie się w pkt 2.
Powiedziałbym, że warto podkreślić iż przy 35 KW motocykl musi ważyć co najmniej 175 kg.
(przy przeliczaniu patrzy się na moc, którą będziesz miał po ograniczeniu motocykla)

Niestety przepisy są niedoskonałe ;)

PS tam jest napisane stosunek MOCY silnika (motocykla) do MASY (motocykla z danych technicznych - bez bagażu czy motocyklisty) :)
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 405
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez MakaBresk » 16/5/2016, 20:02

Czyli pojemność motocykla może być dowolna np. 600 ccm, 800 ccm, 1000 ccm, a masa na sucho motocykla przy 35 kW czyli ~ 47 KM ma przekraczać 175 kg ?
MakaBresk
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 14/5/2016, 22:56
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez adam_tomasz » 18/5/2016, 08:00

Dobrze rozumiesz, przy czym jeszcze pamiętaj że ogranicza Cię moc przed zablokowaniem, która nie może przekraczać 2-krotności mocy po zblokowaniu, czyli jak po zablokowaniu masz 35 KW to przed zablokowaniem motocykl mógł mięć max 70 KW więc większość tych większych motocykli i tak się nie łapie właśnie przez ten parametr.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 405
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Ajss » 20/5/2016, 10:34

Tu masz listę motocykli na A2, pisze czy trzeba blokować czy też łapie się z fabryczną mocą. ;)

http://a2bikes.co.uk/
Suzuki SV650N FI
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38

Postprzez MakaBresk » 23/5/2016, 16:17

Dzięki bardzo na pewno mi się przyda ;)

Co do blokowania - rozumiem, że mogę kupić motocykl o mocy 70 KM i blokując go aby miał przepisowe 35 kW mogę jeździć nim na A2 tak?
MakaBresk
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 14/5/2016, 22:56
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez Zimny72 » 23/5/2016, 17:24

O proszę, tutaj masz ideał moto na A2: http://www.motoguzzi.pl/files/n_vII7stone.html (otwórz link)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez MakaBresk » 25/5/2016, 00:01

Dzięki, chociaż bardziej bym preferował motocykl na A2 tj. Yamaha-YZF-R125
MakaBresk
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 14/5/2016, 22:56
Lokalizacja: Gostyń

Postprzez A7 x » 25/5/2016, 06:06

Ale się uparłeś z tą YZF-ką, to jest bardziej motocykl na 3-letnie "B"
Jeżeli jesteś nią tak zafascynowany, to po prostu ją kup i śmigaj :)
Zaczniesz od najmniejszej pojemności, może to nawet i lepiej, z czasem przyjdzie pewnie ochota na coś mocniejszego.
Przy odsprzedaży nie powinno być dużej straty przy obecnym boomie na 125-ki.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez Zimny72 » 25/5/2016, 08:57

MakaBresk napisał(a):Dzięki, chociaż bardziej bym preferował motocykl na A2 tj. Yamaha-YZF-R125


Spoko... :D to tylko propozycja maksymalnie wypełniająca wymogi na A2. Ponadto motocykl z opcją na docelowy, tak jak to u mnie. Niemniej nikt Ci nie broni realizować marzeń i takim pewnie będzie twój pierwszy motocykl. Tyle, że rzadko pierwszy motocykl jest trafiony. Podobnie jak pierwsza dziewczyna. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez A7 x » 25/5/2016, 09:30

Zimny, ogólnie widzę, że jesteś zakochany w Moto Guzzi :)
Mnie zawsze bardziej interesowały maszyny turystyczno-sportowe, i rasowe sporty z wyglądu, ale trzeba przyznać, że V7, to ideał klasycznego motocykla.
Osobiście bym go nie kupił, no może jako fanaberię, ale doskonale rozumiem, że ten motocykl może się podobać.

Natomiast nigdy nie rozumiałem pędu w kierunku chopperów.
Jak kocham motocykle, to choppery mi się strasznie nie podobają i chyba mam jakiś utarty stereotyp.

PS.
Wybaczcie za ten mój wywód odnośnie gustu.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez Zimny72 » 25/5/2016, 12:12

Avenged Sevenfold :D no tak wyszło, że zacząłem od Moto Guzzi (najbliższy dealer i serwis od mojego domu 5 minut jazdy). I co gorsza od choppera (Nevada) - takie zrealizowanie młodocianych marzeń o Easy Rider, Route 66 itp. ;) Niemniej nie jestem fanatykiem marki - jestem świadomy zalet i wad - bardziej jaram się konkretnymi modelami: V7, V11 i Griso. No i bardzo lubię związane z marką środowisko.

Ogólnie lubię klasyki i skoro mówimy o fascynacjach to mógłbym mieć takie moto jak: Thruxton 1200, XJR1300, CB1100, B-King, no jeszcze BT1100. Ale na przykład nie podoba mi się R9T, bo jest za bardzo hipsterski.

Co do chopperów, to podzielam twoje zdanie, szczególnie że Nevadą bujałem się 3 sezony. Niemniej nie potępiam takich wyborów - w motocyklach ważne jest to, że każdy jeździ tym co mu się podoba i co najlepiej go wyraża osobowościowo. Zresztą czasami fakt, że nie jeździmy jakimiś motocyklami, wynika z tego że nigdy ich nie spróbowaliśmy. ;) Ja spróbowałem całej oferty polskiego rynku w granicach do 35kpln i V7-ka jest moim świadomym wyborem. Zresztą jak się nie cieszyć motocyklem o takiej aparycji:

Obrazek
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez A7 x » 26/5/2016, 11:19

Pewnie, każdy jeździ na tym, co się podoba itd, to już bardzo osobisty wybór.
I chyba tak faktycznie jest, że dany typ motocykla przyciąga odpowiednie środowisko.
Moto Guzzi to taka klasyka, nie jest to szlifierka przy której kwiczą licealistki, więc środowisko nie potrzebuje też się dowartościować w jakiś dziwny sposób :) Dlatego też pewnie ekipa jest bardziej dojrzała, niż młodzi-gniewni na "sportowych" 125-kach, marzących wyłącznie o R1 i pałowaniu.
Oczywiście nie można wszystkich do jednego wora wrzucać, ale część środowiska można niestety tak scharakteryzować.

Faktycznie, pomimo, że klasyki mnie nie pociągają, to patrząc na powyższe zdjęcie, aż miło byłoby się takim sprzętem przejechać, bo cieszy oko.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr