Suzuki DR 650
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Suzuki DR 650
Siemka, mam Suzuki DR 650, robię go na SUPERMOTO, jakie koła powinienem kupić?
- Flakor
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 11/4/2016, 12:59
No właśnie słabo się znam na kołach, dlatego proszę o pomoc. Jaka różnica będzie pomiędzy dentkowym a bezdentkowym kołem? Koleś co mi sprzedawał te suzuki, mówił, że mam jakieś koło od "ge es iksa" "ge iksa" (nie pamiętam) i szprychy poprzeplatać, wiesz o co chodzi?
- Flakor
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 11/4/2016, 12:59
nie, nie wiem o co chodzi. GSX to suzuki i ma felgi odlewane, chyba że chodzi o bmw GS ten ma szprychowane ale w taki sposób że można tam załozyć gumy bezdentkowe. o oponach które lepsze czy dentkowe czy TL, na asfalt bezdentkowe, w teren dentkowe.
tu masz opis czym się różnią gumy.
tu masz opis czym się różnią gumy.
lagiboy napisał(a):najprościej jak potrafię, dtkowa ma w środku dętkę która utrzymyje ciśnienie w kole, przy przerwaniu ciągłości opony dętka może dalej utrzymać ciśnienie w kole o ile sama nie zostanie naruszona, nawet jak felga dostanie po doopie to powietrza nie stracisz, rzadko stosowana na drodze, ciągle używana w offroadzie. Bezdętkowa trzyma ciśnienie między rantem felgi dlatego też musi ściśle do rantu przylegać tutaj za utrzymanie ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona, w chwili odkształcenia felgi ciśnienie ucieka np jak ktoś gwizdnie w krawężnik.
Opony bezdętkowe
Zalety
Mniejsza masa opony
Wyższa prędkość maksymalna
W przypadku lekkiego uszkodzenia, powolna utrata ciśnienia lub brak utraty ciśnienia
Możliwość doraźnej naprawy opony bez konieczności demontażu koła kołkiem zewnętrznym, sznurem lub pianką
Wady
Wyższa cena
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
W przypadku poważnego uszkodzenia (np. rozcięcia) brak możliwości kontynuowania jazdy (ewentualnie można się ratować zakładając dętkę
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
Brak możliwości jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Opony dętkowe
Zalety
Możliwość kontynuowania awaryjnej jazdy nawet w przypadku poważniejszego uszkodzenia opony
Lepsza amortyzacja - w zasadzie dotyczy to felg szprychowych, które stanowią dodatkowy element amortyzujący
Możliwość awaryjnej jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Utrzymywanie ciśnienia w przypadku mocnego zanieczyszczenia lub korozji felgi (głównie ma znaczenie w przypadku motocykli cross i enduro)
Niższa cena – faktycznie nie zawsze jest niższa ze wzglÄ™du na konieczność zakupu nowych dÄ™tek. Co prawda producenci opon zalecajÄ… wymianÄ™ dÄ™tek przy każdej wymianie opon ale nie jest to konieczne.
W przypadku dalszych wypadów do mniej cywilizowanych krajów łatwiej zabrać zapasową dętką lub kupić takową na miejscu niż zapasową oponę
Wady
Brak możliwości naprawy opony bez demontażu koła z motocykla. Nie ma możliwości naprawy kołkiem zewnętrznym lub sznurem, pianka działa bardzo rzadko i tylko w przypadku małych uszkodzeń. Z reguły zastosowanie pianki nie powoduje doraźnej naprawy i wymusza konieczność wymiany dętki na nową.
Zazwyczaj szybsza utrata ciśnienia w przypadku przebicia niż w przypadku opony bezdętkowej
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości