Zobacz wÄ…tek - Przeciwskret
NAS Analytics TAG

Przeciwskret

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez GregorMoto » 27/9/2007, 11:19

jeśli skręcasz w lewo to mozna powiedziec, że mocniej popychasz lewą manete tak jakbyś miał skrecic w prawo, wtedy motocykl zmianią kąt, i jedzie w lewo, w praktyce to najlepiej zrozumiec :D jak sie jedzie powoli to wyraźnie to widac, natomiast jak wolniej to juz tak nie
Yamaha R1 RN19 :)
Avatar użytkownika
GregorMoto
Bywalec
 
Posty: 610
Dołączył(a): 22/4/2007, 21:37
Lokalizacja: Ziemia-Europa-Polska-Małopolska-Oświęcim


Postprzez MadboY » 1/10/2007, 22:08

Z poczatku wydaje sie nielogiczny, ale jak sie wsiadzie i przejedzie to wiadomo o co chodzi. Teraz nie wyobrazam sobie jak skrecic bez przeciwskretu..

i taka anegdotka. Motocyklami jezdze juz ladnych pare lat, ale quadem mialem przyjemnosc dopiero pierwszy raz tydzien temu (notabene po Saharze hehe). Mialem kilka ciekawych akcji. Pierwsze to wsiadlem i chcialem dodac gazu a tu "menetka" sie nie rusza :D potem jak juz znalazlem
guzik z gazem ruszam, chce skrecic w prawo wiec kierownica w lewo, a on skreca w lewo zamiast w prawo :D:D:D nie moglem sie przyzwyczaic za nic do tego hehe
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez Redd » 2/10/2007, 16:55

barti napisał(a):technika lewej nogi jest raczej wykorzystywana do poprawy toru jazdy w zakręcie, ale i do frajdy z jazdy


Ciekawe jak to się ma w moto :D chyba w stuntach jadąc tyłem :lol:

Co do nieświadomego przeciwskrętu to podam prosty przykład: Często ucząc się jazdy na rowerze ludzie chcąc skręcić np. w prawo popychają kierownicę w danym kierunku i upadają na lewą stronę.

Przeciwskręt jest wykorzystywany także w bezzałogowych motocyklach - gdy nie ma się kto pochylać komputer daje sygnał przed zakrętem do skrętu kiery w przeciwną stronę i momencie opadania w kierunku łuku następuje kontra.
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
Avatar użytkownika
Redd
Świeżak
 
Posty: 312
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez konan » 2/10/2007, 17:01

to co wy muwicie dla mnie jest roche nie logiczne jeżeli np. skręcasz w porawo. wykonujesz pochylenie w prawo a kierą w lewo to pojediesz prosto albo cię wyniesie. W żużlu zrywają przyczepność tylnego koła by to zrobić a na asfalcie jak?
Nienawidze anty motocyklistów co życzą nam źle ;/;/ fan streetbike moto gp fmx/sm/mx/MP i ME/

Obrazek (otwórz link)Im
Avatar użytkownika
konan
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 28/9/2007, 15:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez konan » 2/10/2007, 17:31

już wiem a pomogło mi to -----> http://www.husarria.com/modules.php?nam ... icle&sid=8
Nienawidze anty motocyklistów co życzą nam źle ;/;/ fan streetbike moto gp fmx/sm/mx/MP i ME/

Obrazek (otwórz link)Im
Avatar użytkownika
konan
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 28/9/2007, 15:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez konan » 2/10/2007, 17:37

to jest jak z jazdą na dwuch kołach samochodem jeżeli jedziemy na lewym boku skręcimy kierownicą w prawo samochud sie wywali a jeżeli w lewo to samochud spadnie na koła. Jadąc motocyklem skręcając w lewo czyli na lewym boku gdy jesteśmy w zakręcie i skręcimy w lewo motocykl prawie sie wyprosyuje jak w samochodzie w przykładzie powyżej a jak skręcimy w prawo to dociśnie motocykl do ziemi i pokonamy zakręt ciaśniej.
Nienawidze anty motocyklistów co życzą nam źle ;/;/ fan streetbike moto gp fmx/sm/mx/MP i ME/

Obrazek (otwórz link)Im
Avatar użytkownika
konan
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 28/9/2007, 15:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tomoking » 4/4/2008, 15:21

myślę, że w tym filmie jest to wytłumaczone bardzo dobrze ....
chyba skończy się dyskusja jak należy to robić :wink:
http://youtube.com/watch?v=FWb3lGjF928&feature=related
Yamaha Midnight Star 1300, KTM 690 DUKE
................................................................
Avatar użytkownika
tomoking
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/4/2008, 17:20
Lokalizacja: Ostrava

Postprzez zephyr47 » 6/4/2008, 11:40

Zużel z przciwskrętem nie mają nic spólnego. W przeciwskręcie chodzi przedewszystkim o pochylanie motocykla używając tylko delikatnie rąk zamiast balansować ciałem. Chcemy się pochylkić w lewo to kiera delikatnie w prawo, chcemy spowrotem wstać to kiera delikatnie w lewo. Ale tak naprawdę to o tym się nie myśli. To przychodzi samo.
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez emils » 6/4/2008, 15:32

zephyr47 napisał(a):Zużel z przciwskrętem nie mają nic spólnego. W przeciwskręcie chodzi przedewszystkim o pochylanie motocykla używając tylko delikatnie rąk zamiast balansować ciałem. Chcemy się pochylkić w lewo to kiera delikatnie w prawo, chcemy spowrotem wstać to kiera delikatnie w lewo. Ale tak naprawdę to o tym się nie myśli. To przychodzi samo.


dokladnie...ja nawet nie wiedzialem,ze to robie na skuterze :P tak juz jest,zeby sie nie wywalic ;) to taki odruch ;)
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez SQ » 6/4/2008, 16:06

fajnie, że odświeżyliście ten temat. zapomniałem już trochę teorii i z zaciekawieniem poczytałem. dodam, że teraz wypróbuję tę technikę na trasie, ponieważ do tej pory używałem przeciwskrętu jedynie przy niewielkich prędkościach w mieście, omijając studzienki. na trasie jednak balansowałem...
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez konan » 8/4/2008, 13:48

Ja podobnie przy zmianie pasa używam i omijając przeszkodę ale także balansuje. ;)
Nienawidze anty motocyklistów co życzą nam źle ;/;/ fan streetbike moto gp fmx/sm/mx/MP i ME/

Obrazek (otwórz link)Im
Avatar użytkownika
konan
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 28/9/2007, 15:58
Lokalizacja: Poznań

Postprzez suley » 8/4/2008, 16:15

Każdy motocyklista powinien umieć świadomie zastosować szybki przeciwskręt, mi już 2 razy dupę uratował w tym roku przed puszką (o dziurach nie wspomnę bo wiadomo jakie mamy drogi i walka toczy się cały czas).
Avatar użytkownika
suley
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 8/10/2007, 17:53

Postprzez SQ » 10/4/2008, 08:12

wczoraj śmignąłem na krótką trasę w celu zastosowania w praktyce świadomego przeciwskrętu przy wyższych prędkościach. efekt mnie zaskoczył. w zakrętach jechałem dobre 20km/h szybciej niż w przypadku polegania na samym balansie ciałem. do tego wcale nie miałem uczucia, że kończę możliości maszyny i moje, co występowało przy mniejszej prędkości, kiedy balansowałem. super sprawa. świetnie kontroluje się maszynę na każdym stadium złożenia. wczoraj przejechałem tylko 40km, i mimo chłodu świetnie się bawiłem. nie pamiętam żebym wcześniej miał taką radość z jazdy... a to wszystko dzięki uczuciu kontroli nad motocyklem i jego totalnego posłuszeństwa :)
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez warjat » 21/4/2008, 13:30

co rozumiecie pod slowem - "powrócic do tłumienia", możecie to szerzej opisać??

pozdr.
warjat
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 21/4/2008, 13:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Dominik_YZF » 24/4/2008, 20:20

Tu dobrze widac przeciwskręt, podczas robienia kóleczek.

edit: tu jest fachowo pokazane :wink:
http://www.motogen.pl/multimedia/motocy ... ering.html
Ostatnio edytowano 24/4/2008, 20:58 przez Dominik_YZF, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Labiss » 24/4/2008, 20:28

Przy driftingu to raczej nazywa się kontra,a nie przeciwskręt.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez Dominik_YZF » 24/4/2008, 20:49

Ale dobrze widac ocb. jeśli ktos wogole nie ma pojęcia o czym mowa.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez warjat » 25/4/2008, 22:57

jak najbardziej to rozumiem .... ale może ktoś rozwinąć pojęcie " powracanie do tłumienia" skoro ktoś to napisał ...
warjat
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 21/4/2008, 13:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez falconiforme » 17/5/2008, 06:27

Tak się kończy brak wykorzystania przeciwskrętu:
http://www.smog.pl/wideo/18228/wlecial_pod_ciezarowke/
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez harry89 » 4/6/2008, 16:40

falconiforme napisał(a):Tak się kończy brak wykorzystania przeciwskrętu:
http://www.smog.pl/wideo/18228/wlecial_pod_ciezarowke/

ale co ten koles konkretnie zrobil zle? wszedl w zakret czyli przeciwskret na pewno zastosowal. dopiero w pewnym momencie wynioslo go w lewo. co sie stalo?
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê