Pojawia siÄ™ i znika... jak ninja!
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Pojawia siÄ™ i znika... jak ninja!
Walki z rm'ką ciąg dalszy. Pacjent rm 125 95. Zaczne od początku wszytko może będzie łatwiej rozwiązać mój problem.
A więc pewnego razu moto dostało nieźle po dupie. Wjeżdżałem pod duża góre kilka razy ,oczywiśćie przy tym cały dzien jeżdzenia i ganiania za exc 450 i 525. Na koniec kilka kółek po takim małym torze i moto nie chciało odpalić. Odpaliło na pycha i niby wszystko okej. Wiadomo po jeździe wyciągnąłem gaźnik ,czyszczenie ,to samo filtr powietrza. Moto nadal nie chętnie na kopke paliło. Zamówiłem nową świece. To samo. Zajrzałem pod wydech. Przytarty tłok. Zrobiłem remont. Tłok ,szlif,łożyska... Niestety nadal nie działa jak powinno. A chodzi dokładnie o iskrę. Raz jest a raz nie. Opisze dzisiejszy dzien.
Iskra jest dosyć słaba i to już jest pierwszy problem ale najgorsze jest to że iskra znika. Iskra jest słaba więc przy opaleniu od kopniaka ,ciśnienie ją zdmuchuje po prostu. Więc jak wyżej opisałem moto na pycha tylko.
Dzisiaj przykręciłem zapłon tak jak był. Widze iskra jest. no to odpaliłem ,moto zagrzałem przejechałem się kawałek. Bieg jałowy ,wkęciłem na obroty i moto schodząc z nich zgasło. Kolejny raz sprawdzam iskre i jej nie ma!!
Przestawiłem zapłon ,iskra się pojawiła (nawet mocniejsza) Ale po chwili ten sam problem. Gdzie teraz mam najlepiej szukać? Uzwojenie ? moduł? Włożyłem już kupe pieniędzy i chciałbym znaleźć problem od razu. Jeszcze dodam że iskra była mocniejsza na zwykłej świecy która już troche pojeździła niż na nowej irydowej.
A więc pewnego razu moto dostało nieźle po dupie. Wjeżdżałem pod duża góre kilka razy ,oczywiśćie przy tym cały dzien jeżdzenia i ganiania za exc 450 i 525. Na koniec kilka kółek po takim małym torze i moto nie chciało odpalić. Odpaliło na pycha i niby wszystko okej. Wiadomo po jeździe wyciągnąłem gaźnik ,czyszczenie ,to samo filtr powietrza. Moto nadal nie chętnie na kopke paliło. Zamówiłem nową świece. To samo. Zajrzałem pod wydech. Przytarty tłok. Zrobiłem remont. Tłok ,szlif,łożyska... Niestety nadal nie działa jak powinno. A chodzi dokładnie o iskrę. Raz jest a raz nie. Opisze dzisiejszy dzien.
Iskra jest dosyć słaba i to już jest pierwszy problem ale najgorsze jest to że iskra znika. Iskra jest słaba więc przy opaleniu od kopniaka ,ciśnienie ją zdmuchuje po prostu. Więc jak wyżej opisałem moto na pycha tylko.
Dzisiaj przykręciłem zapłon tak jak był. Widze iskra jest. no to odpaliłem ,moto zagrzałem przejechałem się kawałek. Bieg jałowy ,wkęciłem na obroty i moto schodząc z nich zgasło. Kolejny raz sprawdzam iskre i jej nie ma!!

- bobbers
- Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 23/9/2014, 18:07
Z tego co mówisz iskra poprawia się po ruszeniu iskrownikiem więc może impulsator nawala lub jest w za dużej odległości od koła? Dla nowszego modelu opór na magnecie powinien wynosić: 75-125 ohm na kablach czerwony-zielony oraz 18-30 ohm na kablach czerwono-biały brązowo-czerwony. Pewnie w Twoim modelu opory nie będą się zbytnio różnić.
Cewka zapłonowa powinna mieć (również dla rocznika 2002):
0.15-0.45 ohm biało niebieski- czarno biały
12-21 kilo ohm fajka od świecy czarno biały.
Dodam tylko że miałem przypadek gdzie był uwalony moduł (ale iskra zawsze była), motocykl palił z popychu z kopa nie i nie trzymał wolnych obrotów, po wymianie modułu problem zniknął.
Cewka zapłonowa powinna mieć (również dla rocznika 2002):
0.15-0.45 ohm biało niebieski- czarno biały
12-21 kilo ohm fajka od świecy czarno biały.
Dodam tylko że miałem przypadek gdzie był uwalony moduł (ale iskra zawsze była), motocykl palił z popychu z kopa nie i nie trzymał wolnych obrotów, po wymianie modułu problem zniknął.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
A podpowiesz jak to sprawdzic?
Zrobiłem dzisiaj kilka fotek zapłonu i nagrałem iskre. Wszystko jest w tym linku: https://goo.gl/photos/o5wrCSGEoaEpZMnN9 (otwórz link)
Zrobiłem dzisiaj kilka fotek zapłonu i nagrałem iskre. Wszystko jest w tym linku: https://goo.gl/photos/o5wrCSGEoaEpZMnN9 (otwórz link)
- bobbers
- Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 23/9/2014, 18:07
w ksiÄ…zce serwisowej masz jak sprawdzac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Weź multimetr i zmierz opór między zielono białym a niebieskim i podczas kopania powinien dawać ponad 3v prądu stałego jeśli tak podaje to impulsator raczej masz sprawny. Cewkę zapłonową sprawdź tak jak mówiłem, ze statora wychodzą dwa przewody, jeśli tak to sprawdź opór między nimi, powinien być podobny do tych danych które podałem wyżej.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
No to chyba już wiesz gdzie szukać przyczyny.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości