Zobacz wątek - Jakie enduro po DR 350?

Jakie enduro po DR 350?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Jakie enduro po DR 350?

Postprzez pinkyy » 24/4/2016, 22:00

Witam. A więc tak zamierzam się do kupna 'nowego' motocykla. Od 3 sezonów śmigam na DR 350, doświadczenie w jeździe mam. Zmianą zainteresowałem się po powrocie z Rumunii gdzie doszedłem do wniosku, że moto jest ciężkie jak na zabawę w trudniejszym terenie. Rzecz w tym, że sam nie wiem czy bardziej celować w enduro i tutaj np. exc 250 2t czy coś w crossie (wiem, że inne zawieszenie etc.) Głównie jeżdżę lasy, hołdy, górki wiadomo. Mając oczywiście nowszy sprzęt pewnie skusiłbym się spróbować swoich sił w jakiś organizowanych imprezach crossowych. Nie wiem również czy celować w 2t czy 4t. Z tego co wiem 4t droższe w utrzymaniu. Jak to wygląda z Waszego doświadczenia? Co możecie polecić i czy dostanę coś sprawdzonego do 12-13 klocków? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47


Postprzez henio12323 » 25/4/2016, 07:12

skoro lasy to skąd pomysł na crossa....
2T i 4T podobnie kosztuje, i dobiera sie motocykl pod teren/ własne preferencje. nie ma że to złe a tamto dobre. jedni wolą 2T inni 4T. 4T jest bardziej przrewidywalne i poukładane. 2T zwinniejsze i lepsze na tereny Xtreme, do latania po prostych 4T lepsze.

12-13 costam kupisz ale igła to nie bedzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 25/4/2016, 13:57

pomysł nad crossem.. hmm sam nie wiem z czego się pojawił. Ale ok, cross odpada. Celujemy w enduro powiem szczerze, że narazie moje typy to albo exc 250 lub exc-f. Chociaż mocno też rozmyślam temat wr450f. Co o tym sądzisz? Pytanie podstawowe czy taka wrka da też radę pośmigać w terenie na jakichkolwiek zawodach? KTM nie do końca mi pasuje chyba ze względu na późniejsze jego DROGIE UTRZYMANIE. Co nie zmienia faktu, że jak chce się mieć dobre moto to trzeba dbać, to wiem.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez kotlet9696 » 25/4/2016, 14:12

Koszty tej WRki i tego KTMa są podobne... Oba Hard Enduro także i koszty takie same prawie.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 25/4/2016, 14:47

ktm jest tak samo drogi jak WR.

i dokładnie jest tak jak mówisz - wyczynowe moto kosztuje i zawsze bedzie kosztować. i kazdy nadaje sie na zawody wr i exc. pojemnosc jak pisałem chyba - zalezna od terenu konkretnie, na pewno nie masz duzych szans na wygraną w zawodach np superenduro mająć WR 450 ( czy exc 450) z kolei na cross country czy enduro na 125 w 2T tez bedziesz miał dosyc ciezko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 25/4/2016, 14:59

z tego wszystkiego martwi mnie te utrzymanie motocykla. Może jeszcze będzie tak, że narazie zostane przy tej mojej niezawodnej DRce i bede wybieral lżejszy teren a zawody sobie zostawie na kiedyś.. henio z tego wynika, że lepiej celować w enduro 250?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 25/4/2016, 19:03

no tutaj nie ma co ukrywać - wyczynówka jest droga i tyle. mam 300tke sama wymiana tłoka to prawie 700 zł. ( bez robocizny zadnej ) a zmienia sie tłok co 100 godzin. w tym sezonie zrobiłem juz z 60 godzin. łatwo policzyc ze tanio nie jest :D bo to tylko sam tłok, a gdzie opony, napęd, zawieszenie i reszta silnika. czy wypadki typu kierownica, itp itd.

z tego wynika że trzeba dobrać sobie moto pod konkretne warunki ;D 250tka ( zalezy jaka 2t czy 4t jeszcze ) jest spoko, ale też nie wszędzie. ja np wczesniej latałem po lasach na przeloty, robiłem róznym terenem po 100-150 km dziennie bywały i dłuzsze bardziej moze turystyczne wypady, 500tka sie spisuje idealnie, mocna szybka, jak trzeba pod kazdą górke wjedzie, kazda belke przeskoczy - tylko męczy kierowce mocno na takich techinczych sprawach. taka 250 w 4T na tych belkach przeskoczy duzo zwinniej i mniej zmęczy, ale z kolei na prostej bedzie pałowanie i nizsza prędkosc. teraz latam bardziej extreme enduro, a przynajmniej sie staram, wąwozy, podjazdy, murki, belki, trialowe zabawy tam 300tka mi sie spisuje świetnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr