Zobacz wątek - Przełożenia KTM sx 250.

Przełożenia KTM sx 250.

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Przełożenia KTM sx 250.

Postprzez Kateemista » 18/4/2016, 22:10

Witam, jestem tu nowy więc jeśli zamieściłem temat w złym dziale etc. to proszę o wyrozumiałość :)
Moje pytanie, czy do KTM-a sx 250 z 2002r. będą pasowały zębatki: tył 53 lub 54 zęby, przód 14 zębów i łańcuch. Zależy mi na delikatnym zwiększeniu przyspieszenia.
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim


Postprzez henio12323 » 19/4/2016, 06:57

przyspieszenia ? takie motocykle jak chcą przyspieszenia to wystarczy że dodaje sie gazu. moze silnik trup i nie jedzie.

po 2 zębatka duza zębatka z przodu i tyłu sie "znosi" jak chcesz to daj mniej zebów z przodu i wiecej z tyłu. ale 53-54 zęby to chyba nie widziałem takich zębatek

standardowe przełozenie zapewne to jakies 13 na 52 zeby.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kateemista » 19/4/2016, 09:48

Nie nie, silnik jest zdrowy ale pomyślałem żeby coś zmienić gdy będe juz wymieniał napęd. Wiem, że duża przód i duą tył się znosi, ale do mojego KTM 14 zębów przód to seryjnie było montowane. A przeczytałem na forum, że im mniejsza zębatka z przodu to się łańcuch szybciej zużywa i naciąga, ponieważ jest mniejsza i robi wiecęcej obrotów. Czy to prawda? Moto ma baardzo dużego kopa :) ale pomyślałem, że może mieć jeszcze większego.
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez kamix21 » 19/4/2016, 16:20

u mnie w yzf 250 mam 14 przód i 49 tył i ciągle gubie trakcje (no może na piątce już jest spokój). Celuj w 14 przód i 50-51 tył
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez Kateemista » 19/4/2016, 20:59

No mój też ciagle gubi trakcje, ale pomyślalem że może być jeszcze zrywniejszy. Ale chyba nie ma co kombinowac kupię 14 przód i 52 tył i zobaczymy :)
A kupował ktoś napęd w firmie: dixerparts ?? Dorabiają zębatki na zamówinie, podobno bardzo trwałe i czołowi zawodnicy stunt,
croos zaopatrują sie u nich. nie wiem czy to prawda czy tylko chwyt marketingowy
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez henio12323 » 19/4/2016, 21:36

tak im mniejsza z przodu tym sie łancuch i zębatka szybciej zuzywa..

co do kopa - odczucia po tak drastycznej zmianie mogą byc wręcz przeciwne. fakt bedzie mocny, ale biegami bedziesz musiał mocno mielic - i bedziesz jeździc wolniej, obroty beda mało uzyteczne. nie o to chodzi za bardzo.

stunterzy muszą sie gdzies zaopatrywać bo nikt nie robi fabrycznie zebatek po nie wiem ile zębów oni maja 80 ? :P

crossowe na pewno nikt nie uzywa czegos takiego. chcesz tanie dobre ? kup grosskopfa stalowego, koło 100 zł kosztuje i jest dosyc pancerny.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kateemista » 20/4/2016, 16:51

Rozumiem, znaczy teraz zdecydowałem, że założę 14 przód i 52 tył więc to nie będzie drastyczna zmiana bo obecnie mam
14 & 51. Nie chcę tanie dobre, tylko dobre hehe ;)
No właśnie jak mi zrobili wycenę to za - 14z + 53z zębatki stalowe + łańcuch DID 520 VX2 = 444 zł więc cena podobna jak za zestaw z zębatkami supersprox, a do tego jeszcze nie wiadomo jak z trwałością ich wyrobów.
A w ogóle w jaki łańcuch celować, X ringowy czy bez oringowy? Chodzi mi żeby jak najdłużej wytrzymał.
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez henio12323 » 20/4/2016, 21:01

xring wytrzyma zawsze najdłuzej, tylko trzeba o niego dbać, ale taki vx2 wytrzymuje długo, nawet naciągać za często nie trzeba

bezoringowy kosztuje z 2-3 X mniej, ma mniejsze opory toczenia, ( wiec czuc wieksza moc na kole :D ) ale potrafi sie na jednym wyjeździe wyciągnąć dosyc mocno, dzwoni, dostaje szybko luzów i co chwila trzeba go wymieniać. wychodzi troche drozej ale zawodnicy często na takich smigaja zwłaszcza w małych pojemnosciach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kateemista » 22/4/2016, 19:10

Aha spoko, czyli kupuje x rin. A co do łańcucha to brać tego vx2 czy są jakieś inne tej samej jakości?
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez henio12323 » 22/4/2016, 21:01

kazda firma ma rózne łancuchy - tak jak firmy samochodowe maja rózne modele - rózne segmenty

vx2 to jeden z wyzszych modeli, lepszy jest VT2, najlepszy vxzm czy jakośtak

jest jeszcze RK x ringowy - cena podobna wytrzymałość też, tylko dida jakby łatwiej dostać. generalnie vx2 najlepszy ma stosunek ceny do jakosci, vt2 jest niewiele wytrzymalszy - chociaz jest lżejszy... ale kosztuje duzo wiecej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kateemista » 24/4/2016, 13:11

Aha, to kupię tego vx2, a ten vt2 to o kilkadziesiąt złotych tylko droższy.
Kateemista
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18/4/2016, 22:02
Lokalizacja: Oświęcim



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr