Zobacz wątek - Pojemność 300 - nie polecam
NAS Analytics TAG

Pojemność 300 - nie polecam

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Pojemność 300 - nie polecam

Postprzez nesta83 » 10/4/2016, 13:16

Chciałem podzielić się moją opinią na temat motocykli z klasy 300. Konkretnie rzecz ujmując o Hondzie CBR300R.

Nie popełnijcie mojego błędu, który już na szczęście naprawiłem. Zachęcony pozytywnymi opiniami na YT i innych stronach www, sięgnąłem po ten model, chcąc kupić motocykl na miasto i weekendowe wypady.
Już od pierwszego odpalenia mina mi zrzedła. Ale po kolei:

- Jeden cylinder więc szczególnie przy ruszaniu brzmi na stocku trochę jak skuter. Na 5 biegu mam już spokojnie 100/110km/h i sporo obrotow na zegarze.
- Moto jest małe i lekkość, która miała być zaletą znów kojarzy Ci sie ze skuterem. Masz wrażenie, że cierpi też na tym stabilność toru jazdy i pewność prowadzenia przy większych prędkościach.Czujesz, że masz jakiś lekki plastik pod sobą.
- Pozycja za kierownicą - miał być to sprzęt na miasto, a pozycja jest średnio komfortowa i ręce, nadgarstki czujesz już po chwili jazdy.
- Moc.. parodia. Wszyscy testerzy (opłaceni?) pisali, że spokojnie wystarcza. Jednak dla mnie nie było w tym żadnego funu, nie było czuć tego co wywołuje banan na twarzy. Biegi musiałeś zmieniać często jak w samochodzie, bo na jedynce odrazu wchodził na czerwone pole, a jechałeś dalej wolno.

Kupiłem go po stareszej CB500F, która dała mi kiedyś mnóstwo funu. Liczyłem się z tym, że osiągi mogą być tu trochę niższe (na papierze nie było wielkiej różnicy), ale czułem się jakbym jeździł mocnym skuterem. Zacząłem nawet zastanawiać się - co się stało, dlaczego motocykl nie sprawia mi funu? Gdzie to uciekło? Jak widać problem nie leżał we mnie.
Sprzedałem bez żalu po przejechaniu może 300-400km, straciłem może 2k, ale nie zaluje.
Mam już Horneta z 2009 roku, w pięknym stanie. I jak on gra, jak się prowadzi, jaka pozycja. Po pierwszej jezdzie miłość i giga frajda wróciła.

Tyle ode mnie. Nie wiem jak inne 300tki, wypowiadam się o CBR. Wiem, że Kawa i R3 mają tych koników o kilka więcej, ale nie na tyle podejrzewam, aby zmieniały generalne odczucie. Te 300tki to chyba stricte sprzęt pod A2, na totalny początek, dla młodziaków.
Decyzja należy do każdego, ja przedstawiłem swoją opinię. Może akurat ktoś jest na kupnie i będzie dla niego pomocna.
nesta83
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/5/2009, 00:54


Postprzez riderZ056 » 10/4/2016, 14:26

Nie generalizujmy, zależy kto czego oczekuje od motocykla. Przesiadłeś się z motocykla dwa razy mocniejszego i to po prostu nie było to czego szukałeś, dla kogoś kto wsiądzie na 300 ze 125 będzie to super. A jak się spodziewałeś że 30 KM to prawie to samo co 60, to problem chyba jednak leżał w Tobie.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło


Postprzez lagiboy » 10/4/2016, 14:50

przesiadka w złą stronę bym rzekł. w mojej opinii do fajnego poruszania się motocyklem wystarczy 50KM, 300 nie jest zbudowana żeby Ci dawać andrenaliny i endorfiny tylko do redukcji kosztów, swobodnego poruszania się po mieście, kupiłeś horneta który ma ~100KM i pali przynajmniej dwa razy tyle co 300. dziwi mnie że nie odbyłes jazdy próbnej przed zakupem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 10/4/2016, 17:24

A ja będę zaprzeczeniem tego, bo pomimo codziennej jazdy prawie 100 konną 600, miałem nieziemską radochę i masę zabawy na Ninji 300 :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez nesta83 » 10/4/2016, 18:18

Cóż kwestia gustu i moze tego, ze Kawa jest jednak niewiele, ale jednak mocniejsza.
Mi nie podszedł zupełnie tak jak pisałem głownie z racji niewielkich rozmiarów, dźwięku silnika i tych cieniutkich opon
nesta83
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/5/2009, 00:54

Postprzez Czester » 10/4/2016, 19:32

Wybacz, ale Hornet na seryjnym kominie brzmi jak odkurzacz. No chyba, że masz tam jakiś akcesoryjny wydzior, wtedy zwracam honor.
Wracając do meritum, mam zdanie podobne jak Lagiboy - przesiadka w złą stronę.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez andy7 » 10/4/2016, 19:35

Jak sie jest zielonym, to sie trzeba wczesniej dowiedziec, od tego jest net i woojek Google.

Pomine juz moj komentarz na temat kpna motocykla bez wczesniejszej jazdy probnej, rownie dobrze mogles kupic kota w Worku a do tego worek przenicy i Kolo od roweru, - bylbys szczesliwszy.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez nesta83 » 10/4/2016, 20:23

@Czester,

Mi sie podoba, moze dlatego, ze moim jedynym pkt odniesienia jest jak na razie jednocylindrowa cbr-ka. A na wydech mam juz jakies typy, ale to spokojnie.

@andy7,

Sporo czytałem. M.in na ścigaczu raport z toru. I była tam bardzo chwalona, ze ma ząb, że mały wariat itp. Chyba wszystkie testy na YT obejrzałem jakie sie dało.
nesta83
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/5/2009, 00:54

Postprzez Glenroy » 10/4/2016, 21:22

nesta83 napisał(a):Sporo czytałem. M.in na ścigaczu raport z toru. I była tam bardzo chwalona, ze ma ząb, że mały wariat itp. Chyba wszystkie testy na YT obejrzałem jakie sie dało.


A byłeś nią na torze? Na małych torach, taka 300 z ogarniętym kierownikiem, zamiata wszystkie 600 i litry, które na małych torach nie mają gdzie rozwinąć skrzydeł i brakuje im zwrotności i zwinności małego popierdzielacza, do tego daje maaaasę zabawy bo przerzuca się w winklach jak mały messerschmitt:D.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez nesta83 » 11/4/2016, 11:14

Nie, piszę o swoich doświadczeniach. Nie wypowiadam się o torze, bo tam nie byłem, jak ktoś ma tam fun to nic mi do tego. Mnie na Hornecie jazda po mieście, skręcanie, manewrowanie daje milion razy większy fun.
nesta83
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/5/2009, 00:54

Postprzez Glenroy » 11/4/2016, 15:57

nesta83 napisał(a):Nie, piszę o swoich doświadczeniach. Nie wypowiadam się o torze, bo tam nie byłem, jak ktoś ma tam fun to nic mi do tego. Mnie na Hornecie jazda po mieście, skręcanie, manewrowanie daje milion razy większy fun.


No tak, ale dopiero co sam napisałeś, że czytając testy, na ścigaczu doczytałeś się, że była bardzo chwalona na torze. Więc pytam, czy jeździłeś nią po torze, że podważasz opinię testerów, którzy śmigali nią na torze, i którym dawała mnóstwo funu - na torze oczywiście ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez andy7 » 11/4/2016, 21:13

nesta83 napisał(a):@andy7,

Sporo czytałem. M.in na ścigaczu raport z toru. I była tam bardzo chwalona, ze ma ząb, że mały wariat itp. Chyba wszystkie testy na YT obejrzałem jakie sie dało.


Tak jak powiedzialem, czytanie czytaniem a jazda probna jazda probna.

Ja 300 - tka nie smigalem ale smigalem CBR 250 R i mimo, ze jest slabsza poizwala na normalna jazde bez komplexow. Kwestia tego co kto bezdzie oczekiwal.

NA przyszlosc zrob jazde probna i bedziesz wiedzial na czym stoisz.

Pretensje mozesz miec tylko i wylacznie do siebie.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Marsjanin » 11/4/2016, 22:24

Glenroy napisał(a):A ja będę zaprzeczeniem tego, bo pomimo codziennej jazdy prawie 100 konną 600, miałem nieziemską radochę i masę zabawy na Ninji 300 :).

Masz rację! Moto kręcisz na maska, kładzie się jak rower i do tego pali tyle, co kot napłakał. Zabawa przednia! :twisted:
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Movi » 12/4/2016, 09:08

Było kupić R3 tak jak Ci mówiłem, która ma 42 konie, a nie marne 30 i by fun był- zapewniam.

Tak jest jak łasi się na cenę... pamiętajcie że jak ktoś wyprzedaje moto to nie bez powodu.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez RSSSS » 12/4/2016, 11:33

Ja tam nie polecam nic poniżej litra, jak już ktoś coś tam ogarnia.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Glenroy » 12/4/2016, 15:03

RSSSS napisał(a):Ja tam nie polecam nic poniżej litra, jak już ktoś coś tam ogarnia.

Do mistrzowania na prostej na pewno, ale żeby pobawić się na ciasnych winklach? Chyba żartujesz :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez RSSSS » 12/4/2016, 17:26

A litrem nie da się polatać po winklach?
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez grzec » 12/4/2016, 17:29

Bo litr w ostre winkle się normalnie nie nadaje i tyle :D Da się szurować kolanem itp ale nie będzie w winklu szybszy od np R3 na dobrej oponie.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez Kaai » 19/4/2016, 10:59

spoko porownanie bylo podczas jednej rundy, gdzie moto3 bylo SZYBSZE od motoGP (grubo ponad 200 koni i ponizej 200kilo) w szczycie zakretu.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Croowab » 19/4/2016, 16:47

grzec napisał(a):Bo litr w ostre winkle się normalnie nie nadaje i tyle :D Da się szurować kolanem itp ale nie będzie w winklu szybszy od np R3 na dobrej oponie.

Warto dodać, że w bardzo ciasnym zakręcie a do tego dochodzi waga kierownika bo czym cięzszy kierownik tym przewaga lzejszego moto znacznie słąbnie
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr