Rejestracja motocykla bez dokumentow z lat 80
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Rejestracja motocykla bez dokumentow z lat 80
Witam,
Mam pytanie odnośnie rejestracji motocykla ktory nie posiada dokumentow. Jako ze zastanawiam sie nad kupnem motocykla bez ,,papierow" a w dodatku jest on sprowadzany z innego kraju (aktualnie jest juz w Polsce) chcialbym wiedziec jak wyglada jego rejestracja/jej przebieg, gdzie nalezy sie zglosic etc. Ów motocykl pochodzi z lat 80 wiec w teorii mozna by go pewnie podciagnac pod zabytek(?) lecz nie jest on w stanie oryginalnym (zostal przerobiony na tzw. cafe racera) i obawiam sie ze moze to stwarzac dodatkowe problemy. Z gory dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Bylbym ponadto wdzieczny gdyby ktos dopisal jakie moga byc szacowane koszta takiej rejestracji. Moze ktos z was uporal sie z ,,czyms takim'' i wie ,,co w trawie piszczy"? Byc moze kupienie podobnego pojazdu lecz z dokumentami po koncowym podliczeniu wydatkow wyjdzie taniej i nie warto sie w cos takiego bawic i tracic czasu?
Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie rejestracji motocykla ktory nie posiada dokumentow. Jako ze zastanawiam sie nad kupnem motocykla bez ,,papierow" a w dodatku jest on sprowadzany z innego kraju (aktualnie jest juz w Polsce) chcialbym wiedziec jak wyglada jego rejestracja/jej przebieg, gdzie nalezy sie zglosic etc. Ów motocykl pochodzi z lat 80 wiec w teorii mozna by go pewnie podciagnac pod zabytek(?) lecz nie jest on w stanie oryginalnym (zostal przerobiony na tzw. cafe racera) i obawiam sie ze moze to stwarzac dodatkowe problemy. Z gory dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Bylbym ponadto wdzieczny gdyby ktos dopisal jakie moga byc szacowane koszta takiej rejestracji. Moze ktos z was uporal sie z ,,czyms takim'' i wie ,,co w trawie piszczy"? Byc moze kupienie podobnego pojazdu lecz z dokumentami po koncowym podliczeniu wydatkow wyjdzie taniej i nie warto sie w cos takiego bawic i tracic czasu?
Pozdrawiam.
- rluki
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10/4/2016, 12:28
Oprócz spełnienia kryteriów na zabytek musisz mieć kwit od policji o legalności, jakąś umowę sprzedaży nawet ze złomu, rzeczoznawca itd... Może jest jakiś rozbitek na przekładkę z dokumentami?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Co do tych kryteriow na zabytek. Bedzie je spelnial motocykl ktory jest po tych ,,modyfikacjach"? chodzi mi np o skrocona rame, siedzenie itp. Jak juz wspomnialem dany motocykl jest zrobiony na ,,cafe racera". Czy jednak nie wystarcza sam rocznik motocykla? a moze przynajmniej w jakims % musi byc oryginalny? Z umowa sprzedazy problemu by raczej nie bylo.
Dziękuję i pozdrawiam
Dziękuję i pozdrawiam

- rluki
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10/4/2016, 12:28
Pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
-posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne,
-dokumentuje znaczÄ…ce etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
-był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
-był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
-ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
-posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
-został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
Rzeczoznawca (wojewódzki konserwator zabytków) nie zgodzi się na wpis do rejestru, pojazdu ze zmodyfikowaną ramą, która jest głównym elementem nośnym pojazdu.
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Pojazd młodszy niż 25-letni może zostać wpisany do rejestru zabytków, jeżeli jest egzemplarzem unikalnym i charakteryzuje się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech:
-posiada unikalne rozwiÄ…zania konstrukcyjne,
-dokumentuje znaczÄ…ce etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej,
-był związany z istotnymi wydarzeniami historycznymi,
-był użytkowany przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne,
-ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
-posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany,
-został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji.
Rzeczoznawca (wojewódzki konserwator zabytków) nie zgodzi się na wpis do rejestru, pojazdu ze zmodyfikowaną ramą, która jest głównym elementem nośnym pojazdu.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości