Zobacz wątek - Motocykl głównie do miasta za 9-10 tys.

Motocykl głównie do miasta za 9-10 tys.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Motocykl głównie do miasta za 9-10 tys.

Postprzez ares20 » 9/4/2016, 01:10

Już od dłuższego czasu zastanawiam się na kupnem motocykla. Całe szczęście w tym czasie oszczędności się powiększają. Motocykl będę używać głównie do codziennych dojazdów do pracy ok. 15 km w jedną stronę w dużym mieście stołecznym. Prawdopodobnie będę też jeździć w weekendy poza warszawę, ale niezbyt długie trasy ok. 30 km. Dalszej turystyki na razie nie przewiduję, ale jej nie wykluczam. To na czym mi zależy w motocyklu to lekkość w prowadzeniu, niskie spalanie w mieście rzędu 4-5 litrów i generalnie dość niskie koszty eksploatacji (m.in rzadkie przeglądy serwisowe, wymiany oleju itp.). Nie potrzebuję demona prędkości.

Teraz trochę o mnie:
1. Moje doświadczenie jest praktycznie żadne. Tylko jazda na kursie i egzaminie zdanym prawie pięć lat temu, gdy zdawało się prawko na YBR 250.
2. 29 lat, 175 cm, ok. 75 kg.
3. Liczę, że będę robić ok. 5-6 tys. km w sezonie.
4. Jak w temacie mam 9-10 tys. na sam motocykl. Mam już kask i rękawice. Na buty i kurtkę mam osobny budżet.
5. Na utrzymanie w sezonie mam zamiar przeznaczyć ok. 2-3 tys. zł.
6. Podobają mi się motocykle szosowo-turystyczne i sportowe.

Do gustu przypadła mi bardzo SV 650 po lifcie. Wygląda rewelacyjnie, ale obawiam się, że brak doświadczenia wyszedłby szybko na jaw i mogłoby być nie fajnie. Chociaż zaznaczam, że mam już swoje lata i należę do rozsądnych osób.

Celuję też, a może przede wszystkim w moto 250cc, czyli Hondę CBR 250r, Kawę Ninja 250r i Hondę VTR 250r. Tylko podaż tych motocykli jest niewielka.

Rozglądałem się także za Yamahą MT-03, ale według mnie ceny używanych są wygórowane. Poza tym standardowo GS 500, ale wolałbym coś na wtrysku.
ares20
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 22:48


Postprzez lagiboy » 9/4/2016, 06:59

a co powiesz na hyosung GD 250 exiv?
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez grzec » 9/4/2016, 07:27

sv650 w nowszej ramie jest zajebiste na miasto. Ja chorowałem na sv1000 ale jak dla mnie za małe moto.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez SEPKOSKY » 9/4/2016, 07:38

Koleżko 30 km to jest żadna trasa. Ja podczas wieczornej przejażdżki przez Warszawę robię 70 km.
Z750 => ZX10R
Avatar użytkownika
SEPKOSKY
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 17/6/2010, 08:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Devil 125 » 9/4/2016, 09:48

Bandit lub Kawa ER6 Fazer
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez ares20 » 9/4/2016, 11:48

lagiboy napisał(a):a co powiesz na hyosung GD 250 exiv?


Zastanawiałem się nad tym motocyklem. Lekki, mało pali, ale widzę kilka niedogodności. Ciężko jest go dostać, przynajmniej w Warszawie nie widziałem. Nie mam niestety czasu, żeby pojechać na drugi koniec Polski. Po drugie miejsca dla pasażera praktycznie nie ma, a możliwe, że czasami będę jeździć z plecaczkiem. Po trzecie - czy ktokolwiek go kupił w Polsce?

Er6n byłby fajnym pomysłem, ale ceny są wysokie. 10 tys. za ok. 10 letni motocykl tej klasy to według mnie dużo.

Myślałem też o GSF 650, ale to jest bardzo ciężki sprzęt, więc obawiam, że bym go nie ogarnął.
ares20
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 22:48

Postprzez lagiboy » 9/4/2016, 17:43

jeśli podoba Ci się bandit a masz opory przed nim bo jest ciężki to zamontuj do niego gmole, za każdym razem jak walnie o glebę wystarczy papier ścierny i puszka farby w sprayu. nie przepadam za tym motocykle ale w Twoim przypadku ma on sens Suzuki GS500 i ten często gmole już ma. znajdziesz dobrą sztukę do 6000, łatwo go odsprzedać bo idealnie wpisuje się w wymagania A2, innym rozwiązaniem jest SV650, tutaj zawsze możesz zastosować blokadę na rollgaz żeby go trochę ograniczyć. Masz wątpliwości co do silnika V2 to w najbliższym OSK możesz sobie kupić ze 2 godzinki z instruktorem na Gladiusie i tam się wszystkiego dowiesz i tą drogę polecam.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 9/4/2016, 19:56

Na takie " trasy " to zafunduj sobie 125 - ke´, 250 - tke gora cos z klasy 500. Moze byc naked, supermoto albo Enduro.

Nic wiecej nie bedzie Ci potrzebne, wieksze bedzie przerostem formy nad trescia.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Rura » 9/4/2016, 21:13

Na EXIVa wchodzi spokojnie plecaczek, to siedzenie tylko tak tragicznie wygląda. I tak jeździ już tego parę sztuk po Polsce. I nie, nie chcą się psuć, jak reszta Hyosungów.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ares20 » 10/4/2016, 17:36

Rura napisał(a):Na EXIVa wchodzi spokojnie plecaczek, to siedzenie tylko tak tragicznie wygląda. I tak jeździ już tego parę sztuk po Polsce. I nie, nie chcą się psuć, jak reszta Hyosungów.


To dobra wiadomość, że "plecaczek" jednak się zmieści. Chociaż w testach pisali coś zupełnie innego, ale może opinie testerów bazowały na wizualnej ocenie, a nie rzeczywistej przymiarce.

A jak jest z serwisem, częściami i akcesoriami do Exiva?

Pewnie rzeczywiście kupię CBR 250 r., EXIVa lub GS 500. Chociaż dwa pierwsze bardziej mi się podobają, ale tak jak wyżej napisano GSa sprzedam praktycznie za tyle za ile go kupię.

A co myślicie o tej ofercie:
http://olx.pl/oferta/honda-cbr250-bezwy ... e;promoted
Moje wątpliwości wzbudza to, że jest wiele akcesoryjnych elementów. Mam wątpliwości czy ktoś kupując 250cc, wydałby sporo kasy na akcesoryjne elementy tj. szybę, manetki, klamki, wydech itp., ale może się mylę.
ares20
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 22:48

Postprzez lagiboy » 10/4/2016, 19:43

jest to możliwe, nic w tym dziwnego że ktoś dokładacrash pady kufer czy szybę tym bardziej że informacja o oryginalnej jest. trzeba pojechać i spokojnie obejrzeć, ja też mam szybę, grzane manetki i klamki, mocowanie tablicy rej wymienione, crossbar, crashpady i zasilanie do telefonu pociągnięte.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez ares20 » 10/4/2016, 20:37

W sumie to racja. Może to świadczy o tym, że właściciel chciał dopieścić swoją cebrę.

Edytowany 2016-04-11
A jak uważacie, co lepiej wybrać nowego Hyosunga GD 250 czy używaną CBR 250r?
ares20
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 22:48



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr
cron