Zobacz wÄ…tek - Problem z lagÄ… Rn09
NAS Analytics TAG

Problem z lagÄ… Rn09

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z lagÄ… Rn09

Postprzez Krmtzzz » 3/4/2016, 17:07

Czesc,

Mam dziwny problem z jedną lagą w rn09. Uszczelniacze wymieniałem w tamtym roku w maju, jednak jeden uszczelniacz zewnętrzny puszczał pył i w marcu tego roku musiałem zrobić je po raz kolejny. Olej w ladze dosc brudny, bo wiadomo, nawciągała syfu przez zużyty uszczelniacz olejowy, w drugiej wiadomo czysty. Wymieniłem w marcu komplet razem z przeciwpyłowymi. Kolega przy okazji sprawdził panewki, obydwie w obydwu lagach bez rys, nie wyglądały na zużyte. Wiadomo troche teflonu widać było na uszczelniaczach. Ale to przecież normalne, bo one sie zużywają stopniowo.

Po wymianie, zrobiłem nie wiecej niz 400 km i co jakiś czas zauważyłem, że laga na spodzie jest mokra. Dziwne jest to, że jeśli motocykl lata na kole, laga jest kompletnie sucha. Na postoju jeśli podobija się zawieszenie, nie pojawia się ani kropla, można bujać bez końca. Motocykl postoi trochę w garażu, przejade przypuśćmy 30 km i znowu na spodzie jest mokra. Przetre ją i np. po 50 km jest sucha, ani sladu oleju. Po jakimś czasie znowu pojawia się olej. Przetre, zrobię 20 km po kompletnych dołach, na których aż drętwieją ręce (specjalnie dziś sprawdziłem na takiej drodze), polatam na kole, ogólnie pojeżdze i jest sucha, całkowicie. Olej pojawia się tylko w miejscu poniżej pracy zawieszenia, tam gdzie pracują uszczelniacze nie ma śladu, więc nie rozumiem tego kompletnie. Może mi ktos powiedzieć o co tutaj chodzi ? Dlaczego pojawia się olej, niezależnie czy zawieszenie jest pod obciążeniem, czy nie. Nawet rzekłbym, że puszcza go tylko przy normalnej jeździe, po równej drodze... Czasem jest tak, że wyjeżdzam z sucha i wracam z suchą.

Jeśli zużyty byłby uszczelniacz to wiadomo, że lała by cały czas i olej byłby przy uszczelniaczu pyłowym i poniżej, wszędzie. Jeśli zużyte byłyby panewki to uszczelniacz by się zniszczył i efekt jak wyżej. Laga nie ma wżerów, nie jest w żadnym punkcie pogięta. Ma ktoś jakiś pomysł ? Nie chce rozbierać znowu lag, wymienić uszczelniaczy, panewek, żeby za 150 km znowu okazało się, że jest to samo...

Uszczelniaczy kolega nie uszkodził na pewno przy zakładaniu, bo nie robi tego przy użyciu śrubokrętów, tylko przy specjalnym osprzęcie nakladanym na lagę o danej srednicy, nie wiem jak to się nazywa :D. Jego blad nie wchodzi w gre. Jest mechanikiem. Żadnej fuszery nie odstawia, wszystko z serwisówką i z momentami podanymi w niej.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem


Postprzez RUTRA.RD » 4/4/2016, 07:15

wychodzi latanie na kole :) i tyle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez Krmtzzz » 4/4/2016, 11:24

Nie rozumiem co ma do tego latanie na kole... W moich rekach motocykl ani raz nie przywalil gwozdzia przy spadaniu na 2 kola...
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez henio12323 » 4/4/2016, 18:22

moje opcje
- jak panewka straciła już troche teflonu to warto ją wymienic, ona nawet od drugiej strony sie zuzywa ( nie tej pokrytej teflonem) i robi to sporą róznice nawet drobne wytarcia
- wytrzyj lagi jakimś rozpuszczalnikiem/ zmywaczem do hamulców generalnie odtłuść na maxa i pyknij foto, albo po prostu zobacz czy działa jak lustro :P podejrzewam że jest mocno matowa i ma rysy pionowe - i polerka tutaj tez duzo by dała. tym bardziej ze piszesz ze sporo syfu było w uszczelniaczach
- krzywa ośka/ niezdystansowane lagi - nie są równoległe do siebie, nie wiem jak w twoim moto, ale czesto jest że sie dokręca ośke ( która moze byc np krzywa? ) i z jednej strony laga ma mozliwy ruch lewo prawo i dopiero po ustawieniu zbieznosci sie ją dokręca. ( moge tutaj sie mylić bo takie rozwiazanie jest normą w troche innych motocyklach :P )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Krmtzzz » 4/4/2016, 21:11

Dzieki za konkretna odpowiedz, a nie jakies bezsensowne komentarze. Laga w srode idzie do rozbiorki i bedziemy diagnozowac. Nie ma widocznych rys, wiadomo jakies mikroryski sa, ale to na kazdej sa... Prawdopodobnie tak jak mowisz delikatnie sie podpoleruje dla bezpieczenstwa, zeby pozniej kolejny raz jej nie rozbierac. No i panewki wymienimy.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez henio12323 » 4/4/2016, 22:34

ja załozyłem tez nowe uszczelniacze - pare wyjazdów i nie ze ciekło ale golenie były wilgotne w dotyku, rozbieram a tam pełno pyłu zebranego. rozebrałem lagi w mak, na prowizoryczną tokarke i spolerowałem praktycznie na lustro złozyłem na STARYCH uszczelniaczach, oczywiscie je wyczysciłem, nowy smar, złozyłem, nowa oliwka, - lagi duzo płynniej pracują, 3X mniej sie zapowietrzają, i suche jak pieprz :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Krmtzzz » 5/4/2016, 00:06

Nie no ten uszczelniacz od razu wymienie, bo jak sie okaże ze puszczalby to znowu trzeba by rozbierac, a tego juz bym nie zdzierzyl po raz kolejny :D
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Krmtzzz » 8/4/2016, 10:25

Przyczyna sa panewki. Wczoraj zdjelismy kolo i w sumie nie rozbieralismy lagi, bo zanim przyjda czesci, nie chce aby sie wszystko pokurzylo. Sprawdzilismy i jest luz w goleni, wiec to na bank one.

Tylko problem jest taki, ze z tego co ostatnio patrzylismy, niewiadomo jak wyjac gorna panewke. Zadzwonilem spytac do serwisu o cene kompletu panewek i pan powiedzial mi ze, jedne sa niewymienialne... A na internecie widnieja 2 rozmiary panewek do tego motocykla, teoretycznie jak by mialy byc wymienialne. Ma ktos jakis pomysl ?
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê