Zobacz wątek - Dynamiczne ruszanie z drugiego biegu
NAS Analytics TAG

Dynamiczne ruszanie z drugiego biegu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Dynamiczne ruszanie z drugiego biegu

Postprzez Enr » 3/4/2016, 16:27

Cześć

Mam za sobą jeden sezon jeżdzenia na 125 i myślę że wyrobiłem sobie dużo złych nawyków. To co mnie najbardziej interesuje to w jaki sposób płynnie i dynamicznie ruszać spod świateł.

Jestem przyzwyczajony do ruszania z drugiego biegu. Próbowałem wiele razy z 1szego i jest to niestety (w moim wykonaniu) mało płynne. Zmiany biegów mam opanowane, jednak jak ruszam z jedynki i tracąc tą jedną sekundę na zmianę na dwójkę tracę płynność. Robiłem sobie nawet dzisiaj "ćwiczenie" i z drugiego biegu motor rusza bardzo szybko, płynnie i rozpędza się o wiele szybciej niż z jedynki.

I tutaj pytanie - czy nabrałem złego nawyku i powinienem dalej próbować startować z pierwszego biegu? Czy motory 125 mają na tyle toporny pierwszy bieg że szybki start spod świateł zaczynając z 1szego biegu jest trudny do wykonania?
Zastanawiam się nad kupieniem 300cc zaniedługo i chciałbym się dowiedzieć czy to wina mojej techniki czy może na wyższych pojemnościach można spokojnie startować z 1szego biegu i się ładnie rozpędzić a na 125 to przychodzi z trudem?
Technike zmiany biegów mam na pewno dobrą, nic nie trzaska w skrzyni biegów, sprzęgło, puszczam gaz, zmieniam bieg, dodaje gaz z jednoczesnym puszczaniem sprzęgła, całość zajmuje mi niecałą sekundę, niestety wciąż widzę ruszanie z dwójki jako szybsze i płynniejsze na moim motorze.
Enr
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/4/2016, 16:15


Re: Dynamiczne ruszanie z drugiego biegu

Postprzez Glenroy » 3/4/2016, 18:30

Enr napisał(a):Robiłem sobie nawet dzisiaj "ćwiczenie" i z drugiego biegu motor rusza bardzo szybko, płynnie i rozpędza się o wiele szybciej niż z jedynki.


:D. Jasne.

Enr napisał(a):I tutaj pytanie - czy nabrałem złego nawyku i powinienem dalej próbować startować z pierwszego biegu?

Myślę, że Twoje sprzęgło, gdyby mogło, miało by Ci tutaj bardzo dużo do powiedzenia.

Enr napisał(a):Czy motory 125 mają na tyle toporny pierwszy bieg że szybki start spod świateł zaczynając z 1szego biegu jest trudny do wykonania?

Nie wydaje mi się, żeby była to wina motocykla. A bieg, zmiana z pierwszego na drugi zawsze jest mniej płynna, bo tylko pomiędzy tymi dwoma przełożeniami jest luka w postaci położenia neutralnego, więc siłą rzeczy musisz przerzucić jakby 2 biegi na raz.

Enr napisał(a):Zastanawiam się nad kupieniem 300cc zaniedługo i chciałbym się dowiedzieć czy to wina mojej techniki czy może na wyższych pojemnościach można spokojnie startować z 1szego biegu i się ładnie rozpędzić a na 125 to przychodzi z trudem?

Myślę, że przy wyższych pojemnościach łatwiej jest ruszyć z wyższego biegu, aczkolwiek sprzęgło bardzo chętnie by Ci wysprzęgliło, bo pierwszy bieg to w zasadzie jedno z tych dłuższych przełożeń.

Enr napisał(a):Technike zmiany biegów mam na pewno dobrą

Powątpiewał bym w to, skoro nie idzie Ci zmiana z pierwszego na drugi bieg ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Dynamiczne ruszanie z drugiego biegu

Postprzez adam_tomasz » 3/4/2016, 18:31

Enr napisał(a):Mam za sobą jeden sezon jeżdzenia na 125 i myślę że wyrobiłem sobie dużo złych nawyków.

Skoro masz wrażenie że wyrobiłeś sobie złe nawyki to czas abyś je zmienił w dobre.

Enr napisał(a):Jestem przyzwyczajony do ruszania z drugiego biegu. Próbowałem wiele razy z 1szego i jest to niestety (w moim wykonaniu) mało płynne. [...] jednak jak ruszam z jedynki i tracąc tą jedną sekundę na zmianę na dwójkę tracę płynność. [...]

Po to jest 1-wszy bieg aby z niego ruszać a 2-gi aby wrzucić go jako drugi :)

Enr napisał(a):Technike zmiany biegów mam na pewno dobrą

Jeżeli masz dobrą technikę zmiany biegów to nie miałbyś problemów ze zmianą z 1 na 2. A skoro jednak masz to znaczy, że Twoja technika wcale nie jest taka dobra jak Ci się wydaje.
Akurat sporo osób na początku ma problemy ze zmianą zwłaszcza z 1 na 2.
Kwestia porządnego poćwiczenia ale poprawnie.
Ciężko przez neta i po Twoim opisie zorientować się co robisz źle.
Jeżdżąc różnymi motorowerami/motocyklami od 50 wzwyż stwierdzam że na każdym zaczynamy od biegu 1.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 413
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez DedeRR » 3/4/2016, 19:34

No sprzęgło to pewnie płacze za każdym razem, jak je mielisz na tej dwójce.
Znajdź jakąś pustą drogę, plac manewrowy, stare lotnisko, czy coś tego typu i ćwicz, nic innego się nie da poradzić. Jeśli ruszasz szybciej z dwójki - fajnie, ale to nie dlatego, że tak powinno być, tylko dlatego, że nie wykorzystujesz potencjału pierwszego przełożenia.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Postprzez Enr » 3/4/2016, 20:32

Dzięki za szybkie odpowiedzi!

Z tą dobrą zmianą biegów u mnie źle się określiłem..biegi zmieniają mi się płynnie, bez hałasu, przegazówki itp od 2 wzwyż i 6 w dół. Robiłem to przez jakiś czas źle, pooglądałem różne motovlogi na youtube m.in coda i ani sprzęgło ani skrzynia biegów nie wołają o pomstę do nieba. Jedyny problem właśnie u mnie się pojawia między jedynką a dwójką..potrafię ruszyć i zmienić z 1 na 2 bez hałasu i zgrzytów, nie wiem tylko jak to zrobić tak, żeby ruszanie przy tym było płynne. Jakieś rady?
Co z sprzęgłem mogę robić nie tak? Nie robię przegazówki, puszczam stopniowo. Zmiana po ruszeniu z jedynki na dwójkę powinna nastąpić w jakim czasie (lub przy jakich obrotach) żeby to płynnie chodziło? Mam zamiar ćwiczyć to dalej, wole katować 125 i nauczyć się poprawnie niż meczyć potem 300.
Wszelkie rady mile widziane, niestety nigdy nie miałem nikogo kto by mi tłumaczył co i jak z motorem, do wszystkiego musiałem dochodzić sam wiec i takie rzeczy wychodzą z czasem.

EDIT: Czy jest możliwość że przyspieszanie z jedynki na moim motorze wydaje mi się niesamowicie wolne dlatego bo pierwszy bieg u mnie jest krótki? Z tego co widze już 300 rozpędzi się na pierwszym biegu do tych 30-40km, u mnie już przy 10-15 są wysokie obroty, mam bardzo krótki pierwszy bieg..czy może to być utrudnienie?
Enr
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/4/2016, 16:15

Postprzez A7 x » 4/4/2016, 06:17

Trochę dziwny problem, mało zrozumiały dla mnie z opisu.
Podaj co to za motocykl.

Jeżeli masz krótką jedynkę, to sprawnie zmieniasz na dwójkę, jak będą odpowiednie obroty- w czym problem ?
Zawsze możesz opanować zmianę biegów bez sprzęgła- jest o wiele szybsza.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez Tomex X-MAX » 4/4/2016, 07:49

Po pierwsze podaj model motocykla, po drugie jeśli masz problemy ze zmianą biegów to trudno uznać, że masz opanowaną technikę zmiany biegów, po trzecie - ruszamy zawsze z jedynki, po to ona jest - jeśli jest bardzo krótka, to po ruszeniu od razu zmieniaj na dwójkę, po czwarte - może w takim razie lepszy będzie dla Ciebie skuter, gdzie sprzęgło i zmiana biegów nie będą Ci zaprzątać głowy, po prostu dajesz gazu i jedziesz (w klasie 250-300 jest trochę skuterów).
Tomex X-MAX
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17/3/2016, 13:41
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Enr » 4/4/2016, 16:24

Już prostuję - nie, nie mam problemów z zmianą biegów, wszystko przebiega płynnie, z jedynki na dwójkę, z trójki na dwójkę czy jakakolwiek inna kombinacja. Nic nie skrzeczy, nic nie zgrzyta, nie męczę sprzęgła, zmiana biegów w każdej kombinacji trwa u mnie niecałą sekundę.

Przepraszam że źle to sformuowałem od początku.
Mam w moim motorze bardzo krótki pierwszy bieg i nabrałem złego nawyku ruszania z drugiego (nie, nie męczę sprzęgła, puszczam je szybko) i pomimo że ruszam z drugiego, ruszanie jest płynne (nie zdziwiłbym się gdyby moja dwójka była taka sama jak jedynka w niektorych 300).

Uparłem się dzisiaj żeby wykoczyć mój zły nałóg ruszania z dwójki i nie sprawia mi to trudności, jedyne co to wolno się rozpędzam (myślę że na choćby odrobinę dłuższym pierwszym biegu będzie mi łatwiej, tutaj muszę wrzucać dwójkę praktycznie sekunde-poltorej po ruszeniu i to bez szaleństwa z gazem).

W każdym razie dzięki za rozjasnienie mi sprawy, byłem na jednym angielskim forum gdzie chyba z 4 osoby mi napisały że nie ma żadnej różnicy czy ruszam z jedynki czy dwójki, wolę jednak posłuchać się tutaj niż jakiś angoli i zabić ten mój zły nawyk, kupiłem motor w UK i tak właśnie tu byle jak na kursie uczą jeździć.
Enr
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/4/2016, 16:15

Postprzez lagiboy » 4/4/2016, 20:46

od siebie Ci podpowiem że lepiej żeby Ci w nawyk weszło ruszanie z pierwszego biegu. mój motocykl na pierwszym biegu rozpędza się do 100km/h i robi to zdecydowanie szybciej niż na dwójce.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 4/4/2016, 21:28

lagiboy napisał(a):od siebie Ci podpowiem że lepiej żeby Ci w nawyk weszło ruszanie z pierwszego biegu. mój motocykl na pierwszym biegu rozpędza się do 100km/h i robi to zdecydowanie szybciej niż na dwójce.


Nie znasz sie :mrgreen: , notabene podobnie jak inzynier ktory zaprojektowal i jak producent ktory wyprodukowal. Po prostu przez pomylke wsadzile tam ten pierwszy bieg a generalnie skrzynia miala miec od drugiego biegu w zwyz ! :mrgreen:

Generalnie temat do hasioka, bo o czym tu dyskutowac ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Croowab » 4/4/2016, 21:46

Przypomina mi się mój szwagier który posiada router 50 i po zmianie seta na 80ccm mówi, że musi z 2 ruszać bo ma tyle mocy..

To bez złośliwosci.

Te czasem zdaży mi się ruszyć z 2 ale sprzęgło nie jest zbyt szczęśliwe z tego powodu.. ale jeżdzę moto który i z 6 rusza..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Kaai » 20/5/2016, 20:34

mowisz sto raz ze nie masz problemu ze zmiana biegow, a potem piszesz ze ruszasz z 2jki bo masz problem ze zmiana 1-2
WTF

1ka rzadzi, na 1ce robisz 160km/h, to po co ci wiecej biegow :D

na 2jce to ja jedynie robilem 8ke na prawku, bo na jedynce byl zbyt nerwowy, do ruszania zawszze 1ka. no chyba ze toczysz sie 30km/h , dojezdzasz do swiatel i ci sie zmienia na zielone, to nie zbijasz do 1ki, bo mam wrazenie ze drogowe moto srednio takie cos lubia (no moze przy 30 jeszcze, ale ktos jezdzil, ze przy 120 zrzucal na 1szy bieg?:D, w motoGP jezdza na 1ce, ale to serdnio porownywac mozna :P)

odnosnie ruszania, to ruszalem mondeo z 6tego bniegu (auto z wypozyczalni), ale walilo sprzeglem potwornie :D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr