Zobacz wątek - Kawasaki Ninja ZX6R - Brak ładowania

Kawasaki Ninja ZX6R - Brak ładowania

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kawasaki Ninja ZX6R - Brak ładowania

Postprzez MOtta » 3/4/2016, 08:32

Cześć , od niedawna jestem właścicielem Kawasaki ZX6R . Na początku miał ładowanie teraz już nie ma z tego co wyczytałem za ladowanie w tym motorku odpowiedzialne są cześci (uzwojenie lub regulator napięcia ) Wszystkie te części zamieniłem od motoru kolegi który ładuje , czy macie jakieś pomysły gdzie można szukać przyczyny braku ładowania ??
MOtta
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/4/2016, 08:27
Lokalizacja: Starogard


Postprzez Glenroy » 3/4/2016, 09:31

Chciało Ci się wymieniać alternator zamiast go po prostu pomierzyć? Winszuję :). Brak ładowania to nie tylko alternator i regulator napięcia, pomiędzy nimi masz jeszcze trochę przewodów i konektorów, które mogły się przetrzeć, przetopić, zaśniedzieć, etc. etc. Słaby styk minusa do masy, też będzie skutkował gorszym ładowaniem.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez MOtta » 3/4/2016, 09:36

na wyższych obrotach mam ładowanie ale słabe , obstawiasz słabą masę ?
MOtta
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/4/2016, 08:27
Lokalizacja: Starogard

Postprzez RUTRA.RD » 4/4/2016, 07:24

pierwsze co sie robi to sprawdza ladownaie na klemach od aku, przy 5000 obrotach powinno byc w okolicach 14v
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez MOtta » 4/4/2016, 09:21

Ładuje na pełnych obrotach 13 v przy 4-5 tyś jest 11.9 v
MOtta
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/4/2016, 08:27
Lokalizacja: Starogard

Postprzez RUTRA.RD » 4/4/2016, 11:12

pierwsza mysl regulator napiecia do bani
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez MOtta » 4/4/2016, 18:42

Wymienione na sprawne (od motoru który ładuje )
Regulator napięcia
Uzwojenie
Bezpieczniki
MOtta
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3/4/2016, 08:27
Lokalizacja: Starogard

Postprzez Glenroy » 4/4/2016, 18:55

Najpierw sprawdź ten styk masowy, zobacz gdzie jest przykręcony przy silniku, czy tam ramie, odkręć, wyczyść styk papierem ściernym i przykręć porządnie na miejsce.

Później pomierz alternator.
Najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia, mierzysz wyprowadzenie każdego uzwojenia do masy, miernik ustawiasz na pomiar ciągłości, nie możesz mieć przebicia z masą.
Później zmierz ile daje sam alternator, ma mieć 60-90VAC międzyfazowe, przy 5kRPM, pomiędzy każdą fazą napięcie powinno być takie samo, najlepiej jakbyś pomiędzy mierzone fazy wpiął sobie jeszcze 100W żarówkę.
Pomiary zrób na zimnym i, w miarę możliwości, ciepłym silniku.

Jeżeli alternator będzie ok, to padł regulator, ewentualnie wiązka gdzieś po drodze od regulatora do aku. Ale to już tylko organoleptyczne oględziny, czyszczenie i zabezpieczenie styków w złączach i wspomaganie się pomiarem ciągłości.

A jeszcze takie głupie pytanie, akumulator masz na pewno sprawny? :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr