Kawasaki Ninja ZX6R - Brak ładowania
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kawasaki Ninja ZX6R - Brak ładowania
Cześć , od niedawna jestem właścicielem Kawasaki ZX6R . Na początku miał ładowanie teraz już nie ma z tego co wyczytałem za ladowanie w tym motorku odpowiedzialne są cześci (uzwojenie lub regulator napięcia ) Wszystkie te części zamieniłem od motoru kolegi który ładuje , czy macie jakieś pomysły gdzie można szukać przyczyny braku ładowania ??
- MOtta
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3/4/2016, 08:27
- Lokalizacja: Starogard
Chciało Ci się wymieniać alternator zamiast go po prostu pomierzyć? Winszuję
. Brak ładowania to nie tylko alternator i regulator napięcia, pomiędzy nimi masz jeszcze trochę przewodów i konektorów, które mogły się przetrzeć, przetopić, zaśniedzieć, etc. etc. Słaby styk minusa do masy, też będzie skutkował gorszym ładowaniem.

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Najpierw sprawdź ten styk masowy, zobacz gdzie jest przykręcony przy silniku, czy tam ramie, odkręć, wyczyść styk papierem ściernym i przykręć porządnie na miejsce.
Później pomierz alternator.
Najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia, mierzysz wyprowadzenie każdego uzwojenia do masy, miernik ustawiasz na pomiar ciągłości, nie możesz mieć przebicia z masą.
Później zmierz ile daje sam alternator, ma mieć 60-90VAC międzyfazowe, przy 5kRPM, pomiędzy każdą fazą napięcie powinno być takie samo, najlepiej jakbyś pomiędzy mierzone fazy wpiął sobie jeszcze 100W żarówkę.
Pomiary zrób na zimnym i, w miarę możliwości, ciepłym silniku.
Jeżeli alternator będzie ok, to padł regulator, ewentualnie wiązka gdzieś po drodze od regulatora do aku. Ale to już tylko organoleptyczne oględziny, czyszczenie i zabezpieczenie styków w złączach i wspomaganie się pomiarem ciągłości.
A jeszcze takie głupie pytanie, akumulator masz na pewno sprawny?
.
Później pomierz alternator.
Najpierw czy uzwojenia nie mają przebicia, mierzysz wyprowadzenie każdego uzwojenia do masy, miernik ustawiasz na pomiar ciągłości, nie możesz mieć przebicia z masą.
Później zmierz ile daje sam alternator, ma mieć 60-90VAC międzyfazowe, przy 5kRPM, pomiędzy każdą fazą napięcie powinno być takie samo, najlepiej jakbyś pomiędzy mierzone fazy wpiął sobie jeszcze 100W żarówkę.
Pomiary zrób na zimnym i, w miarę możliwości, ciepłym silniku.
Jeżeli alternator będzie ok, to padł regulator, ewentualnie wiązka gdzieś po drodze od regulatora do aku. Ale to już tylko organoleptyczne oględziny, czyszczenie i zabezpieczenie styków w złączach i wspomaganie się pomiarem ciągłości.
A jeszcze takie głupie pytanie, akumulator masz na pewno sprawny?

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości