Zobacz wątek - Kombinezon, ochraniacze a ubiór do pracy
NAS Analytics TAG

Kombinezon, ochraniacze a ubiór do pracy

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Kombinezon, ochraniacze a ubiór do pracy

Postprzez YouKeepMeBreathin » 29/3/2016, 19:37

Cześć, mam takie pytanie

motocykl ma mi służyć do jazdy dziennej, do pracy
w dodatku mowa tu o supersporcie i pokonywaniu dziennie 80km

jak połączyć ochronę z ubiorem normalnym? nie mówię tu o garniturze czy coś, ale o zwykłych spodniach dżinsowych czy coś i bluzie/itp itd.

myślałem o zbroi (czy tam buzzer, jak to się nazywa, przepraszam za słabą pamięć?), którą mógłbym mieć pod bluzą, do tego ochraniacze na kolana no i buty
jak widzicie takie rozwiÄ…zanie?
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41


Postprzez DedeRR » 29/3/2016, 20:01

Buzery i zbroje to ochraniacze do offroadu. One mają chronić przed uderzeniem. Podczas tarcia po asfalcie je po prostu zgubisz i będziesz zdrapką.
Jest dużo ciuchów, które wyglądają cywilnie. Jeansy z kevlarem i ochraniaczami, buty trampkopodobne, czy kurtki tekstylne, które nie są tak ordynarne jak skórzane, a swoje zadanie spełniają.
No i nie zapomnij o rękawicach.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ


Postprzez YouKeepMeBreathin » 29/3/2016, 21:10

Cześć,

dzięki za odpowiedź. No ale właśnie dużo rzeczy czytałem, że ludzie normalnie na sportach jeżdżą w takich zbrojach, właśnie które są stworzone z myślą o ludziach takich jak ja :D I myślałem, że serio to tak działa. Jesteś pewien, że każda tego typu zbroja jest z myślą o walnięciu na offroadzie?

A zbroja + jeszcze coÅ›, co jest anty-tarcie? Czy tylko kurtki?
Jeżeli tylko kurtki, to ewentualnie poszedłbym w setup taki, że normalnie kurtka jakaś, ale na kolana osobny ochraniacz, tak, żeby chociaż spodnie zostawić :D
Buty to nie problem, jakiekolwiek mogą być, czy to typowo moto czy zwykłe ermaxy(tak, zaraz ktoś mnie wyśmieje ;D)

Oczywiście, o rękawicach pamiętam, po prostu chodziło mi o takie elementy garderoby, których hmm, nie ma jak na szybko zdjąć!
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez DedeRR » 29/3/2016, 22:04

Powiedzmy tak, z ubiorem motocyklowym jest jak z drużyną - jest tak dobry, jak dobry jest najsłabszy element.
Nie ma czegoś takiego jak antytarcie pod zbroję. A przynajmniej się z czymś takim nie spotkałem.

Buty motocyklowe masz takie, które wyglądają jak cywilne, np Shima SX2 chyba, albo RST Urban. Żadne najki, adidasy, czy inne trzewiki.

Spodnie motocyklowe są znacznie lepsze niż pojedyncze ochraniacze, bo tutaj tez chodzi o to, byś nie tarł dupskiem po asfalcie. Praktycznie każda firma ma w swojej ofercie jeansy motocyklowe, które mają ochraniacze (kolana, biodra, kość ogonowa) oraz podszewkę z nieprzecieralnego kevlaru. Zobacz sobie np. Freestar Road Vintage.

Powiedzmy masz już cywilnie wyglądające buty i spodnie.
Teraz czas na ubranie korpusu. Kurtkę motocyklową będzie Ci łatwiej zdjąć niż zbroję, nie sądzisz? I prócz ochrony przed uderzeniem i tarciem masz ochronę termiczną w chłodniejsze dni i nierzadko membranę przeciwdeszczową.

Jednocześnie patrząc na Twoje pytania, to odnoszę wrażenie, że to będzie Twój pierwszy motocykl, a Supersport jest kiepskim wyborem na początek.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Postprzez setup » 29/3/2016, 23:24

Cześć
80 km dziennie to rozumiem 40 km w jedną stronę. To jednak kawałek. Oczywiście w turystyce motocyklowej to tyle co nic ale w dojeździe do pracy w maks cywilnych ciuchach to nie jest tak mało. Weź pod uwagę że jeśli mieszkasz w Polsce to mamy różne warunki pogodowe. Ranki nawet w lecie zwykle zimne a przy takim dystansie może Cię dość wychłodzić. Jeansy motocyklowe są dość przewiewne a nie zakładam że będziesz jechał z prędkościami skuterowymi :). Ale jeśli musi tak być to jednak jeansy motocyklowe zamiast zestawu ochraniaczy z zwykłymi jeansami. Buty mogą być cywilne byle z sztywną cholewką i koniecznie za kostkę (zakładam że w takich podeszwa też nie będzie z gąbki). Kurtka motocyklowa jakaś krótka, choć nie zapomnij spiąć jej ze spodniami. Rękawice. I tyle. Pojeździsz to zobaczysz gdzie masz braki w komforcie i sam dojdziesz do wniosków co można zmienić.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Zimny72 » 30/3/2016, 07:29

Supersport i ubrania wyglądające na cywilne to dosyć trudna kombinacja. Ubrania motocyklowe (tj. bezpieczne) do chodzenia po pracy - jeszcze trudniejsza kombinacja. Zważ że czasem coś cię sypnie, czasem ochlapie, czasem się spocisz, a czasem zmarzniesz - niemniej w pracy wypadałoby być czystym i schludnym. ;) Sam jeżdżę moto do pracy codziennie 2x30km i przez te kilka sezonów doświadczeń wiem, że nie ma takiego zestawu. Rozwiązaniem jest ubranie cywilne na zmianę zostawiane w robocie albo wożone w boxie lub plecaku. Przebieram się w kiblu i chowam ubrania do szafy służbowej.

Jeżeli chodzi o ubrania motocyklowe najbardziej zbliżone wizualnie do cywilnych to obejrzyj ofertę Spidi (kurtki i spodnie) oraz Falco (buty). Włosi mają wiele modeli, które spełniając wymogi bezpieczeństwa a wyglądają jak cywilne. Mam ubrania tych firm i uważam, że są świetne m.in. z tego powodu.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez adam_tomasz » 30/3/2016, 10:16

Supersport i oczywiście spokojna jazda przy której takie "cywilne" ciuchy wystarczą ? hm... ciekawe

Moim skromnym zdaniem bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu.

Osobiście wybrałbym pełen kombinezon skórzany i wysokie buty sportowe motocyklowe + długie rękawice motocyklowe no i oczywiście kask ;) a zwykłe ciuchy włożyłbym do torby na bak bądź do torby na tylną kanapę (np te na bak mają paski którymi możesz przyczepić ją do kanapy).
Tak jak już chłopacy zauważyli, nie mieszkasz blisko swojej pracy, nie jedziesz tylko po mieście 50-60 km/h ;) ale jednak jest tutaj troszkę km w trasie, więc i prędkości będą pewnie powyżej 100 km/h a przy takich prędkościach raczej półśrodki nie wystarczą. Poza tym trafnie ktoś spostrzegł, że w Polsce rzadko kiedy masz idealne warunki pogodowa przez cały dzień.
Rano może być chłodno ale słonecznie, a popołudniu może być gorąca albo burzowo. Jeansy motocyklowe nie nadają się do jazdy w każdych warunkach, podobnie jak zbroja mają swoje ograniczenia.

Jeszcze jedna uwaga/pytanie. Czy będziesz chciał cały dzień w pracy chodzić w ciuchach motocyklowych ? Jak dla mnie jest to do przyjęcia np w pracy biurowej jak jest to sporadyczne. Zazwyczaj i tak wolałem mieć jakieś spodnie na przebranie.

PodsumowujÄ…c.
Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, odległość do pracy i warunki pogodowe wybierz pełne kombi a zwykłe ciuchy miej w torbie na bak / plecaku itp albo zostaw sobie w pracy.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Zimny72 » 30/3/2016, 12:48

Nie oszukuj się, że założysz pod kurtkę koszulę z kołnierzykiem i dojedziesz do pracy nie wygnieciony i nie spocony. ;) Jeżeli masz robotę, w której możesz paradować w koszulce termoaktywnej no to git. :D Zazdrościmy. Co do jeansów motocyklowych - moim zdaniem dają radę cały rok: jak będzie chłodniej założysz kalesony termoaktywne, a jak zacznie padać deszcz to od czego jest zewnętrzna przeciwdeszczówka? Poszukałbym jedynie jeansów motocyklowych, które protektory mają wkładane w kieszenie otwierane od zewnątrz np. Spidi J&K albo Vanucci Estivo II. Jest to bardzo wygodne: będziesz mógł je łatwo wyjąć w pracy i wygodnie łazić cały dzień. W takim przypadku pozostaje tylko wozić w kufrze jakieś wygodne buty cywilne.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez YouKeepMeBreathin » 30/3/2016, 15:37

Cześć!

Dzięki za odpowiedzi, wiecie, doszedłem już wcześniej do podobnego wniosku, w sensie - cały kombinezon i po prostu ze sobą ciuch na zmianę :D. Tylko wcześniej tak myślałem "kurna, czy tak wypada? czy ludzie tak robią?" haha, ale widzę, że jednak tak, więc spoko!

Mój ubiór nie ma dla nikogo znaczenia, ubieram się w to co mi wygodnie.

Z całych zestawów najbardziej podobają mi się alpinestary, ale czy na osobę o wzroście 198 i 110kg mam w ogóle czego szukać u tej marki? :) Chciałbym dwuczęściowy kombinezon, ale cholera patrząc na ceny, do 2k nie ma szans się zmieścić (góra dół jednakowe), nie?
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez traveler » 30/3/2016, 17:00

alpinestarsa tak tanio nie dostaniesz, co najwyżej jedną część
tak, takie rozmiary też powinni mieć
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez DedeRR » 30/3/2016, 17:04

Za dwa tysiące to właściwie nie dostaniesz porządnego kombinezonu dwuczęściowego. Chyba, że chcesz jakiegoś tschula, czy coś.
Jak dobrze poszukasz to za około 2.5 tysiąca dostałbyś RST tractech evo 2, a to juz dobra skóra. I możesz sobie osobno wybrać spodnie i kurtkę.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Postprzez YouKeepMeBreathin » 30/3/2016, 22:09

allegro.pl/kombinezon-2-czesciowy-skorzany-rst-tractech-evo-2-i6086053083.html

mówisz, że się nada?
(przykładowy)

martwiÄ… mnie rozmiary, bo w tabeli 4XL to 190-195 cm : D
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez DedeRR » 30/3/2016, 22:15

Sam posiadam kurtkę RST Tractech Evo II i jest świetna. Za te pieniądze to myśle, że nic lepszego nie dostaniesz. Znaczy ja ją kupiłem jak jeszcze pół roku temu stała po 1100, a za obecną cenę to nie wiem co innego można kupić.
Niemniej uprzedzam, żeby nie sugerować się rozmiarówkami, tylko lecieć do sklepu i przymierzać.
Jestem wyjątkiem potwierdzającym regułe, bo korzystając z okazji zamówiłem w ciemno, ale przez tydzień pisałem maile ze sklepem i z samym RST odnosnie rozmiarów i trafiłem. Mam 191cm wzrostu, ważę 82kg i nosze rozmiar... L.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Postprzez YouKeepMeBreathin » 30/3/2016, 22:54

A, no okej, to dzięki za info, postaram się coś znaleźć :) Jak już dorwę to się pochwalę, albo jak będę jeszcze miał pytanie to odświeżę!
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami!
YouKeepMeBreathin
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41

Postprzez lagiboy » 30/3/2016, 22:57

a ja jeszcze Ci powiem taką kombinację, skórzane spodnie i tekstylna kurtka, bardzo często widzę taki zestaw u ludzi którzy jeżdżą do pracy, w nogi tak rano nie zmarzniesz jak w tors. a kurtka tekstylna oferuje lepszy komfort termiczny bo ma i membranę i ocieplenie które można wpiąć rano gdy jest zimno i wypiąć po południu gdy jest czasami upał. do tego właściwości przeciwdeszczowe są lepsze w tekstylnych ciuchach niż w skórze. ja też się przebieram do pracy, ciuchy buty kask to już stały element w mojej pracy. czasami stoją 4 kaski obok siebie :)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê