Kombinezon, ochraniacze a ubiór do pracy
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kombinezon, ochraniacze a ubiór do pracy
Cześć, mam takie pytanie
motocykl ma mi służyć do jazdy dziennej, do pracy
w dodatku mowa tu o supersporcie i pokonywaniu dziennie 80km
jak połączyć ochronę z ubiorem normalnym? nie mówię tu o garniturze czy coś, ale o zwykłych spodniach dżinsowych czy coś i bluzie/itp itd.
myślałem o zbroi (czy tam buzzer, jak to się nazywa, przepraszam za słabą pamięć?), którą mógłbym mieć pod bluzą, do tego ochraniacze na kolana no i buty
jak widzicie takie rozwiÄ…zanie?
motocykl ma mi służyć do jazdy dziennej, do pracy
w dodatku mowa tu o supersporcie i pokonywaniu dziennie 80km
jak połączyć ochronę z ubiorem normalnym? nie mówię tu o garniturze czy coś, ale o zwykłych spodniach dżinsowych czy coś i bluzie/itp itd.
myślałem o zbroi (czy tam buzzer, jak to się nazywa, przepraszam za słabą pamięć?), którą mógłbym mieć pod bluzą, do tego ochraniacze na kolana no i buty
jak widzicie takie rozwiÄ…zanie?
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Buzery i zbroje to ochraniacze do offroadu. One mają chronić przed uderzeniem. Podczas tarcia po asfalcie je po prostu zgubisz i będziesz zdrapką.
Jest dużo ciuchów, które wyglądają cywilnie. Jeansy z kevlarem i ochraniaczami, buty trampkopodobne, czy kurtki tekstylne, które nie są tak ordynarne jak skórzane, a swoje zadanie spełniają.
No i nie zapomnij o rękawicach.
Jest dużo ciuchów, które wyglądają cywilnie. Jeansy z kevlarem i ochraniaczami, buty trampkopodobne, czy kurtki tekstylne, które nie są tak ordynarne jak skórzane, a swoje zadanie spełniają.
No i nie zapomnij o rękawicach.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Cześć,
dzięki za odpowiedź. No ale właśnie dużo rzeczy czytałem, że ludzie normalnie na sportach jeżdżą w takich zbrojach, właśnie które są stworzone z myślą o ludziach takich jak ja
I myślałem, że serio to tak działa. Jesteś pewien, że każda tego typu zbroja jest z myślą o walnięciu na offroadzie?
A zbroja + jeszcze coÅ›, co jest anty-tarcie? Czy tylko kurtki?
Jeżeli tylko kurtki, to ewentualnie poszedłbym w setup taki, że normalnie kurtka jakaś, ale na kolana osobny ochraniacz, tak, żeby chociaż spodnie zostawić
Buty to nie problem, jakiekolwiek mogą być, czy to typowo moto czy zwykłe ermaxy(tak, zaraz ktoś mnie wyśmieje ;D)
Oczywiście, o rękawicach pamiętam, po prostu chodziło mi o takie elementy garderoby, których hmm, nie ma jak na szybko zdjąć!
dzięki za odpowiedź. No ale właśnie dużo rzeczy czytałem, że ludzie normalnie na sportach jeżdżą w takich zbrojach, właśnie które są stworzone z myślą o ludziach takich jak ja

A zbroja + jeszcze coÅ›, co jest anty-tarcie? Czy tylko kurtki?
Jeżeli tylko kurtki, to ewentualnie poszedłbym w setup taki, że normalnie kurtka jakaś, ale na kolana osobny ochraniacz, tak, żeby chociaż spodnie zostawić

Buty to nie problem, jakiekolwiek mogą być, czy to typowo moto czy zwykłe ermaxy(tak, zaraz ktoś mnie wyśmieje ;D)
Oczywiście, o rękawicach pamiętam, po prostu chodziło mi o takie elementy garderoby, których hmm, nie ma jak na szybko zdjąć!
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Powiedzmy tak, z ubiorem motocyklowym jest jak z drużyną - jest tak dobry, jak dobry jest najsłabszy element.
Nie ma czegoś takiego jak antytarcie pod zbroję. A przynajmniej się z czymś takim nie spotkałem.
Buty motocyklowe masz takie, które wyglądają jak cywilne, np Shima SX2 chyba, albo RST Urban. Żadne najki, adidasy, czy inne trzewiki.
Spodnie motocyklowe są znacznie lepsze niż pojedyncze ochraniacze, bo tutaj tez chodzi o to, byś nie tarł dupskiem po asfalcie. Praktycznie każda firma ma w swojej ofercie jeansy motocyklowe, które mają ochraniacze (kolana, biodra, kość ogonowa) oraz podszewkę z nieprzecieralnego kevlaru. Zobacz sobie np. Freestar Road Vintage.
Powiedzmy masz już cywilnie wyglądające buty i spodnie.
Teraz czas na ubranie korpusu. Kurtkę motocyklową będzie Ci łatwiej zdjąć niż zbroję, nie sądzisz? I prócz ochrony przed uderzeniem i tarciem masz ochronę termiczną w chłodniejsze dni i nierzadko membranę przeciwdeszczową.
Jednocześnie patrząc na Twoje pytania, to odnoszę wrażenie, że to będzie Twój pierwszy motocykl, a Supersport jest kiepskim wyborem na początek.
Nie ma czegoś takiego jak antytarcie pod zbroję. A przynajmniej się z czymś takim nie spotkałem.
Buty motocyklowe masz takie, które wyglądają jak cywilne, np Shima SX2 chyba, albo RST Urban. Żadne najki, adidasy, czy inne trzewiki.
Spodnie motocyklowe są znacznie lepsze niż pojedyncze ochraniacze, bo tutaj tez chodzi o to, byś nie tarł dupskiem po asfalcie. Praktycznie każda firma ma w swojej ofercie jeansy motocyklowe, które mają ochraniacze (kolana, biodra, kość ogonowa) oraz podszewkę z nieprzecieralnego kevlaru. Zobacz sobie np. Freestar Road Vintage.
Powiedzmy masz już cywilnie wyglądające buty i spodnie.
Teraz czas na ubranie korpusu. Kurtkę motocyklową będzie Ci łatwiej zdjąć niż zbroję, nie sądzisz? I prócz ochrony przed uderzeniem i tarciem masz ochronę termiczną w chłodniejsze dni i nierzadko membranę przeciwdeszczową.
Jednocześnie patrząc na Twoje pytania, to odnoszę wrażenie, że to będzie Twój pierwszy motocykl, a Supersport jest kiepskim wyborem na początek.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Cześć
80 km dziennie to rozumiem 40 km w jedną stronę. To jednak kawałek. Oczywiście w turystyce motocyklowej to tyle co nic ale w dojeździe do pracy w maks cywilnych ciuchach to nie jest tak mało. Weź pod uwagę że jeśli mieszkasz w Polsce to mamy różne warunki pogodowe. Ranki nawet w lecie zwykle zimne a przy takim dystansie może Cię dość wychłodzić. Jeansy motocyklowe są dość przewiewne a nie zakładam że będziesz jechał z prędkościami skuterowymi
. Ale jeśli musi tak być to jednak jeansy motocyklowe zamiast zestawu ochraniaczy z zwykłymi jeansami. Buty mogą być cywilne byle z sztywną cholewką i koniecznie za kostkę (zakładam że w takich podeszwa też nie będzie z gąbki). Kurtka motocyklowa jakaś krótka, choć nie zapomnij spiąć jej ze spodniami. Rękawice. I tyle. Pojeździsz to zobaczysz gdzie masz braki w komforcie i sam dojdziesz do wniosków co można zmienić.
80 km dziennie to rozumiem 40 km w jedną stronę. To jednak kawałek. Oczywiście w turystyce motocyklowej to tyle co nic ale w dojeździe do pracy w maks cywilnych ciuchach to nie jest tak mało. Weź pod uwagę że jeśli mieszkasz w Polsce to mamy różne warunki pogodowe. Ranki nawet w lecie zwykle zimne a przy takim dystansie może Cię dość wychłodzić. Jeansy motocyklowe są dość przewiewne a nie zakładam że będziesz jechał z prędkościami skuterowymi

-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Supersport i ubrania wyglądające na cywilne to dosyć trudna kombinacja. Ubrania motocyklowe (tj. bezpieczne) do chodzenia po pracy - jeszcze trudniejsza kombinacja. Zważ że czasem coś cię sypnie, czasem ochlapie, czasem się spocisz, a czasem zmarzniesz - niemniej w pracy wypadałoby być czystym i schludnym.
Sam jeżdżę moto do pracy codziennie 2x30km i przez te kilka sezonów doświadczeń wiem, że nie ma takiego zestawu. Rozwiązaniem jest ubranie cywilne na zmianę zostawiane w robocie albo wożone w boxie lub plecaku. Przebieram się w kiblu i chowam ubrania do szafy służbowej.
Jeżeli chodzi o ubrania motocyklowe najbardziej zbliżone wizualnie do cywilnych to obejrzyj ofertę Spidi (kurtki i spodnie) oraz Falco (buty). Włosi mają wiele modeli, które spełniając wymogi bezpieczeństwa a wyglądają jak cywilne. Mam ubrania tych firm i uważam, że są świetne m.in. z tego powodu.

Jeżeli chodzi o ubrania motocyklowe najbardziej zbliżone wizualnie do cywilnych to obejrzyj ofertę Spidi (kurtki i spodnie) oraz Falco (buty). Włosi mają wiele modeli, które spełniając wymogi bezpieczeństwa a wyglądają jak cywilne. Mam ubrania tych firm i uważam, że są świetne m.in. z tego powodu.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Supersport i oczywiście spokojna jazda przy której takie "cywilne" ciuchy wystarczą ? hm... ciekawe
Moim skromnym zdaniem bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu.
Osobiście wybrałbym pełen kombinezon skórzany i wysokie buty sportowe motocyklowe + długie rękawice motocyklowe no i oczywiście kask
a zwykłe ciuchy włożyłbym do torby na bak bądź do torby na tylną kanapę (np te na bak mają paski którymi możesz przyczepić ją do kanapy).
Tak jak już chłopacy zauważyli, nie mieszkasz blisko swojej pracy, nie jedziesz tylko po mieście 50-60 km/h
ale jednak jest tutaj troszkę km w trasie, więc i prędkości będą pewnie powyżej 100 km/h a przy takich prędkościach raczej półśrodki nie wystarczą. Poza tym trafnie ktoś spostrzegł, że w Polsce rzadko kiedy masz idealne warunki pogodowa przez cały dzień.
Rano może być chłodno ale słonecznie, a popołudniu może być gorąca albo burzowo. Jeansy motocyklowe nie nadają się do jazdy w każdych warunkach, podobnie jak zbroja mają swoje ograniczenia.
Jeszcze jedna uwaga/pytanie. Czy będziesz chciał cały dzień w pracy chodzić w ciuchach motocyklowych ? Jak dla mnie jest to do przyjęcia np w pracy biurowej jak jest to sporadyczne. Zazwyczaj i tak wolałem mieć jakieś spodnie na przebranie.
PodsumowujÄ…c.
Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, odległość do pracy i warunki pogodowe wybierz pełne kombi a zwykłe ciuchy miej w torbie na bak / plecaku itp albo zostaw sobie w pracy.
Moim skromnym zdaniem bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu.
Osobiście wybrałbym pełen kombinezon skórzany i wysokie buty sportowe motocyklowe + długie rękawice motocyklowe no i oczywiście kask

Tak jak już chłopacy zauważyli, nie mieszkasz blisko swojej pracy, nie jedziesz tylko po mieście 50-60 km/h

Rano może być chłodno ale słonecznie, a popołudniu może być gorąca albo burzowo. Jeansy motocyklowe nie nadają się do jazdy w każdych warunkach, podobnie jak zbroja mają swoje ograniczenia.
Jeszcze jedna uwaga/pytanie. Czy będziesz chciał cały dzień w pracy chodzić w ciuchach motocyklowych ? Jak dla mnie jest to do przyjęcia np w pracy biurowej jak jest to sporadyczne. Zazwyczaj i tak wolałem mieć jakieś spodnie na przebranie.
PodsumowujÄ…c.
Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, odległość do pracy i warunki pogodowe wybierz pełne kombi a zwykłe ciuchy miej w torbie na bak / plecaku itp albo zostaw sobie w pracy.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Nie oszukuj się, że założysz pod kurtkę koszulę z kołnierzykiem i dojedziesz do pracy nie wygnieciony i nie spocony.
Jeżeli masz robotę, w której możesz paradować w koszulce termoaktywnej no to git.
Zazdrościmy. Co do jeansów motocyklowych - moim zdaniem dają radę cały rok: jak będzie chłodniej założysz kalesony termoaktywne, a jak zacznie padać deszcz to od czego jest zewnętrzna przeciwdeszczówka? Poszukałbym jedynie jeansów motocyklowych, które protektory mają wkładane w kieszenie otwierane od zewnątrz np. Spidi J&K albo Vanucci Estivo II. Jest to bardzo wygodne: będziesz mógł je łatwo wyjąć w pracy i wygodnie łazić cały dzień. W takim przypadku pozostaje tylko wozić w kufrze jakieś wygodne buty cywilne.


Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Cześć!
Dzięki za odpowiedzi, wiecie, doszedłem już wcześniej do podobnego wniosku, w sensie - cały kombinezon i po prostu ze sobą ciuch na zmianę
. Tylko wcześniej tak myślałem "kurna, czy tak wypada? czy ludzie tak robią?" haha, ale widzę, że jednak tak, więc spoko!
Mój ubiór nie ma dla nikogo znaczenia, ubieram się w to co mi wygodnie.
Z całych zestawów najbardziej podobają mi się alpinestary, ale czy na osobę o wzroście 198 i 110kg mam w ogóle czego szukać u tej marki?
Chciałbym dwuczęściowy kombinezon, ale cholera patrząc na ceny, do 2k nie ma szans się zmieścić (góra dół jednakowe), nie?
Dzięki za odpowiedzi, wiecie, doszedłem już wcześniej do podobnego wniosku, w sensie - cały kombinezon i po prostu ze sobą ciuch na zmianę

Mój ubiór nie ma dla nikogo znaczenia, ubieram się w to co mi wygodnie.
Z całych zestawów najbardziej podobają mi się alpinestary, ale czy na osobę o wzroście 198 i 110kg mam w ogóle czego szukać u tej marki?

- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Za dwa tysiące to właściwie nie dostaniesz porządnego kombinezonu dwuczęściowego. Chyba, że chcesz jakiegoś tschula, czy coś.
Jak dobrze poszukasz to za około 2.5 tysiąca dostałbyś RST tractech evo 2, a to juz dobra skóra. I możesz sobie osobno wybrać spodnie i kurtkę.
Jak dobrze poszukasz to za około 2.5 tysiąca dostałbyś RST tractech evo 2, a to juz dobra skóra. I możesz sobie osobno wybrać spodnie i kurtkę.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
allegro.pl/kombinezon-2-czesciowy-skorzany-rst-tractech-evo-2-i6086053083.html
mówisz, że się nada?
(przykładowy)
martwiÄ… mnie rozmiary, bo w tabeli 4XL to 190-195 cm : D
mówisz, że się nada?
(przykładowy)
martwiÄ… mnie rozmiary, bo w tabeli 4XL to 190-195 cm : D
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Sam posiadam kurtkę RST Tractech Evo II i jest świetna. Za te pieniądze to myśle, że nic lepszego nie dostaniesz. Znaczy ja ją kupiłem jak jeszcze pół roku temu stała po 1100, a za obecną cenę to nie wiem co innego można kupić.
Niemniej uprzedzam, żeby nie sugerować się rozmiarówkami, tylko lecieć do sklepu i przymierzać.
Jestem wyjątkiem potwierdzającym regułe, bo korzystając z okazji zamówiłem w ciemno, ale przez tydzień pisałem maile ze sklepem i z samym RST odnosnie rozmiarów i trafiłem. Mam 191cm wzrostu, ważę 82kg i nosze rozmiar... L.
Niemniej uprzedzam, żeby nie sugerować się rozmiarówkami, tylko lecieć do sklepu i przymierzać.
Jestem wyjątkiem potwierdzającym regułe, bo korzystając z okazji zamówiłem w ciemno, ale przez tydzień pisałem maile ze sklepem i z samym RST odnosnie rozmiarów i trafiłem. Mam 191cm wzrostu, ważę 82kg i nosze rozmiar... L.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
A, no okej, to dzięki za info, postaram się coś znaleźć
Jak już dorwę to się pochwalę, albo jak będę jeszcze miał pytanie to odświeżę!
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami!

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami!
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
a ja jeszcze Ci powiem taką kombinację, skórzane spodnie i tekstylna kurtka, bardzo często widzę taki zestaw u ludzi którzy jeżdżą do pracy, w nogi tak rano nie zmarzniesz jak w tors. a kurtka tekstylna oferuje lepszy komfort termiczny bo ma i membranę i ocieplenie które można wpiąć rano gdy jest zimno i wypiąć po południu gdy jest czasami upał. do tego właściwości przeciwdeszczowe są lepsze w tekstylnych ciuchach niż w skórze. ja też się przebieram do pracy, ciuchy buty kask to już stały element w mojej pracy. czasami stoją 4 kaski obok siebie 

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości