Zobacz wątek - yamaha yz450f 2005

yamaha yz450f 2005

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

yamaha yz450f 2005

Postprzez krzychu_mlody » 29/3/2016, 13:54

Witam,mam pytanie do fachowców o problemy mojej maszyny. Motocykl nierównomiernie chodzi na każdym biegu, oprócz jałowego. Na biegu jałowym wkręca się i utrzymuje obroty normalnie, a gdy się jedzie bez różnicy od biegu to chodzi nierównomiernie, tak jak by delikatnie szarpał, przerywał... Może to jest nieistotne, ale po puszczeniu gazu strzela w tłumik. Praktycznie pry jeżdzie w terenie nie jest to bardzo uciążliwie, ale przy kawałku prostej zaczyna mnie to irytować. A po drugie skoro coś zaczyna chodzić nie tak, to jest oznaka że trzeba gdzieś pogrzebać.
Pytanie oczywiscie odnoście możliwych przyczyn takiego zachowania i od czego zacząć?
Dodam jeszcze że olej, filtry i świeca wymienione.
Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44


Postprzez henio12323 » 29/3/2016, 17:35

hmm stawiał bym w takim razie na gaźnik. podrzuc foto jaki kolor ma swieca. jak na wolnych obrotach dajesz gazu to kopci troche na czarno ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 29/3/2016, 21:09

Zdjęcie świecy podesle jutro bo już dziś nie mam czasu wykrecac. Jak pamiętam starą świece to była okopcona na czarno - brązowo i ogólnie wyglądała jak by miała już 100 lat. Jak ja wykrecilem to byłem pewien że to wina świecy..jadnak nie. Jeżeli chodzi o dymienie to niepuszcza żadnego dymka, zimna czy ciepła wolne czy wysokie obroty bez różnicy, nie kopci w ogóle.
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez krzychu_mlody » 30/3/2016, 20:12

Przesyłam zdjęcie świecy. Dzwonilem dzis do jednego serwisu, chcieli zebym przywiózł moto i tu jest właśnie problem... to nie takie proste bo najbliższy serwis jest kawałek drogi. W sobote wyciągne gaźnik, przeczyszcze dysze i zerkne do zaworów. Ale jak to nic nie pomoże to juz nie mam innych pomysłów. Czekam na jakieś pomysły od fachowców ;-) pzdr
Załączniki
mms_img-1883164010.jpg
świeca
(199.47 KiB) Pobrane 8 razy
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 30/3/2016, 21:32

swieca wygląda na taką do wymiany ;P wiec zajrzyj jak mówisz gaźnik/zawory wymien swiece jak nie pomoze to bedziemy dalej mysleli co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 31/3/2016, 06:27

To jest ta stara świeca, a więc bezwzglęgnie do wymiany :). Na nowej zrobiłem 2mth, ale jak wczoraj chcialem wykręcić do zdjęcia do ujebał... śrubę od siedzienia i bez uniesienia baku nie mogłem sobie poradzić ;/. w weekend sie zabiore na spokojnie za wszystko :)
W serwisie facet podpowiedział, że jak to jest naprawdę 2005r to lubiały padać cewkofajki... ? Co sądzisz o takiej diagnozie ??
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 31/3/2016, 07:19

mozliwe - tak jak pisałem, przyczyn moze byc wiele. trzeba po kolei eliminować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 31/3/2016, 08:15

A podpowiedz mi jeszcze czy fajka od modelu 2007 podejdzie do mnie bez żadnych problemów?? On już jest na innej ramie i chyba już na wtrysku.... ale pewien nie jestem. Bo mam możliwość podmianki z takiego rocznika, ale nie chciałbym nic namieszać, ani jemu ani sobie :-)
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 31/3/2016, 20:00

nie mam pewnosci, najszybciej jest sprawdzić w katalogach ( np cheapcycleparts.com partzilla.com ) wejsć w oryginalne częsci, dla obu roczników i sprawdzic numery częsci, jak są te same to pasuje. jak rózne - to róznie moze byc. generalnie jak kostki były by te same to pewnie pasuje, róznic sie tez mogą tylko np kształtem czy uszczelnieniem.

ale ja mam 2004 rok yamahe i ona cewkofajki raczej nie ma :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 4/4/2016, 21:36

przesyłam zdjęcie nowej świecy po przejechaniu 5mth. Zawory sprawdzalem są ok. Chociaż znaki troche sie rozjezdzają, ale moze to normalne. Pare mm nie robią różnicy bo wg mnie pare mm uciekają, ale kolega mówił że tak jest Ok... ? Gażnik jutro bede rozbierał, dziś tylko go wykręciłem, ale wydaje mi sie ze też jest ok -czysty. Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie martwi... i może to jest problem wszystkiego...... gaźnik na samej górze ma napiś "cr" czy to oznacza że ktoś do mojej yamahay wrzucił gaźnik hondy ?? I jeszscze jedno zauważyłem żę poci się ukłąd wydechowy, a dokładnie przy kolanku przy wyjściu z cylindra zbiera sie olej i skrapla się na wydech, czy to nie oznacza przypadkiem przepuszczającego pierścienia olejowego ?
Kurde juz sam nie wiem, moze za bardzo się przejmuje "pierdołami"...
Załączniki
IMAG0637.jpg
IMAG0637.jpg (41.34 KiB) Przeglądane 696 razy
IMAG0636.jpg
(46.58 KiB) Pobrane 5 razy
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 4/4/2016, 22:00

hehe nie to norma, to oznaczenie modelu gaxnika keihin fCR

co do swiecy słąbo widac troche jasnawa sie wydaje.

przesunięte znaki swiadczą o zuzytym łancuszku rozrządu - stad rozjechania

uuu z 4t zaden olej sie zbierać nie może, powinno byc wszystko suche jedynie w jakimstam nagarze. jak juz kapie to stan agonalny mozna powiedziec ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 4/4/2016, 22:09

czyli co radzisz ? rwać góre ? dzieś byłem zrobić runde w "koło komina" i obserwowałem wyciek z wydechu... powiem że kapie bo nawet po 20 min jazdy widać żę musi gdzies w kolanko spływać bo dym stamtąd leci.. :(
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez krzychu_mlody » 4/4/2016, 22:09

no i jeszcze jedno... czy te moje przerywanie ma cos do tego wszystkiego ? czy to oddzielna sprawa ?
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 4/4/2016, 22:28

edytuj posty :P

wycieki oleju itp nie maja wiekszego znaczenia do przerywania

ale dziwna sytuacja ogólnie, moto ci nie kopci ? jak sie zbiera olej to powinno kopcic jak z lokomotywy.

zaczał bym od sciągniecia wydechu, zobaczył bym czy widac po zaworach jak nie spływa olej i ogólnie co tam sie dzieje. moze po prostu komus kiedys cos zassało duzo oleju i wsiąkło w wate i delikatnie spływa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 5/4/2016, 06:42

motor nie kopci w ogóle..., troche gdzies delikatnie przy tym kolanku ale tak naprawde jak sie dobrze juz rozgrzeje to tak jak by ustawało... chyba że w wydechu mam zamontowany DPF i dlatego nie kopci :D :D Do tego nie mam problemów z odpalaniem, jak jest zimny i jak rozgrzany to pali bez problemów.

piszesz że świeca trochę jasna... za uboga mieszanka ??
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 5/4/2016, 07:17

mozliwe że tak, swieca na tych gaźnikach powinna byc czarnawa, ale mówie słabo widac elektrode na twojej fotce, zreszta sam ocen - powinna sie zacząc wypalać na kawe z mlekiem / wpadajace w czern.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 7/4/2016, 21:40

Dziś rozebrałem wydech, kolanko w środku jak i głowica od środka włącznie z zaworami suche. Skąd sie zbiera ten olej w okolicach kolanka? hm...

Przy okazji rozebranego wydechu zauważyłem wgniecone kolanko za osłoną termiczną, czy to może być przyczyna nierównomiernej pracy ??

W manualu jest pokazane że rozrząd między znakami powinien mieć 13 pinów łańcuszka, a u mnie nie ma idealnie 13, wychodzi więcej (dla porównania sprawdzałem u kolegi w rmz to ma idealnie 13) czy to oznacza zużycie łańcuszka, czy może rozrząd źle ustawiony o jakiś jeden ząbek i stąd przerywanie?
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez henio12323 » 8/4/2016, 07:56

nie wiem, napisałem opcje ze moze kiedys zassał i scieka z waty z wydechu koncowego.


zalezy jakie wgniecenie, lekka wgniotka nie ma wpływu.

moze byc że źle ustawiony rozrząd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez krzychu_mlody » 8/4/2016, 21:21

Zlokalizowaalem wyciek oleju na kolanko ;) sączy się ze śruby gdzie w starszych modelach był dekompresator.. musze to jakoś uszczelnić.

Gaźnik wyczyszczony, zawory ok (ssący wchodzi 0.10 a 0.15 już nie, a na wydechu 0.25 wchodzi a 0.30 już nie), a dalej nie równo chodzi. Zastanawiają mnie regulacja gaznika bo śruba od dawki była wykrecona na 3,5 obrota A serwisowka mówi że powinno być 1,75 . Ustawiłem tak jak w serwisowce to po 5 min na wolnych kolanko zrobiło się czerwone... i zaczął kapać płyn chłodniczy gdzieś z przelewu pod silnikiem. A wcześniej tego nie było...
Już sam nie wiem co i jak ma być ... ;)
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Postprzez krzychu_mlody » 25/4/2016, 08:31

Witam ponownie, w piątek odebrałem moto od mechaniora bo już sam tego nie ogarnęłem. Olej walił z tej zaślepki dekompresatora - sprawa załatwiona :) A nierównomierna praca była spowodowana rozciągniętym łańcuszkiem - tak jak pisałeś powyżej że rozjechania znaków świadczą o rozciągniętym łańcuszku ;-)
Dodatkowo mechanik stwierdził że trzeba się szykować na wymianę zaworów bo na wydechach dał płytki 1,6 i na jednym ssącym 1.7, a dolna granica płytek to 1.2, a więc nie ma już dużego zakresu regulacji.

I teraz moje pytanie, skąd pewność że luz się będzie ściaśniał, chyba równie dobrze może się powiększyć, a wtedy mamy zakres płytek aż do 3.5 ??

zerknij na ten link: allegro.pl/show_item.php?item=5136549971
czy to możliwe żeby kupić zawory w takiej cenie, z tego co kojarze to za komplet proxa trzeba dać ok 1100 zł
krzychu_mlody
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 29/3/2016, 13:44

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr