brak pomyslu na drugi motocykl
Posty: 9
• Strona 1 z 1
brak pomyslu na drugi motocykl
Witam,
krótko i na temat
Ostatni sezon jezdzilem suzuki bandit 600 99r i był to mój pierwszy motocykl stad wybór padł na 600cm oraz turystyk.W miedzy czasie pojezdziłem takze troche starsza ninja z6xr 99r oraz Fazerem 600.Stwierdziłem po tym czasie że interesuje mnie jednak cos bardziej sportowego i "większego"dlatego ze nastepny motocykl planuje miec pare sezonów i nie chce po roku czuć że to znów jest za mało czy cos.Na motocyklach przejechalem może z 5tys km wczesniej dużo wiecej na mniejszych maszynach.Strój odpowiednio planuje dokupić gdyż aktualnie posiadam aby kask kurtke i rękawice.Fundusz jaki mam to okolo 8tys zł,motocykli szukam od 2001 r pod uwage biore sportowe lub sportowe turystyczne i wliczam to litrówki już.Od tygodni siedze na forach i patrze na różne konfrontacje motocykli w tej cenie i nie mam pojęcia czego do końca szukać.Moto bedzie sluzyc do codziennej jazdy do pracy może raz lub dwa do wyjazdu na tor,do pośmigania na lepszych drogach z kolegami sporadycznie dluzsza trasa.Moto na jakie zwracałem najwieksza uwage to :
Kawasaki zx6r 2002- zx9r 2001-
Yamaha r6 2001- r1-2000-
honda cbr 600 2001(wtrysk)- cbr 929 2001-
suzuki gsxr 600 750 1000 od 2001r.
Moze pominałem jakies moto z tamtych lat lub ktos aktualnie jezdzi na tych modelach i może mi cos doradzić Dzieki wielkie z góry
krótko i na temat
Ostatni sezon jezdzilem suzuki bandit 600 99r i był to mój pierwszy motocykl stad wybór padł na 600cm oraz turystyk.W miedzy czasie pojezdziłem takze troche starsza ninja z6xr 99r oraz Fazerem 600.Stwierdziłem po tym czasie że interesuje mnie jednak cos bardziej sportowego i "większego"dlatego ze nastepny motocykl planuje miec pare sezonów i nie chce po roku czuć że to znów jest za mało czy cos.Na motocyklach przejechalem może z 5tys km wczesniej dużo wiecej na mniejszych maszynach.Strój odpowiednio planuje dokupić gdyż aktualnie posiadam aby kask kurtke i rękawice.Fundusz jaki mam to okolo 8tys zł,motocykli szukam od 2001 r pod uwage biore sportowe lub sportowe turystyczne i wliczam to litrówki już.Od tygodni siedze na forach i patrze na różne konfrontacje motocykli w tej cenie i nie mam pojęcia czego do końca szukać.Moto bedzie sluzyc do codziennej jazdy do pracy może raz lub dwa do wyjazdu na tor,do pośmigania na lepszych drogach z kolegami sporadycznie dluzsza trasa.Moto na jakie zwracałem najwieksza uwage to :
Kawasaki zx6r 2002- zx9r 2001-
Yamaha r6 2001- r1-2000-
honda cbr 600 2001(wtrysk)- cbr 929 2001-
suzuki gsxr 600 750 1000 od 2001r.
Moze pominałem jakies moto z tamtych lat lub ktos aktualnie jezdzi na tych modelach i może mi cos doradzić Dzieki wielkie z góry
- karjan
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/3/2016, 22:44
Hm.. ciekawe... jako pierwsze moto bandit 600 (54Nm przy 9500 obr/min) i po 5 tyś km stwierdzasz że za słabe moto i szukasz czegoś sportowego i najlepiej większego.
Przede wszystkim szukałbym przyczyny w kierowcy a potem dopiero w motocyklu. Sam jeździłem 3 sezony czyli ok 36 tyś km takim banditem i mimo że nie było to moje pierwsze moto jakoś nie zauważyłem aby był za słaby. Fakt czasami trzeba było pomachać biegami jak się chciało szybciej wyprzedzić, ale to nie do końca było związane z tym, że jest to słaby motocykla ale z tym, że motocykle rzędowe swój maksymalny moment obrotowy mają wysoko ok 9-11 tys obr/min a jechałem na obrotach ok 4 tyś.
Jak dla mnie to nie wykorzystałeś zapewne tego motocykla nawet w 50 % (chciałem napisać mniej no ale niech będzie
).
Obstawiałbym jakieś kursy doszkalające np na torach, a potem dopiero zmianę motocykla.
Są 2 szkoły w zmianie motocykla:
jedna mówi, że po "stosunkowo słabej" 600-tce typu bandit czy xj600 kupuje się sportowego litra np cbr1000rr czy r1 - opcja niekoniecznie dobra dla większości kierowców,
druga mówi, że po bandicie kupuje się horneta/fazera potem cbr600/r6/zx6r/gsxr600 (ok 66 Nm przy ok 11 tyś obr/min) potem o ile w ogóle jest potrzeba 750 i 1000 pojemności (ok 100 Nm przy ok 9 tyś obr / min).
Wg mnie jak wybierzesz jakiegoś sporta 600 (r6 raczej odradzam) powinieneś być zadowolony i nie powinno Ci nigdy "zabraknąć mocy". Co innego momentu obrotowego jeżeli nie chcesz kręcić na wysokie obroty i od razu od dołu chcesz mieć dobre przyspieszenie ale tutaj to raczej trzeba by iść w stronę np sv650 (ok 63 Nm przy 7200 obr./min) czy sv1000 (ok 100 Nm przy ok 7 tyś obr/min) a nie typowych rzędowych sportów które z natury kręci się do odcinki
Kwestia czego oczekujesz od motocykla i jak faktycznie będziesz go użytkował.
Bo znam wiele osób które kupiło sportowego litra do spokojnej jazdy po mieście
i używają tylko 1 biegu
(sportowe litry na 1-wszym biegu mają max prędkość ok 120-130 km/h
)
Przede wszystkim szukałbym przyczyny w kierowcy a potem dopiero w motocyklu. Sam jeździłem 3 sezony czyli ok 36 tyś km takim banditem i mimo że nie było to moje pierwsze moto jakoś nie zauważyłem aby był za słaby. Fakt czasami trzeba było pomachać biegami jak się chciało szybciej wyprzedzić, ale to nie do końca było związane z tym, że jest to słaby motocykla ale z tym, że motocykle rzędowe swój maksymalny moment obrotowy mają wysoko ok 9-11 tys obr/min a jechałem na obrotach ok 4 tyś.
Jak dla mnie to nie wykorzystałeś zapewne tego motocykla nawet w 50 % (chciałem napisać mniej no ale niech będzie

Obstawiałbym jakieś kursy doszkalające np na torach, a potem dopiero zmianę motocykla.
Są 2 szkoły w zmianie motocykla:
jedna mówi, że po "stosunkowo słabej" 600-tce typu bandit czy xj600 kupuje się sportowego litra np cbr1000rr czy r1 - opcja niekoniecznie dobra dla większości kierowców,
druga mówi, że po bandicie kupuje się horneta/fazera potem cbr600/r6/zx6r/gsxr600 (ok 66 Nm przy ok 11 tyś obr/min) potem o ile w ogóle jest potrzeba 750 i 1000 pojemności (ok 100 Nm przy ok 9 tyś obr / min).
Wg mnie jak wybierzesz jakiegoś sporta 600 (r6 raczej odradzam) powinieneś być zadowolony i nie powinno Ci nigdy "zabraknąć mocy". Co innego momentu obrotowego jeżeli nie chcesz kręcić na wysokie obroty i od razu od dołu chcesz mieć dobre przyspieszenie ale tutaj to raczej trzeba by iść w stronę np sv650 (ok 63 Nm przy 7200 obr./min) czy sv1000 (ok 100 Nm przy ok 7 tyś obr/min) a nie typowych rzędowych sportów które z natury kręci się do odcinki

Kwestia czego oczekujesz od motocykla i jak faktycznie będziesz go użytkował.
Bo znam wiele osób które kupiło sportowego litra do spokojnej jazdy po mieście



Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
adam_tomasz napisał(a):Przede wszystkim szukałbym przyczyny w kierowcy a potem dopiero w motocyklu.
Słuszna uwaga, bo odczuwanie prędkości i przyspieszeń to subiektywna sprawa.
Co innego jak na bandita przesiÄ…dzie siÄ™ kierowca matiza, a co innego jak kierowca 911 TurboS.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
@adam_tomasz
Podpisuję się rękami i nogami pod tym.
Kursy doszkalające to świetna sprawa. Jak rozważasz kupno litra, to oznacza to, że masz pieniążki. Może warto wtedy pojechać na California Superbike School do Poznania?
I nie, nie musisz mieć sporta, gdy w nazwie jest superbike.
Bo to niestety plaga wśród niektórych.
"ale jak ja tym na tor pojadę? Musze sobie tego erłana kupić"
Podpisuję się rękami i nogami pod tym.
Kursy doszkalające to świetna sprawa. Jak rozważasz kupno litra, to oznacza to, że masz pieniążki. Może warto wtedy pojechać na California Superbike School do Poznania?
I nie, nie musisz mieć sporta, gdy w nazwie jest superbike.
Bo to niestety plaga wśród niektórych.
"ale jak ja tym na tor pojadę? Musze sobie tego erłana kupić"
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Niebawem umrze dylemat, 600 czy litr na pierwsze moto, bo zostanÄ… tylko litry...
http://motormania.com.pl/newsy/swiat/ho ... -cbr600rr/

http://motormania.com.pl/newsy/swiat/ho ... -cbr600rr/
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Po 5tys moto za slabe??
Skoro nie wiesz co kupić to nie kupuj nic bo co bys nie kupił to za chwile znajdzie się coś fajniejszego i znowu będzie dylemat .
Ja nie mam z tym problemu. Jezeli nie wiem co kupić to znaczy, że tego nie potrzebuję i czekam aź będę wiedział czego chcę.
Do tego budźet masz okrojony wiec czy jest sens na orzeskok na niewiele lepsze moto ???
Skoro nie wiesz co kupić to nie kupuj nic bo co bys nie kupił to za chwile znajdzie się coś fajniejszego i znowu będzie dylemat .
Ja nie mam z tym problemu. Jezeli nie wiem co kupić to znaczy, że tego nie potrzebuję i czekam aź będę wiedział czego chcę.
Do tego budźet masz okrojony wiec czy jest sens na orzeskok na niewiele lepsze moto ???
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości