Zobacz wątek - Tłumik przelotowy a utrata mocy - tłumiki IXIL oraz Scorpion

Reklama

NAS Analytics TAG

Tłumik przelotowy a utrata mocy - tłumiki IXIL oraz Scorpion

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tłumik przelotowy a utrata mocy - tłumiki IXIL oraz Scorpion

Postprzez Daniła » 4/3/2016, 18:41

Im więcej szukam, czytam w sieci, tym częściej spotykam się, że po montażu akcesoryjnego tłumika przelotowego, w motocyklu jest spadek mocy i momentu obrotowego - potwierdzone wykresami z hamowni.

Tak samo wyczytałem w różnych testach na niemieckich stronach internetowych.

Często padały te "oskarżenia" na przykładzie tłumików firmy IXIL, że spadła moc, że obniżył się moment.

A tymczasem brytyjska firma SCORPION deklaruje, że ich tłumiki są skonstruowane pod konkretny motocykl i że jest to sprawdzone, że nie wymaga remappingu oraz że nawet podnosi moc, jakieś przykłady podają na stronie:

Np. tutaj:

http://scorpionexhaust.pl/produkty/factory/

Proszę o opinię ludzi, którzy zmieniali wydechy o odczucia i doświadczenia o hamownię i czy ktoś miał tłumik firmy SCORPION u siebie i sprawdzał na hamowni realną różnicę względem oryginalnej puszki.
Daniła
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/8/2015, 15:50


Postprzez mendzik » 12/3/2016, 21:10

Przy zmianie wydechu(na przelotowy) należy wykonać regulację gaźników, ustawienie składu mieszanki oraz synchronizację gaźników.
mendzik
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 7/8/2011, 16:53
Lokalizacja: nowe miasteczko

Postprzez Glenroy » 13/3/2016, 00:43

Gaźnikowca trzeba wyregulować, wtrysk sam sobie temat ogarnie. Co do pomiaru mocy na hamowni, jakie to były różnice? 3-5KM? Na moc silnika wpływa tak wiele składowych, że 5KM różnicy można by podciągnąć pod błąd pomiaru. Wystarczy, że między jednym a drugim pomiarem uległa zmianie temperatura powietrza, ciśnienie, albo wilgotność i wyniki będą już rozbieżne, nawet na identycznym setupie. Mając te ++100KM, różnica tych kilku koni, jeżdżąc po drogach publicznych jest praktycznie niewyczuwalna. Chyba, że jesteś w stanie wyczuć różnicę mocy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, nie wydaje mi się, a to może być różnica ładnych kilku koni.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SEPKOSKY » 13/3/2016, 17:09

W większości przypadków jest tak, że zmieniając wydech na akcesoryjny z układu wydechowego usuwany jest zawór exup poprawiający rozkład mocy i momentu w dolnym zakresie obrotów.
Z750 => ZX10R
Avatar użytkownika
SEPKOSKY
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 17/6/2010, 08:09
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr