Tłumik przelotowy a utrata mocy - tłumiki IXIL oraz Scorpion
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Tłumik przelotowy a utrata mocy - tłumiki IXIL oraz Scorpion
Im więcej szukam, czytam w sieci, tym częściej spotykam się, że po montażu akcesoryjnego tłumika przelotowego, w motocyklu jest spadek mocy i momentu obrotowego - potwierdzone wykresami z hamowni.
Tak samo wyczytałem w różnych testach na niemieckich stronach internetowych.
Często padały te "oskarżenia" na przykładzie tłumików firmy IXIL, że spadła moc, że obniżył się moment.
A tymczasem brytyjska firma SCORPION deklaruje, że ich tłumiki są skonstruowane pod konkretny motocykl i że jest to sprawdzone, że nie wymaga remappingu oraz że nawet podnosi moc, jakieś przykłady podają na stronie:
Np. tutaj:
http://scorpionexhaust.pl/produkty/factory/
Proszę o opinię ludzi, którzy zmieniali wydechy o odczucia i doświadczenia o hamownię i czy ktoś miał tłumik firmy SCORPION u siebie i sprawdzał na hamowni realną różnicę względem oryginalnej puszki.
Tak samo wyczytałem w różnych testach na niemieckich stronach internetowych.
Często padały te "oskarżenia" na przykładzie tłumików firmy IXIL, że spadła moc, że obniżył się moment.
A tymczasem brytyjska firma SCORPION deklaruje, że ich tłumiki są skonstruowane pod konkretny motocykl i że jest to sprawdzone, że nie wymaga remappingu oraz że nawet podnosi moc, jakieś przykłady podają na stronie:
Np. tutaj:
http://scorpionexhaust.pl/produkty/factory/
Proszę o opinię ludzi, którzy zmieniali wydechy o odczucia i doświadczenia o hamownię i czy ktoś miał tłumik firmy SCORPION u siebie i sprawdzał na hamowni realną różnicę względem oryginalnej puszki.
- Daniła
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 14/8/2015, 15:50
Gaźnikowca trzeba wyregulować, wtrysk sam sobie temat ogarnie. Co do pomiaru mocy na hamowni, jakie to były różnice? 3-5KM? Na moc silnika wpływa tak wiele składowych, że 5KM różnicy można by podciągnąć pod błąd pomiaru. Wystarczy, że między jednym a drugim pomiarem uległa zmianie temperatura powietrza, ciśnienie, albo wilgotność i wyniki będą już rozbieżne, nawet na identycznym setupie. Mając te ++100KM, różnica tych kilku koni, jeżdżąc po drogach publicznych jest praktycznie niewyczuwalna. Chyba, że jesteś w stanie wyczuć różnicę mocy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, nie wydaje mi się, a to może być różnica ładnych kilku koni.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości