shimma a regulacja zawieszenia
Posty: 8
• Strona 1 z 1
shimma a regulacja zawieszenia
witam,
prosze o konkretne rady. regulowalem sobie zawieszenie w swoim firebladzie wg strony racers cos tam.niewielkie roznice niz w manualu.ale mam problem bo przy gwaltownych przyspieszeniach na malych nierownosciach przednie kolo strasznie latwo lapie shimme i kierownica rzuca.chcialem spytac jak lepiej ustawic przod na dole i na gorze zeby tego efektu uniknac albo go zminimalizowac. wyzej czy nizej? miekko czy twardo? prosze najlepiej o konkretne ilosci obrotow srob regulacyjnych. z gory dzieki za pomoc
prosze o konkretne rady. regulowalem sobie zawieszenie w swoim firebladzie wg strony racers cos tam.niewielkie roznice niz w manualu.ale mam problem bo przy gwaltownych przyspieszeniach na malych nierownosciach przednie kolo strasznie latwo lapie shimme i kierownica rzuca.chcialem spytac jak lepiej ustawic przod na dole i na gorze zeby tego efektu uniknac albo go zminimalizowac. wyzej czy nizej? miekko czy twardo? prosze najlepiej o konkretne ilosci obrotow srob regulacyjnych. z gory dzieki za pomoc
Ostatnio edytowano 12/9/2007, 23:10 przez Kubix, łącznie edytowano 1 raz
"Burn rubber not your soul"
- Kubix
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 2/8/2007, 17:47
Takie rzeczy to tylko w erze.
Nie ma lekko, każdy ma inny styl jazdy, inną masę itd.
Temperatura powietrza też ma znaczenie.
Potrafisz powiedzieć jakiej gęstości masz olej w przednim zawieszeniu?
Bo to też ma duże znaczenie.
Tak na marginesie. Fabryczne ustawienia w tym modelu sÄ… do d...
Nie ma lekko, każdy ma inny styl jazdy, inną masę itd.
Temperatura powietrza też ma znaczenie.
Potrafisz powiedzieć jakiej gęstości masz olej w przednim zawieszeniu?
Bo to też ma duże znaczenie.
Tak na marginesie. Fabryczne ustawienia w tym modelu sÄ… do d...
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Cichy ale generalnie to nie powietrze bo tak mam od czasu jak zaczalem ingerowac w zawieszenie.styl jazdy owszem,masa tez ale jakies zasady sa?? wiec pytam o te zasady.lepiej zeby bylo nizej czy wyzej,miekko czy twardo? na pewno pojscie w ktoras strone zniweluje choc troche ten efekt albo go spoteguje tylko w ktora co bedzie?? nie wiem jaki mam olej. na chlopski rozum jesli przy gwaltownym przyspieszeniu przod sie unosi lekko to chyba lepiej go obnizyc zeby sie tak latwo nie podnosil i dluzej trzymal asfaltu czyz nie?
aha i doczytalem sie teraz w googlu ze stopien napompowania opony tez moze miec znaczenie.czyli wychodzi na to ze najlepiej zeby bylo miekko i nawet troche spuciscic z opony i wtedy bedzie sie trzymal jezdni jak przyklejony tak??
http://www.sportrider.com/bikes/146_sus ... ndex4.html tu znalazlem ustawienia.a reszte o shimmy wycztalem z opcji szukaj w google na polskich forach.wszedzie chlopaki ladnie technicznie opisali co to jest ale nikt nie napisal jak to zmniejszyc (poza amorem skretu).
aha i doczytalem sie teraz w googlu ze stopien napompowania opony tez moze miec znaczenie.czyli wychodzi na to ze najlepiej zeby bylo miekko i nawet troche spuciscic z opony i wtedy bedzie sie trzymal jezdni jak przyklejony tak??
http://www.sportrider.com/bikes/146_sus ... ndex4.html tu znalazlem ustawienia.a reszte o shimmy wycztalem z opcji szukaj w google na polskich forach.wszedzie chlopaki ladnie technicznie opisali co to jest ale nikt nie napisal jak to zmniejszyc (poza amorem skretu).
"Burn rubber not your soul"
- Kubix
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 2/8/2007, 17:47
To norma ze jak dodajesz gazu to przod lapie shime włąsnie shimme najlatwiej złapac wtedy jak spadasz gumy i dotknie kolo do asfaltu jest jakby takie przychamowanie bo tarcie sie zwieksza i jak nie trzymasz pewnie prosto kiery to masz pojezdzone.... musze leciec
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
O regulacji zawieszenia, to można by książkę napisać.
Jak się spotkamy to pogadamy, bo tyle pisać to mi się nie chce.
Pamiętaj, to nie jest tak, że jedna śrubka, odpowiada za jedną rzecz. Kręcenie nią ma wpływ na wszystkie elementy.
Wpływ na shimmy może mieć ciśnienie w oponie, jak i słaby stan tej opony.
Generalnie jest odwrotnie niż myślisz.
Podnosząc i opuszczając zawiasy zmieniasz geometrię całego motocykla.
Największą stabilnością wykazują się sprzęty które mają mniejszy kąt główki ramy, czyli bardziej wysunięte koło do przodu.
Podniesienie przodu i obniżenie tyłu powinno poprawić stabilność, ale (niestety nic za darmo) kosztem zwrotności. Motocykl będzie niemrawo zmieniał kierunek jazdy. Obniżenie i zmiękczenie tyłu sprawi że zmiana kierunku podczas przyśpieszania będzie utrudniona.
Spróbuj usztywnić przednią sprężynę, i odpuść trochę odbicie, być może zawieszenie nie nadąża upuszczać koła, gdy przód się unosi.
Jak się spotkamy to pogadamy, bo tyle pisać to mi się nie chce.

Pamiętaj, to nie jest tak, że jedna śrubka, odpowiada za jedną rzecz. Kręcenie nią ma wpływ na wszystkie elementy.
Wpływ na shimmy może mieć ciśnienie w oponie, jak i słaby stan tej opony.
Generalnie jest odwrotnie niż myślisz.
Podnosząc i opuszczając zawiasy zmieniasz geometrię całego motocykla.
Największą stabilnością wykazują się sprzęty które mają mniejszy kąt główki ramy, czyli bardziej wysunięte koło do przodu.
Podniesienie przodu i obniżenie tyłu powinno poprawić stabilność, ale (niestety nic za darmo) kosztem zwrotności. Motocykl będzie niemrawo zmieniał kierunek jazdy. Obniżenie i zmiękczenie tyłu sprawi że zmiana kierunku podczas przyśpieszania będzie utrudniona.
Spróbuj usztywnić przednią sprężynę, i odpuść trochę odbicie, być może zawieszenie nie nadąża upuszczać koła, gdy przód się unosi.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kubix napisał(a):
http://www.sportrider.com/bikes/146_suspension_settings/index4.html (otwórz link) tu znalazlem ustawienia.
Cudowna strona i swietny artykul o zawieszeniu. Szkoda tylko, ze nie widzialem go wczesniej. Poustawialem moja R1 wedlug ustawien z serwisowki, ktora sciagnalem i chodzilem taki dumny i blady, a motorem jezdzilo mi sie niezbyt dobrze. Teraz wiem, ze zrobilem zle i ze musze to niezwlocznie naprawic.
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
ja bym to bardziej zostawil serwisowi zeby sie tym bawili,np w autoryzowanym serwisie yamahy maja rozne skrypty jak ustawic motor. Ja mialem mozliwosc zrobienia czegos takiego w R6 ale zrezygnowalem bo mi sie dobrze jezdzi i poczulem tak jakby motor byl robiony podemnie, a wiekszosc zalezy od jazdy kierowcy niz motocykla, prawda ?
Pasek od sieksona 

-
kuba - Świeżak
- Posty: 240
- Dołączył(a): 17/9/2006, 11:12
Prawda
Wogule to ze ci łąpie shimme to jest dziwne z deka zadko sie to zdaza mi i moim kolegom tfu.. a raczej jednemu czesciej bo miał pogietą oske w przednim kole i przy 150 wy wypadzie na górke kierownica zaczynała coraz bardziej drgać moze byc to też spowodowane geometrią ale nie wiem jak ten problem wyglada u ciebie i czy to jest normalne czy raczej nie...
Wogule to ze ci łąpie shimme to jest dziwne z deka zadko sie to zdaza mi i moim kolegom tfu.. a raczej jednemu czesciej bo miał pogietą oske w przednim kole i przy 150 wy wypadzie na górke kierownica zaczynała coraz bardziej drgać moze byc to też spowodowane geometrią ale nie wiem jak ten problem wyglada u ciebie i czy to jest normalne czy raczej nie...
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości