Zobacz wÄ…tek - shimma a regulacja zawieszenia
NAS Analytics TAG

shimma a regulacja zawieszenia

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

shimma a regulacja zawieszenia

Postprzez Kubix » 12/9/2007, 21:49

witam,
prosze o konkretne rady. regulowalem sobie zawieszenie w swoim firebladzie wg strony racers cos tam.niewielkie roznice niz w manualu.ale mam problem bo przy gwaltownych przyspieszeniach na malych nierownosciach przednie kolo strasznie latwo lapie shimme i kierownica rzuca.chcialem spytac jak lepiej ustawic przod na dole i na gorze zeby tego efektu uniknac albo go zminimalizowac. wyzej czy nizej? miekko czy twardo? prosze najlepiej o konkretne ilosci obrotow srob regulacyjnych. z gory dzieki za pomoc
Ostatnio edytowano 12/9/2007, 23:10 przez Kubix, łącznie edytowano 1 raz
"Burn rubber not your soul"
Kubix
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2/8/2007, 17:47


Postprzez cichy » 12/9/2007, 22:36

Takie rzeczy to tylko w erze.
Nie ma lekko, każdy ma inny styl jazdy, inną masę itd.
Temperatura powietrza też ma znaczenie.

Potrafisz powiedzieć jakiej gęstości masz olej w przednim zawieszeniu?
Bo to też ma duże znaczenie.

Tak na marginesie. Fabryczne ustawienia w tym modelu sÄ… do d...
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez Kubix » 12/9/2007, 22:44

Cichy ale generalnie to nie powietrze bo tak mam od czasu jak zaczalem ingerowac w zawieszenie.styl jazdy owszem,masa tez ale jakies zasady sa?? wiec pytam o te zasady.lepiej zeby bylo nizej czy wyzej,miekko czy twardo? na pewno pojscie w ktoras strone zniweluje choc troche ten efekt albo go spoteguje tylko w ktora co bedzie?? nie wiem jaki mam olej. na chlopski rozum jesli przy gwaltownym przyspieszeniu przod sie unosi lekko to chyba lepiej go obnizyc zeby sie tak latwo nie podnosil i dluzej trzymal asfaltu czyz nie?

aha i doczytalem sie teraz w googlu ze stopien napompowania opony tez moze miec znaczenie.czyli wychodzi na to ze najlepiej zeby bylo miekko i nawet troche spuciscic z opony i wtedy bedzie sie trzymal jezdni jak przyklejony tak??

http://www.sportrider.com/bikes/146_sus ... ndex4.html tu znalazlem ustawienia.a reszte o shimmy wycztalem z opcji szukaj w google na polskich forach.wszedzie chlopaki ladnie technicznie opisali co to jest ale nikt nie napisal jak to zmniejszyc (poza amorem skretu).
"Burn rubber not your soul"
Kubix
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2/8/2007, 17:47

Postprzez VCO » 12/9/2007, 23:21

To norma ze jak dodajesz gazu to przod lapie shime włąsnie shimme najlatwiej złapac wtedy jak spadasz gumy i dotknie kolo do asfaltu jest jakby takie przychamowanie bo tarcie sie zwieksza i jak nie trzymasz pewnie prosto kiery to masz pojezdzone.... musze leciec
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez cichy » 13/9/2007, 07:43

O regulacji zawieszenia, to można by książkę napisać.
Jak się spotkamy to pogadamy, bo tyle pisać to mi się nie chce. :lol:

Pamiętaj, to nie jest tak, że jedna śrubka, odpowiada za jedną rzecz. Kręcenie nią ma wpływ na wszystkie elementy.
Wpływ na shimmy może mieć ciśnienie w oponie, jak i słaby stan tej opony.

Generalnie jest odwrotnie niż myślisz.
Podnosząc i opuszczając zawiasy zmieniasz geometrię całego motocykla.
Największą stabilnością wykazują się sprzęty które mają mniejszy kąt główki ramy, czyli bardziej wysunięte koło do przodu.
Podniesienie przodu i obniżenie tyłu powinno poprawić stabilność, ale (niestety nic za darmo) kosztem zwrotności. Motocykl będzie niemrawo zmieniał kierunek jazdy. Obniżenie i zmiękczenie tyłu sprawi że zmiana kierunku podczas przyśpieszania będzie utrudniona.

Spróbuj usztywnić przednią sprężynę, i odpuść trochę odbicie, być może zawieszenie nie nadąża upuszczać koła, gdy przód się unosi.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez keraM » 13/9/2007, 10:47

Kubix napisał(a):
http://www.sportrider.com/bikes/146_suspension_settings/index4.html (otwórz link) tu znalazlem ustawienia.


Cudowna strona i swietny artykul o zawieszeniu. Szkoda tylko, ze nie widzialem go wczesniej. Poustawialem moja R1 wedlug ustawien z serwisowki, ktora sciagnalem i chodzilem taki dumny i blady, a motorem jezdzilo mi sie niezbyt dobrze. Teraz wiem, ze zrobilem zle i ze musze to niezwlocznie naprawic.
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez kuba » 13/9/2007, 11:09

ja bym to bardziej zostawil serwisowi zeby sie tym bawili,np w autoryzowanym serwisie yamahy maja rozne skrypty jak ustawic motor. Ja mialem mozliwosc zrobienia czegos takiego w R6 ale zrezygnowalem bo mi sie dobrze jezdzi i poczulem tak jakby motor byl robiony podemnie, a wiekszosc zalezy od jazdy kierowcy niz motocykla, prawda ?
Pasek od sieksona :D
Avatar użytkownika
kuba
Świeżak
 
Posty: 240
Dołączył(a): 17/9/2006, 11:12

Postprzez VCO » 13/9/2007, 12:28

Prawda
Wogule to ze ci łąpie shimme to jest dziwne z deka zadko sie to zdaza mi i moim kolegom tfu.. a raczej jednemu czesciej bo miał pogietą oske w przednim kole i przy 150 wy wypadzie na górke kierownica zaczynała coraz bardziej drgać moze byc to też spowodowane geometrią ale nie wiem jak ten problem wyglada u ciebie i czy to jest normalne czy raczej nie...
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê