Zobacz wątek - Co lepsze do lasu, 2t czy 4t

Co lepsze do lasu, 2t czy 4t

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Co lepsze do lasu, 2t czy 4t

Postprzez dawid31226 » 3/3/2016, 11:35

Witam, mam 17 lat i 170 cm wzrostu, chce kupić crossa i jeździć w terenie (w enduro się nie chce narazie pakować). Zastanawiam się czy brać ktm sx 85 (2t, 2007r) czy honde crf 150 (4t, 2007r). Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co robić :D
dawid31226
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/2/2016, 23:10


Postprzez henio12323 » 3/3/2016, 14:22

my tez nie mamy pojęcia

po 1 cross do terenu czyli enduro to średnio udany pomysł

po 2 - crf i sx to porównywalne motocykle - inna charakterystyka silnika wiadomo, ale nie ma lepszy gorszy - sam musisz zdecydować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez enzi » 3/3/2016, 16:37

po 1 cross do terenu czyli enduro to średnio udany pomysł

chodzi o kase?
enzi
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21/2/2016, 16:48
Lokalizacja: śląskie

Postprzez DarekMoto » 3/3/2016, 17:58

Moce porównywalne, jednak ja bym brał chyba 2T bo jednak będzie lepiej rwał.
Avatar użytkownika
DarekMoto
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15/4/2015, 20:38
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez henio12323 » 3/3/2016, 21:33

enzi - między innymi, raz ze wiecej cross pali, dwa że szybciej bedzie trzeba go remontowac, 3 że ma słabe zawieszenie 4 że ma kiepskie przełozenie do enduro zwłaszcza do latania po lasach. 5 - słabsze ma chłodzenie - na przelotach go przechładzasz na postoju sie szybko gotuje.... i tak mozna wymienaic i wymieniać.

darekmoto - jakim cudem 2T bedzie lepiej rwało skoro moce porównywalne ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DarekMoto » 4/3/2016, 17:17

Ponieważ różnią się one oddawaniem mocy, charakterystyką silnika. Poza tym 2T jest prostszy w konstrukcji.
Avatar użytkownika
DarekMoto
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 15/4/2015, 20:38
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez eddenktm » 4/3/2016, 20:03

DarekMoto napisał(a):Ponieważ różnią się one oddawaniem mocy, charakterystyką silnika. Poza tym 2T jest prostszy w konstrukcji.


Helena mam zawał ! :lol: Sam od siebie mogę polecić 4t, po prostu lepiej mi się jeździ 4-taktem po polach itp. niż 2t :)
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51

Postprzez henio12323 » 4/3/2016, 21:06

darekmoto - i co z tego ? róznią się - dlatego mozna wybrać albo jedno albo drugie, nie ma lepszego. faktycznie 2T ma prostszą konstrukcje - ale 4T jest żywotniejsze. to nadal nie przeważa nad wyższoscią 2T nad 4T i odwrotnie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez matikupiec » 6/3/2016, 19:00

Ja bym wybrał 2t mocne i lekkie, jeśli jednak patrzysz na spalanie to odpuść. Plus 4t, że masz większy zasięg jazdy na baku kosztem ciężkości. Jeżeli masz coś pojęcia to 2t w większości sam naprawisz jak coś padnie, 4t już bardziej skomplikowane. Przejedź sie sx'em i crf'ką i sam oceń czym Ci się lepiej jeździ, nikt za Ciebie przecież jezdzil nie będzie, poczytaj również co ile sie wymienia np. Tłok, korbę itp. i zastanów się czy Cię w ogóle na to stać. Przemyśl zakup ktm'a exc, crossówka ma słabe zawieszenie na pola, nie wspominając o przełożeniach. Wybór należy do Ciebie. Kupuj to co w lepszym stanie, nowsze nie zawsze oznacza lepsze ;)
Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
Avatar użytkownika
matikupiec
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
Lokalizacja: Busko Zdrój ;)

Postprzez henio12323 » 6/3/2016, 19:34

ee tam głupoty.. co z tego że w 2T spalanie jest większe jak odchodzą koszta drogiego oleju do silnika...

a co naprawy - niby 2T proste bo 5 srubek i pół silnika na wierzchu... ale wbrew pozorom dobre poskładanie silnika i poprawna regulacja jest bardzo trudna - i przez to wiele motocykli jeździ jak jeździ - bo kazdy mysli że to tak samo jak w WSK i naprawia samemu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez matikupiec » 6/3/2016, 19:45

Jednym słowem, temat rzeka :D
Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
Avatar użytkownika
matikupiec
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
Lokalizacja: Busko Zdrój ;)

Postprzez bobesk » 7/3/2016, 22:09

Jak na ten wzrost to nie polecam 85, tylko 125. 85 zaraz bedzie dla ciebie za słabe i za małe. Jestem twojego wzrostu, mam 16 lat i latam yz 125, i jest to idealne rozwiązanie. (Ciesze się, że nie kupiłem 85). Według mnie po lesie lepiej jeździ się 2t.
bobesk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/11/2015, 20:31

Postprzez henio12323 » 7/3/2016, 23:26

bobesk - a jakie masz porównanie do 4t ? :P ile godzin wylatałes na 4T zeby jakkolwiek porównac ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr