Problem chlodzenie Suzuki burgman 125
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Problem chlodzenie Suzuki burgman 125
Witam,
ręce już mi opadają, nadzieja u Was:) Wymieniłem termostat i płyn chłodniczy w Suzuki Burgman UH125 z 2004 rocznika. Wlałem płynu tyle ile pisze w serwisówce, węzę gumowe kilkakrotnie ściskałem aby zassało płyn dalej do silnika. Motor odpaliłem i myślałem że się odpowietrzy. Co prawda, chłodnica po jakimś czasie zaczęła robić się gorąca czyli termostat puszcza wodę w obieg i pompa wody pracuje. Temperatura wody na liczniku nie przekroczyła połowy po dłuższym postoju i wydaje się że jest okey. Ale niestety wystarczy ruszyć w drogę i przy przyspieszaniu temperatura wody gwałtownie spada, a jak puszczę manetkę to wraca do poziomu.
Czemu tak się dzieje? Nadal jest zapowietrzony? Zaznaczę że zakładałem też z powrotem stary termostat i jest to samo po uzupełnieniu płynu.
Czy zrobiłem błąd przy odpowietrzaniu przy pracy motorze z zakręconą nakrętką od wlewu płynu do chłodnicy? Proszę pomóżcie, bo póki mam rozebrane plastyki to jeszcze można będzie coś tam poprawić...
Pozdrawiam
Mariusz S.
Przeniosłem temat do właściwego działu
Czester
ręce już mi opadają, nadzieja u Was:) Wymieniłem termostat i płyn chłodniczy w Suzuki Burgman UH125 z 2004 rocznika. Wlałem płynu tyle ile pisze w serwisówce, węzę gumowe kilkakrotnie ściskałem aby zassało płyn dalej do silnika. Motor odpaliłem i myślałem że się odpowietrzy. Co prawda, chłodnica po jakimś czasie zaczęła robić się gorąca czyli termostat puszcza wodę w obieg i pompa wody pracuje. Temperatura wody na liczniku nie przekroczyła połowy po dłuższym postoju i wydaje się że jest okey. Ale niestety wystarczy ruszyć w drogę i przy przyspieszaniu temperatura wody gwałtownie spada, a jak puszczę manetkę to wraca do poziomu.
Czemu tak się dzieje? Nadal jest zapowietrzony? Zaznaczę że zakładałem też z powrotem stary termostat i jest to samo po uzupełnieniu płynu.
Czy zrobiłem błąd przy odpowietrzaniu przy pracy motorze z zakręconą nakrętką od wlewu płynu do chłodnicy? Proszę pomóżcie, bo póki mam rozebrane plastyki to jeszcze można będzie coś tam poprawić...
Pozdrawiam
Mariusz S.
Przeniosłem temat do właściwego działu
Czester
- wrobel81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/3/2016, 18:52
- Lokalizacja: Ciechanów
wlej płynu żeby w zbiorniku wyrównawczym było na full i odpowietrz i ma być git jak lekko ubywa to nic sie nie dzieje tak ma być aby sie przez to nie gotował oczewiście jeżeli to wraca do normy bo jak cały czas ubywa to moze być uszczelka uszkodzona lub gdzies przeciek
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
Dziękuję za przeniesienie w odpowiedni dział, nie zauważylem tej kategorii.
Dziękuję też za kontakt, płyn z chłodnicy nie ubywa. Odpowietrzam cały czas, jeździłem tez bez korka od zbiorniczka wyrównawczego. Zauwazyłem że jak motor maksymalnie na boki położę to wskazówka rośnie do góry po tym jak spada. Bo to się dzieje na postoju jak hamulcami przytrzymam motor i dodając gazu wskazówka opada nawet do zera. Tak jakby czujnik był nie zanurzony w płynie. Albo rzeczywiście nieodpowietrzony jest albo czy mogłaby paść pompa? Ale też chłodnica grzeje mocno po dłuższym czasie na postoju, to tak jakby pompa tłoczyła wodę. Dzis po pracy sprawdzę jeszcze czujnik temperatury bo mam taki drugi...
Dziękuję też za kontakt, płyn z chłodnicy nie ubywa. Odpowietrzam cały czas, jeździłem tez bez korka od zbiorniczka wyrównawczego. Zauwazyłem że jak motor maksymalnie na boki położę to wskazówka rośnie do góry po tym jak spada. Bo to się dzieje na postoju jak hamulcami przytrzymam motor i dodając gazu wskazówka opada nawet do zera. Tak jakby czujnik był nie zanurzony w płynie. Albo rzeczywiście nieodpowietrzony jest albo czy mogłaby paść pompa? Ale też chłodnica grzeje mocno po dłuższym czasie na postoju, to tak jakby pompa tłoczyła wodę. Dzis po pracy sprawdzę jeszcze czujnik temperatury bo mam taki drugi...
- wrobel81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/3/2016, 18:52
- Lokalizacja: Ciechanów
powiem tak termostat pod wplywem temperatury zawsze się będzie otwierał lecz to nie znaczy ze działa pompa po prostu otwiera się obieg po osiągnięciu prawidłowej temperatury pracy dla silnika , czy pompa chodzi czy nie, łatwo sprawdzic po prostu postaw odpalone moto moto i zobacz czy od gory czy od dołu nagrzewa ci się chłodnia jak od gory to znaczy że ciepło idzie do gory od gory chłodnica się grzeje czyli pompa nie chodzi jak by pompa chodziła to chłodnica zagrzewa się od dołu no chyba że odwrotnie jest pompa ale jeszcze się tak nie spotkałem
a i w korku od zbiorniczka wyrównawczego powinny być dziurki zeby tam sie nie zapowietrzało tak że jeżdżenie bez korka raczej tu by nic nie dało nwm jak tutaj ale na chłodnicy powinna być srubka do odpowietrzania jak się wlewa płyn lub gdzies na gumach w jednym z najwyższych punktów
a i w korku od zbiorniczka wyrównawczego powinny być dziurki zeby tam sie nie zapowietrzało tak że jeżdżenie bez korka raczej tu by nic nie dało nwm jak tutaj ale na chłodnicy powinna być srubka do odpowietrzania jak się wlewa płyn lub gdzies na gumach w jednym z najwyższych punktów
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
Witam Panów:)
Sukces!!! Wymieniłem ten czujnik temperatury cieczy wczoraj w nocy i zrobiłem małą testową przejażdżkę, i po nagrzaniu wskazówka stoi w końcu nieruchomo czy się przyspiesza czy na miejscu czy jedzie!:))) normalnie banan na twarzy, nie patrzyłem że noc, że zimno, ważne że normalnie wskazuje:) i też po dłuższym postoju włącza się wentylator, a więc wszystko prawidłowo:) I do tego przerobiłem światła mijana i drogowe na przełącznik, bo wkurzało mnie odpalanie na światłach:) Przełącznik znalazłem oryginalny od tego modelu od starszej wersji. Przerobiłem w instalacji trochę i wreszcie motor przygotowany na sezon!:))
A co pompy, muszę sprawdzić jak się nagrzewa, ale wydaje mi się że od góry niestety, po ten wąż idzie od termostatu do góry chłodnicy, a od pompy do dolnego węża gdzie siedzi elektrowłącznik i po jakimś czasie jak się nagrzeje skuter, robi się wtedy coraz cieplejszy na postoju przynajmniej i potem jak dłużej chodzi to wentylator się włączy...
Powodzenia i do usłyszenia!:)
Sukces!!! Wymieniłem ten czujnik temperatury cieczy wczoraj w nocy i zrobiłem małą testową przejażdżkę, i po nagrzaniu wskazówka stoi w końcu nieruchomo czy się przyspiesza czy na miejscu czy jedzie!:))) normalnie banan na twarzy, nie patrzyłem że noc, że zimno, ważne że normalnie wskazuje:) i też po dłuższym postoju włącza się wentylator, a więc wszystko prawidłowo:) I do tego przerobiłem światła mijana i drogowe na przełącznik, bo wkurzało mnie odpalanie na światłach:) Przełącznik znalazłem oryginalny od tego modelu od starszej wersji. Przerobiłem w instalacji trochę i wreszcie motor przygotowany na sezon!:))
A co pompy, muszę sprawdzić jak się nagrzewa, ale wydaje mi się że od góry niestety, po ten wąż idzie od termostatu do góry chłodnicy, a od pompy do dolnego węża gdzie siedzi elektrowłącznik i po jakimś czasie jak się nagrzeje skuter, robi się wtedy coraz cieplejszy na postoju przynajmniej i potem jak dłużej chodzi to wentylator się włączy...
Powodzenia i do usłyszenia!:)
- wrobel81
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 2/3/2016, 18:52
- Lokalizacja: Ciechanów
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości