Zobacz wątek - Moto chodzi na 3 cylindry czy to może być czujnik przepustni

Moto chodzi na 3 cylindry czy to może być czujnik przepustni

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Moto chodzi na 3 cylindry czy to może być czujnik przepustni

Postprzez TheQuatro1 » 2/3/2016, 16:54

Witam forumowiczów. Na początku chciałem zaznaczyć że jestem tutaj nowy a więc prosze o wyrozumiałość. Mam taki problem tak jak napisałem w temacie posiadam yamahe fazer z 98r. Na początku wszystko było ok dopóki nie zacząłem kombinować z rejestracją tego motocykla na kat. A2. Po założeniu blokad na gaźniki moto na niskich obrotach nie chodzi na 3 cylinder (kolektor jest wyraźnie chłodniejszy). Gdy pojechałem na hamownie zaczął wariować obrotomierz. Facet powiedział mi że w tych modelach może to oznaczać czujnik położenia przepustnicy. Moje pytanie brzmi czy może to być powodem takiej pracy silnika? Dodam że na wysokich obrotach moto chodzi dobrze tylko na niskich wyraźnie słuchac ze dziwnie pracuje i ciężko wkręca sie na obroty. Z góry dziekuje za odpowiedź
TheQuatro1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/3/2016, 16:35


Postprzez TheQuatro1 » 2/3/2016, 18:03

Jesli ktoś zna jakieś inne możliwe rozwiązania to byłbym wdzięczny za pomoc. Świece zamieniłem i problem nie ustąpił...
TheQuatro1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2/3/2016, 16:35

Postprzez FireBlade954 » 6/3/2016, 15:19

W niektórych motocyklach, czujnik położenia przepustnicy ma regulacje i można go przestawic na śrubie mocującej sam czujnik. Nie wiem niestety jak jest w twoim modelu. Możesz pobrać serwisówke i poczytać o tym, czujnik TPS- throttle position sensor. Powinien mieć odpowiednią oporność i trzeba go pomierzyć, ale o tym wyczytasz w serwisówce.

Jakie założyłeś te blokady na gaźniki? Moim zadaniem najlepiej by było założyć ograniczenie obrotu rollgazu, przy gaźnikach lub jakoś przy manetce. Takie rozwiązanie fabrycznie jest w Hondach. Twój problem może być z tym związany, może na tym gorzej pracującym cylindrze coś pomieszałeś przy blokowaniu.

Inne możliwości: nieprawidłowy luz zaworowy, cewka zapłonowa, przewód WN, kapturek, lub poprostu zasyfione gaźniki
Avatar użytkownika
FireBlade954
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez piotrp » 6/3/2016, 20:56

tps nie będzie miał na to wpływu możesz go odłączyć i motocykl będzie chodził, wykręć świece i sprawdź jaki ma kolor na tym cylindrze
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr