Zobacz wÄ…tek - regulacja lancucha zzr600
NAS Analytics TAG

regulacja lancucha zzr600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

regulacja lancucha zzr600

Postprzez blackrw83 » 11/9/2007, 22:11

Witam
Mam prosbe o wszelkie wskazowki dot napiecia lancucha napedowego w ZZR 600 E9 2002r.
Ile powinien wynosic luz? i jak go zmierzy?
wielki dzieki za wszelkie odpowiedzi.
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK


Postprzez elco » 12/9/2007, 10:05

powinienes miec naklejki na wahaczu odnosnie naciagu lancucha i cisnienia w oponach. W motocyklach sportowych zwykle powinien wynosic 15-25mm (motocykl oparty o podloze, na centralnej nozce od 25-40mm). A jak go zmierzyc - najdokladniej bedzie suwmiarka.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez blackrw83 » 12/9/2007, 20:20

Dzieki
wyczytalem w serwisowce ze u mnie powinno byc 35-45mm (czyli rozumiem ze lancuch ma sie poruszac w gore i w dol w tym przedziale pomiedzy 35-45mm?)
pisza tez zeby poluznic nakretne przy hamulcu "torque link nut" czy jest to konieczne bo pierwszy raz o tym slysze?

A czym najlepiej smarowac i czyscic lancuch?
Wyczytalem cos o SAE90 ?
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez elco » 13/9/2007, 13:02

tak luz lancucha powinien sie miescic w przedziale podanym przez producenta. Poluznienie nakretki ma na celu swobodniejsze przesuwanie sie kola w wahaczu i pozniejsze wyrownanie zacisku na tarczy, ale nie jest to konieczne. nie zapomnij dobrze ustawic kola, wiele zapomina o tej bardzo waznej rzeczy.

czym czyscic i smarowac :roll: ja proponuje wszelkiego rodzaju preparaty w sprayu - dobre robi firma JMC lub tez CASTROL, MOTUL
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blackrw83 » 13/9/2007, 17:27

wlasnie moje moto jest po centrowaniu kola i zmianie opon ale koles zapomnial ustawic lancuch <-- fachowiec ;>

odnosnie czyszczenia poradzili mi WD-40 i szmatke
a do smarowania zaopatrzylem sie juz w putoline ceramic chain wax (wlasnie w spreju) bo podobno bardzo dobry.
dzieki pozdrowienia
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez elco » 13/9/2007, 21:11

lancucha oringowego nie czysci sie takimi preparatami jak wd-40, benzyna ekstrakcyjna itp. - to rozpuszcza o-ringi. postow na te tematy bylo juz mnostwo. mozna do tego ewentualnie uzyc nafty do lamp oswietleniowych.

zastanawia mnie jeszcze jedno - jak mozna wycentrowac odlewane kolo ;/
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blackrw83 » 14/9/2007, 21:15

dzieki poszukam, dziwne ze cos takiego polecaja w firmowym sklepie hondy :/

mialem na mysli... geometrie (zeby bylo prosto do przedniego kola ;)
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez VCO » 15/9/2007, 11:17

elcommendante napisał(a):zastanawia mnie jeszcze jedno - jak mozna wycentrowac odlewane kolo ;/


Pewnie chodzi o równomierne naciagniecie napinaczy tak zeby koło było idealnie prosto do motoru po przekroju poprzecznym w zdłuz, nie pod kontem

jak masz krzywa opone to masz centre tez...
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez elco » 15/9/2007, 14:17

z tym centrowaniem to po prostu byl zart - troche sie nie zrozumielismy :lol:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blackrw83 » 18/9/2007, 19:07

dzieki za wszystkie odpowiedzi :)
na koniec dyskusji male spostrzezenie:
kazdej osobie ktorej zadam to samo pytanie otrzymam zupelnie inna odpowiedz ;) np w jednym warsztacie twierdza ze lancuszek rozrzadu jest juz zuzyty a w drugim koles mowi ze silnik brzmi doskonale :)
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez elco » 18/9/2007, 22:18

ale w temacie pytales o lancuch napedowy, wiec nie rozumiem co ma piernik do wiatraka i po co robic off-topy
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blackrw83 » 19/9/2007, 07:58

to byl tylko przyklad...
nawet jak sie pytalem o czyszczenie lancucha to co warsztat, sklep slyszalem inna opinie lacznie z tym by nie czyscic bo jezdzac po ulicy sie nie brudzi(!) ;>
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez elco » 19/9/2007, 11:28

wciaz w wielu warsztatach motocylkowych zatrudnia sie mechanikow samochodowych, ktorzy niestety maja blade pojecie o mechanice motocyklowej. Spotkalem sie nawet z przypadkiem zatrudnienia takiego mechanika w autoryzowanym serwisie, ktory nie bardzo wiedzial jak ustawia sie luzy zaworowe. Wiem takze z autopsji, ze wlasciciele nowo powstajacych salonow ze skuterami itp. niewiele maja wspolnego z motocyklami. Mozna sie takze spotkac z warsztatami, gdzie pracuja starzy mechanicy opierajacy swoja wiedze i umiejetnosci na troche starej szkole - a przeciez motocykle na przelomie kilku lat zmienily sie diametralnie. Ale tez nie ma sie co dziwic - w kraju brakuje szkol, ktore ksztalcilyby mechanikow motocyklowych, a szkolenie mechanika w autoryzowanym serwisie jest zbyt drogie. Na szczescie tutaj na forum znajdziesz wielu ludzi, ktorzy maja doswiadczenie zdobyte na wlasnych bledach i nie wahaj sie prosic o pomoc.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez blackrw83 » 19/9/2007, 15:09

Ok, Dzieki.
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK

Postprzez sonthin » 19/9/2007, 20:02

Przygladam sie temu tematowi i muszę powiedzieć, że Elcomendante masz rację z tymi mechanikami, większość to byli mechanicy samochodowi sam znam człowieka, który pracuje w warsztacie motocyklowym, a wcześniej pracował w serwisie Peuegota i Citroena.
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez blackrw83 » 20/9/2007, 17:12

jesli mozecie mi jeszcze pomoc w tym temacie
viewtopic.php?p=122614#122614
Dzieki, pozdrawiam.
blackrw83
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
Lokalizacja: Stamford, UK



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê