Zobacz wątek - Pomoc przy wyborze motocykla turystycznego/adventure

Pomoc przy wyborze motocykla turystycznego/adventure

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pomoc przy wyborze motocykla turystycznego/adventure

Postprzez majcy » 21/2/2016, 21:04

Witam!

Pare slow o mnie: 28 lat, 75kg, 180cm; ostatnie dwa lata przejezdzilem w azji na glownie KTM duke 200 ale tez kawasaki d-tracker 250, ninja 250, roznej masci KLX do 250cc (w tym podroz przez Borneo na malutkim KLX 125). Czyli ogolnie nie mialem nigdy stycznosci z wiekszymi moto ale dosc sporo sie najezdzilem w zroznicowanych warunkach.

Obecnie los mnie rzucil do Kostaryki gdzie rozgladam sie za motorem ktory bedzie narzedziem do codziennego przemieszczania sie (dystans ok 10km po kretej gorzystej trasie miedzy moim domem a podstawowym miasteczkiem) ale rowniez do wiekszych wycieczek, prawdopodobnie i takich kilkutygodniowych po Kostaryce i okolicznych panstwach.

Najwiekszy problem polega na tym ze nie mam zbyt duzego wyboru, Kostaryka naklada ogromne podatki na importowane motocykle i samochody, stad ceny sa bardzo wysokie a wybor niewielki, dlatego prosze o porady w obrebie przedstawionych modeli bardziej niz sugerowanie innych poniewaz szanse sa bliskie zeru ze znajde jakiegokolwiek africa twin, transalp, versysa czy tenere.


Po wstepnym doedukowaniu sie z dostepnych modeli zastanawiam sie nad
bmw g650 gs (2012-14 9k usd)
bmw f800 gs (mozna cos znalezc z 2009/10 w okolicach 9k usd)
ktm adventure 950s (sa dwa modele jeden z 2004 roku, masa dodatkow ale 11k usd, drugi 2005 za raptem 6k usd)

Jest tez kilka mniejszych enduro od KTM ale zastanawia mnie komfort jazdy na dluzszych dystansach w warunkach gdzie dominuje asfalt, dochodzi do tego czesto brak miejsca dla pasazera. Jest jeszcze honda nc700x ale za to tutaj obawiam sie ze elementy szutrowe/zwirowe moga byc czeste w tej czesci swiata i to nie bedzie najelpsze srodowisko dla niej.

Biorac pod uwage moj brak obycia z wiekszymi maszynami troche mnie odstraszaja te litrowe KTM, ale i ten f800 tez nie bedzie pewnie lekka maszyna stad sam nie wiem czym powieninem sie ostatecznie kierowac i stad prosba do Was o pomoc.

Dodam rowniez ze kwestia przetestowania tych maszyn to wycieczka 3h+ w jedna strone takze bede wdzieczny jesli pomozecie mi zawezic opcje.
Avatar użytkownika
majcy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/2/2016, 19:52


Postprzez lagiboy » 22/2/2016, 01:05

http://www.encuentra24.com/costa-rica-e ... rom&page=1

przepatrz sobie, nie znam hiszpańskiego, jest kilka V-Stromów 650, fajny uniwersalny motocykl, typowo turystyczny z fajną jednostką napędową i debiloodporny jak ktoś zmieniał olej na czas, plus ma wygodne siodło i można nim wjechać na asfalt i zjechać w drogi nieasfaltowe.

drugi bardzo podobny versys, niemniej bardziej asfaltowy motocykl, chociaż fajny turystyk.
http://www.encuentra24.com/costa-rica-e ... sys&page=1

z BMW GSów 800 ma lepsze zawiasy i ma bogatsze wyposażenie niż 650, na długie i dalekie podróże wolałbym F800GS, poza tym niewiele o nich wiem, i widzę że jest tego więcej w Kostaryce niż innych maszyn. Musisz poczekać na kogoś innego kto coś Ci powie o GSach.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez majcy » 22/2/2016, 03:21

Faktycznie zaskoczyles mnie stronka ktora sam przegladam codziennie. Chyba za malo szukam poszczegolnych modeli, za duzo przegladam jak leci i te wszechobecne gs'y mnie troche zaslepily.

Dzieki za propozycje. Przyznam ze V-storm troche do mnie nie przemawia stylistycznie. Jako motor tylko w trase, owszem czemu nie, ale tak na codzien sie nim przemiszczac to czulbym sie troche emerytem. Versysom na pewno sie kilku przyjrze.
Avatar użytkownika
majcy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/2/2016, 19:52

Postprzez jasnoksieznik » 22/2/2016, 10:58

O ile dobrze pamietam, to G650 to jednocylindrowiec, ktorego BMW samo nie robi, a w przyszlosci tez nie bedzie sprzedawac.
Dwucylindrowe 800ccm od BMW to bardzo fajne moto. Sam jezdze F800R, ktore kupilem majac ok. 2tys. km doswiadczenia. Jezdzi sie tym latwo i przyjemnie, moto jest przyjazne poczatkujacym, wiec generalnie moge je polecic.

Na innych enduro sie nie znam, wiec nie mam porownania.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez lagiboy » 22/2/2016, 15:42

Źle myślisz, V-strom to solidna maszyna, stylistycznie moja koleżanka mówi ze ma takie smutne oczka. Ale potrafi dużo. Nie namawiam, podoba Ci się versys to szukaj :-)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Movi » 22/2/2016, 17:18

Mi się bardzo przyjemnie jeździło tigerem 800.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez lagiboy » 22/2/2016, 20:15

znajdź tigera w Kostaryce :)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez majcy » 3/3/2016, 18:44

przejechalem sie bwm f800 i jedna rzecz mnie troche zaskoczyla, o ktorej nigdzie nie slyszalem wczesniej. kierownica wydaje sie wpadac w pewna strefe minimalnego wychylenia z ktorej ciezko ja wybic. zgoda, daje to uczucie niesamowitej stabilnosci w zakretach jesli przyspieszam, czy ogolnie przy wiekszych predkosciach, ale jesli sie pomylilem i musze zwolnic w luku (czego zgaduje nie powinienem 'nigdy' robic) to zaczyna sie walka z motorem, bo balans podpowiada ze wypada skrecic mocniej niz ta dziwna 'blokada' pozwala, a to wymaga wiecej sily. przy predkosciach parkingowych tez ciezko mi bylo trzymac jakas normalna linie bo mimo ze latwiej 'wybic' motor z tego patentu to i tak co chwile wpada i wypada z tego powiedzmy trybu i zamiast obrac jakas normalna linie to jechalem zygzakiem malo zadowolony z siebie.

jakies komentarze na ten temat? to normalne w wiekszych motocyklach? czy trudno sie przyzwyczaic? na pierwszy rzut oka odbiera to sporo frajdy z jazdy, moim zdaniem
Avatar użytkownika
majcy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/2/2016, 19:52

Postprzez Hans01 » 4/3/2016, 13:42

Nie miałem pod tyłkiem F800. Możliwe, że to co opisujesz było po prostu problemem z wyrobionym łożyskiem główki ramy w tej konkretnej maszynie.

Tak czy siak, do konieczności użycia większej siły w ogóle (pomijam aspekt problemu z łożyskiem) idzie się przyzwyczaić i to dosyć szybko. Po kilku/kilkunastu tankowaniach masz już pamieć mięśniową i nie zwracasz na to uwagi. W moim mam kąt prawie 40* na główce ramy i 300kg pod dupą. Na początku (po przesiadce z MT07) miałem spory dyskomfort za każdym razem gdy musiałem położyć dodatkowa siłę na kierze by osiągnąć ten sam efekt co w MT.

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez majcy » 4/3/2016, 19:14

dzieki za odpowiedz, mam nadzieje ze ktos kto mial do czynienia z f800 gs dorzuci jeszcze pare slow
Avatar użytkownika
majcy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/2/2016, 19:52

Postprzez lagiboy » 4/3/2016, 20:44

trzebaby jeszcze sprawdzić ciśnienie w przedniej oponie, jak jest za niskie to też trzeba się mocować z kierownicą.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2685
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr