W każdym roczniku FZ1 miało właśnie taki silnik, czyli od rocznika 2006, tam w którymś roku coś tam przestroili, 2007 chyba, bo miał "laga" po odkręceniu manetki, później w 2010, albo 2011, albo i w jednym i drugim, zmienili elektronikę sterującą poprawiając reakcję na gaz "z dołu" i moment w średnim zakresie. Ogólnie szukając już FZ1, to najlepiej szukać modelu po ostatnim "upgradzie", czyli roczników 2010 wzwyż.
Co do wałków, nikt się nigdzie nie skarży na tak owe, ale zerknąłem tak w ten artykuł i narzekają też na przedni hebel...gdzie FZ ma chyba jeden z lepszych w klasie układów, więc osobiście miał bym podejrzenia, że mieli jakiś lekko skatowany sprzęt, albo po prostu trafili na wadliwy egzemplarz. W R1 te silniki były montowane w rocznikach 2004-2005 bodajże, później pozbyli się problemu z wałkami, biorąc pod uwagę, że w 2007 roku FZ1 miał przestrojony silnik, możliwe, że dostał też nowe wałki, szczerze nie wiem, bo nie spotkałem się z przypadkiem, żeby ktoś miał jakiś problem z rozrządem w dużym fazerze
.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"