Zobacz wątek - Zakup nowego crossa
NAS Analytics TAG

Zakup nowego crossa

Enduro, Cross
_________

Zakup nowego crossa

Postprzez eddenktm » 11/2/2016, 19:32

Od wakacji ubiegłego roku jeżdżę na ktmie 250 4t. Na nadchodzące wakacje przymierzam się do zakupu cross nowego z salonu. Chciałbym się poradzić czy ma to teraz jakiekolwiek znaczenie jaką markę wybiorę ? Celuję w yamahę yz 250 2016 albo husqvarnę tc 250 2016. Teren w jakim się poruszam to amatorskie tory, lasy. Wiem, że crossy nie za bardzo do jazdy po lesie, na szybkiej jeździe po torze przeszkadza mi bardzo miękkie zawieszenie enduraka. Nie jeżdżę też za dużo bo wciągu miesiąca robię max. 10 mth. Kolejne pytanie to czy ogarnę 250 w 2t po przesiadce z ćwiartki 4t po roku. Chciałbym też zaczerpnąć opinii na temat ktm'a 350 w 4t i 300 w 2t. Jeżeli polecacie jakiś inny model to się wypowiedzcie ( interesują mnie roczniki 2015-16).
eddenktm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9/2/2016, 13:51


Postprzez henio12323 » 11/2/2016, 20:32

powiem tak - skoro pytasz to na pewno nie dasz rady na 250 w 2T. ogólnie 450 4T / 250 w 2T jak dla mnie są zarezerwowane albo dla na prawde dobrych kierowców - albo dla ludzi ze wsi co potrafia odkręcic tylko na prostej.

fakt faktem ze co roku próbują łagodzic te duze motocykle zeby to było poręczne. kiedys jeździłem cr 250 2007 rok - ostatnie wypusty CRki - tragedia, motocykl tak rwał, że ciezko było łapac trakcje, cięzko było w ogóle nim skakac bo wystarczyło lekko drgnąc nadgarstkiem na hopie i przelatywałes niektóre hopki 2X... oczywiscie tutaj wszystko opiera sie o technike jazdy. Ale w tym sporcie chodzi o to żeby jeździc szybko wolnym motocyklem, niż jeździc wolno szybkim sprzetem.

wiec od siebie mówie żebys odpuscił 250 w 2T na pewno. 450tki w 4T też raczej nie polecam. znam paru zawodników którzy szybko sie poprzesiadali i ostatecznie wrócili z powrotem na 250 w 4T - powód na małych maszynach byli szybsi i sie duuuzo mniej męczyli. bo to też kolejna wada - wiekszy silnik duzo bardziej męczy

opcja 350tki moze byc spoko, bo te silniki kręcą sie jak 250tki - krótki skok tłoka itp. w testach ( poszukaj sobie na youtube) sxf i huska ( mowa tylko o 4t była) wypadały na 1 pozycjach z yamahą. 4ty była własnie 350tka.... ale była wrzucona w worek z 450tkami. i wg testerów 350tka ktma jest lepsza niz honda 450 suzuki i kawawsaki. oczywiscie co uzytkownik to inna opinia. kazdy sprzet miał swoje wady i zalety. jeden np miał bardzo łagodną moc - co dla pro zawodnika mogło byc za słabo, dla amatora to jest cos na plus.

300 w 2T nie ma w crossówkach.



ale wracajac ogolnie - skoro ci przeszkadza zawieszenie enduro na torze to poddaj je tuningowi, albo kup modele XC - to są połączenia SX i EXC, z EXC w sumie jest wiekszy moment obrotowy za sprawa np zapłonu, skrzynia biegów jest blizej jak w EXC albo całkiem jak z EXC. zawias jest twardy SXowy. i mozna taniej taka maszyne dorwac.

chociaz do samego lasu exc duzo lepiej sie sprawdzi a twardy zawias tam tylko przeszkodzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Tasak_PL » 25/2/2016, 23:50

jakbyś chciał kupić mogę spróbować załatwić Ci motocykl z tego roku z przebiegiem 20-30mth (praktycznie nic) w dobrych pieniądzach, jak coś to pisz priv :)
Tasak_PL
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 24/9/2012, 15:33
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr