Zobacz wątek - Twarde sprzęgło - HYDRAULIK
NAS Analytics TAG

Twarde sprzęgło - HYDRAULIK

Enduro, Cross
_________

Twarde sprzęgło - HYDRAULIK

Postprzez WaxEater » 9/2/2016, 18:11

Witam!
W bergu posiadam sprzęgło hydrauliczne, oryginalne, zero wydziwiania, klamka ze zbiorniczkiem tylko od Ducati, bo na oryginalną mnie nie stać :P
Mam delikatny problem ze sprzęgłem, jako że w innych motocyklach tego typu sprzęgła hydrauliczne w większości są na 2/1 palec, a u mnie momentami trzeba łapać całą ręką, ew. 3 palce, a jest to dosyć uciążliwie przy jeździe w polu, co może być tego powodem? Jako że wyczytałem, mogą być za twarde sprężyny, fakt, miękkie nie są, ale nie wiem gdzie dorwałbym miększe :/
Wszelkie informacje na wagę złota!
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków


Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 18:26

hehe sam sobie odpowiedziałes - klamka od ducati pewnie ma tłoczek srednicy palca.... wymienisz pompe na odpowiednia i bedziesz miał na 1 palec


miekkie spręzynbki - rzeczywiscie sprawia że bedzie lżej, ale tez nie docisną docisku i sie bedzie slizgało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WaxEater » 9/2/2016, 18:32

Czyli 90% to wina klamki? Przepraszam, za takie zaśmiecanie forum, ale na googlach szukam, to wiekszosc pisze o sprężynach :P Dzięki Heniu za info, w takim razie kolejny wydatek sie szykuje :D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 19:05

spręzyny to inna sprawa - ale jak pisalem, nie mozna od tak o sobie spręzyn zmieniac. bo sprzegło poleci momentalnie.

w ktmie starszym było kilka pomp od 8 mm w 85tkach po 10.5 w niektórych 520 i lc4. na tej 10.5 pompie to cała reką ciezko chodzi. ja miałem 8.5 i było praktycznie na 1 palec. wiec srednica tłoczka ma duze znaczenie - im mniejszy tłoczek tym musi miec dłuzszy skok żeby sprzegło rozsprzeglić.... ale i tak wystarczy dosłownie pare mm skoku i juz jest półsprzęgło. jak masz tłoczek duzy to wystarczy mniejszy skok klamki żeby wysprzęglić. w ulicznych moto prawie sie nie stosuje półsprzegła, a klamke mozna swobodnie cala reką naciskach.

wiec to nie 90 a 99% wina i nie klamki tylko całej pompy :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WaxEater » 9/2/2016, 19:54

Dzieki za rozpiskę, teraz mi uświadomiłeś jak to wygląda, poszukam tłoczków/ew. całej pompy oryginałki z berga, ale tutaj boje sie o cene, bo ile razy widziałem to poniżej 200zł uzywki nie schodziły :/
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 20:30

hehe 200 zł to i tak groszowe sprawy. u mnie jak padła ostatecznie kupiłem nówke zamiennika za jakies 500 zl. niestety to jest wada hydrauliki - fajnie chodzi fajna dozowalnosc. ale jak siada to koszta spore. jedna rada - szukaj małej pompy np z triala. AJP z trialówki mozna tanio czasem wyrwać. bo nowe potrafiły mało kosztować. moze ktos ma triala na częsci czy cos to mozna zakombinowac. ty tam masz na płyn mineralny pewnie ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WaxEater » 9/2/2016, 20:36

To teraz mnie delikatnie przeraziłeś :D Formalnie miałem tylko ze 3-4 razy mozliwosc dotknięcia dobrze działającego hydraulika i byłem pod wrażeniem, to się zacząłem przejmować czy to u mnie sprzęgło jest posypane, czy faktycznie lipa w klamce i pompce. Poszukam czegoś na olx, moze bym cos znalazl. Nie bedzie to problem co do sprzęgła? Triale jednak mniejsze silniki, sprzęgła też mają mniejsze, bo u mnie jest wielkości głowy :P Do mnie wchodzi zwykły płyn hamulcowy DOT.3-5, bo to pompka brembo, na dekielku jest wszystko napisane
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 9/2/2016, 21:02

to nic ze mniejsze silniki w trialu - ale jak pisze wyżej. po prostu mała pompka ma większy skok. łatwiej jest wtedy uzywac półsprzęgła ( a w enduro to podstawa) wiec nawet malutka pompa bedzie okej, tylko że zamiast paru mm skoku klamki jak masz teraz bedziesz naciskał klamke mocniej - ale uwierz mi że to lepsze niz ciezkie sprzegło ;D


jak masz DOTa to tez nie kazdy trial miał na dota, wiekszosc raczej mineralny chociaz nowsze sherco (ścierko ;D ) ma dota. taka moze mala podpowiedz - na dota sa też pompy hamulca tylnego w skuterze :D tylko tam obawiam sie że tłoczki też mogą byc spore. ewentualnie zmierz swój i poszukaj kogos kto sprzedaje pompe z piździka jakiegos ( apka SR, speedfigt ( tam siedziały fajne AJP dosyc zgrabne) niech zmierzą srednice tłoczka moze akurat bedzie mniejsza. a takie pompy za 30-40 zł dorwiesz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WaxEater » 10/2/2016, 18:54

Dzięki Heniu za rade, w sumie niegłupi pomysł bo berga formalnie mam składanego, łańcuch, klamka z Ducati, cewka z matiza, Hall z chińczyka, modul ProgCdi to mi nie szkodzi kolejne ulepszenie xD
Mi to tam bez różnicy czy bedzie mineralka czy DOT, jak pisałem, zalezy mi głównie na miękkim sprzęgle, zawsze jeździłem na kamiennych, a dopiero od niedawna widzę, że jest to niesamowite utrudnienie. Tym bardziej ze to nie jest juz zabawka 20 konna, co juz w ogole dyskwalifikuje takie rzeczy w terenie. Moze faktycznie poszukam jakichś trialów, albo faktycznie od skuterka coś wezmę. Dzięki Ci wielkie za radę :D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 10/2/2016, 22:29

wiem ze dla ciebie bez róznicy dot czy mineral - tylko chodzi o układ. przewodowi raczej nic sie nei stanie. ale np oring w wysprzęgliku moze sie dziwnie zachować jak sie wleje co innego. zwykle mineralny wlany do dota nic nie zrobi. gorzej odwrotnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez WaxEater » 13/2/2016, 10:15

A to przepraszam Heniu, nie wiedziałem o co chodzi, zielony jestem w tym najwidoczniej :D
Mam jeszcze jedno zapytanko, sprzeglo twarde najpewniej przez pompke, postaram się zmienić ją jak najszybciej, a teraz problem nie do końca wysprzęglającego sprzęgła. Podkładki z tego co widziałem w bardzo dobrym stanie, zastanawiam się czy nie sklejają się od oleju <olej Motul 5100 10W40> albo czy nie trzeba sprzęgła delikatnie przypalić. Po wciśnieciu całej klamki i wrzuceniu biegu motocykl lubi zgasnąć, a zważając na pojemność skokową <600> to jest to też troche irytujące, bo jak nie zgaśnie, to ciągnie delikatnie, a przy skrzyżowaniach to dosyć niebezpieczne :/
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez kris514 » 14/2/2016, 13:56

Kosz bez rowków? Sprawdzałeś czy tarcze i przekładki są proste?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez WaxEater » 14/2/2016, 16:30

Tak, wszystko jest w porządku, widziałem go już przeszło 10 razy od 2 miesięcy i wszystko wydaje się byc w porządku.
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 14/2/2016, 16:41

skoro tarcze i przekładki okej, kosz okej, sprzęgło wysprzęgla ( talerz odchodzi ) no to jedynie pozostaje olej :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr