Zobacz wątek - Trudny wybór
Advertisement
NAS Analytics TAG

Trudny wybór

Enduro, Cross
_________

Trudny wybór

Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 16:14

Witam.
Mam pytanie.Niedługo kupuje crossa i mam pytanie. Wyboru za dużego nie mam. Myślę nad Ktm sx 125 i yamaha yz 125. Chciałbym zasięgnąć porady od kogoś kto miał do czynienia i by się wypowiedział. Myślałem też nad yamahą dt 125 ale dowiedziałem się że jest duża różnica mocy. Gdyby ktoś znał jakiegoś crossa 125 do 5500-6000 który nie jest problematyczny i dobrze się nim jeździ to proszę o napisanie. Z góry dzięki ;)
Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04


Postprzez kotlet9696 » 8/2/2016, 17:41

Yamaha YZ/KTM SX to crossy przeznaczone do jazdy po torze. A Yamaha DT to enduro=pola, lasy, łąki. Niezbyt ciężki teren ogółem. Crossy do jazdy po lasach, łąkach, orance sie nie nadają... W tej cenie brałbym DTtke.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 18:15

Aha.To teraz zastanawiam się dlaczego często widuję yz'tki i sx'y na filmikach na polach i w wielu ogłoszeniach piszą że były one używane amatorsko na pola a torów nigdy nie widziały. Czy ktoś jescze możę się wypowiedzieć bo już sam nie wiem.
Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04

Postprzez piterek123456 » 8/2/2016, 18:40

Widzisz to ponieważ to co napisał kolega wyżej to zastosowanie tego sprzętu a to jak ludzie je wykorzystują to już inna sprawa cross typu Yamaha yz 125 , KTM sx 125 powinien latać na torze nie dość że przyjemnie się tym śmiga po torze to też sam silnik takiego motocykla nie dostaje tak w tyłek. są też motocykle hard Enduro czyli np. KTM'y exc i Soft Enduro czyli yamaha dt honda mtx itd. ogólnie to od crossówek różnią się tym że mają dłuższe biegi inaczej oddają moc i mają inne zawieszenie no i remonty robi się rzadziej (mówię tutaj o Hard Enduro) Soft Enduro to motocykle na łąki pola lasy no i czasem po torze też można sobie pojeździć w nich przebiegi liczone są w kilometrach a nie w motogodzinach tak jak w wypadku crossówek i hard enduraków czyli remonty robi się stosunkowo rzadko co czyni te moto tanie w utrzymaniu. Moim zdaniem jeśli nie masz toru motocrossowego w pobliżu to odradzał bym coś pokroju yamaha yz 125 itd jeśli byś chciał jakiegoś ktma exc (Hard enduro) musiał byś dozbierać trochę kasy żeby kupić coś przyzwoitego a na yamaszkę dt masz wystarczająco kasy za te pieniądze kupisz całkiem spoko egzemplarz mocy ma to około 27km chyba crossówka typu yz 125 ma około 40km sporo sprzedających sobie dodaje że mają po 50km tylko to jest wyssane z placa :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 8/2/2016, 18:41

a co tu nie wiedziec - kolega wsyzstko opisał
masz tutaj praktycznie 3 grupy motocykli ( jest ich wiecej ale to są głowne)
soft enduro
hard enduro
cross

soft enduro- motocykl ASFALTOWY z mozliwosciÄ… w jazdu w teren
hard enduro - motocykl TERENOWY z mozliwosciÄ… wjazdy na asfalt
cross - motocykl na tory crossowe i odcinki crossowe.

jak ktos lata crossówka po lesie - chwała jemu, i żal że nie wiem co to prawdziwe enduro. moim zdaniem jak ktos pyrka po lesie amatorsko, a ma crossówke to cos tutaj nie halo. bo DTtka duzo sie lepiej sprawdzic do takiego latania wokół komina. a crossówka jest dosyc wolna - takie "pyrkanie' np 70 km /h po lesie to męczarnia dla silnika na dłuzszych odcinkach. DTtka sobie da rade duzo lepiej i sie mniej zmęczy ( kierowce tez mniej DTtka zmęczy ) najlepsza opcja do ostrego latania to hard enduro typu ktm exc. ale w tej kasie dosyc ciezko cos ciekawego dorwac. popatrz na ktm lc2 to soft enduro ( silnik praktycznie cały jak w yamaszce DT )ale ma całkiem fajny zawias i sobie nieźle radzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 18:49

To teraz pytanie http://olx.pl/oferta/ktm-exc-125-zareje ... 6dce770cf9. Za ten sprzęt to cena normalna czy za duża. Bo raczej u mnie krucho z funduszami . Co DTki to słyszałem że ma 15 km dlatego mnie od niej jakoś odrzucało. Moze ktoś to potwierdzić ?
Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04

Postprzez piterek123456 » 8/2/2016, 18:58

15km to ma chiński wynalazek :P DTka ma około 24 koni tylko że niektóre mają blokady na wydechu i jeszcze w kilku miejscah (już nie pamiętam gdzie konkretnie) po ich ściągnięcu z 27 powinna ogarnąć :P Co do tego ktm'a to cena tak w miare adekwatna w tańszych pieniądzach raczej nie dorwiesz chyba że jakąś padlinke :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 19:10

Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04

Postprzez henio12323 » 8/2/2016, 19:13

15 km maja wersje zdławione fabrycznie. odblokowana normalna ma koło własnie 24 kucy - zalezna reszta od rocznika stanu itp itd. pozatym nie tylko moc sie liczy a także moment obrotowy. '

zakup ktma to połowa sukcesu. taki EXC pali duzo wiecej niz DT, trzeba lac lepszy olej, i utrzymanie kosztuje 2-3 X wiecej niz w przypadku DT... wiec bardziej pomysl czy stac cie utrzymanie później. bo sam zakup to pikuś
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 19:22

Na tor będę jedździł ale nie często więc chciałbym jeszcze się dowiedzieć o awaryjności i spalaniu yz'tki czyli o kosztach utrzymania.
Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04

Postprzez henio12323 » 8/2/2016, 19:40

awayjnosc przy tak starej maszynie jest nie do określenia - jak dbasz tak masz. jak kupisz padło to nie ma co liczyć że bedzie idealnie jeździla. kosta utrzymania równiez trudne do określenia - zalezy jak jeździsz ile jeździsz w jakim stanie kupisz moto. ale bez 2000 zł na sezon przy praktycznie co weekend jeździe w sezonie ( wiosna do jesieni ) nie ma co podchodzić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Rysiog » 8/2/2016, 20:23

To jeszcze prosiłbym o takie same info dotyczące 125 sx. i czy jego koszty utrzymania są dużo większe.A tym sprzętem będę jeździł bardzo często co 2 dni albo coś takiego.Czy crossy się do tego nadają? Albo poprostu pójść w hard enduro/soft
Rysiog
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/12/2015, 17:04

Postprzez henio12323 » 8/2/2016, 21:12

jeden grzyb sx yz cr itp. wszystko podobne - bardziej kwestia stanu technicznego.

mozesz jeździc i codziennie, to są motocykle do jazdy wiec sie do tego nadają. tylko na pewno nie bedzie to tanie. ogólnie to drogi sport. hard enduro wyjdzie taniej a najtaniej soft enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê