Zobacz wątek - Aprilia RS 125 pomocy (blokady , czyszczenie gaźnika itp.)
NAS Analytics TAG

Aprilia RS 125 pomocy (blokady , czyszczenie gaźnika itp.)

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Aprilia RS 125 pomocy (blokady , czyszczenie gaźnika itp.)

Postprzez _TheViper » 3/2/2016, 19:08

Witam, jestem posiadaczem rski z 1999r. Aprilia została sprowadzona z Niemiec, stała 4 lata .Niemiec zablokował ją na 11 kW, (wcześniej miała 18 kW), mam wyciąg z hamowni i blokady opisane po niemiecku .Bak został przezemnie przeczyszczony ,apka pali jak złoto , jest oryginalny dozownik .Rzeczy które chce zrobić ,to przeczyścić gaźnik ,wymienić filtr paliwa, wymienić płyny.Stąd moje pytania:.

1. Jak spuścić płyn z chłodnicy oraz jak ją odpowietrzyć jeśli zaleje ją nowym.
2.Blokady - na kwitku z hamowni mam pare punktów po niemiecku oraz takie oto zdjęcie , zawór wydechowy jest podłączony do akumulatora, z tego co wiem to ten model nie ma blokady w wydechu.Jak więc ją rozblokować? (Na luzie kręci się do ponad 11k obrotów ,na biegu do około 7000) W załączniku zdj z hamowni.
3. Co jeszcze powinienem zrobić po takim okresie nieużytkowania? Dodam że jeździ bez zastrzeżeń.
Załączniki
12647619_469643576552684_693487210_n.jpg
12647619_469643576552684_693487210_n.jpg (53.84 KiB) PrzeglÄ…dane 1412 razy
_TheViper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/1/2016, 17:25


Postprzez SpeedyGonzales » 3/2/2016, 19:46

1.Obok pompy cieczy masz dużą śrubę bodajże na klucz krzyżakowy. Rozgrzewasz motocykl (starczy jazda 10-15km), żeby otworzył się termostat, odkręcasz ostrożnie korek, potem tą śrubę i spuszczasz do naczynia, potem przekazujesz płyn do jakiegoś warsztatu. Z zakręconym korkiem gorzej leci więc warto odkręcić, możesz profilaktycznie podnieść koło tył i obrócić je na biegu 345 jak Ci pasuje żeby pompa wyrzuciła parę ml dodatkowo. Zakręcasz lejesz aż przestaje wciągać, odpalasz i na bieżąco uzupełniasz. Prawidłowy stan między min a maks, gotowe.
2.Trzeba by na żywo zobaczyć.
3. Warto dać gaźnik do myjki ultradźwiękowej i wyregulować (pamiętaj poprzednie położenie śrub regulacyjnych, trzeba będzie pokorygować), zrobić filtry i olej w skrzyni (także po rozgrzaniu), świeca profilaktycznie (NGK koło dychy), napęd konserwować i regulować, wymienić zaworki w kołach i uzupełnić ciśnienie, warto wymienić olej w lagach, wymieniałem w trzech różnych sprzętach i zawsze była maź nie olej, jak to to i przy okazji uszczelniacze, sprawdzić luz łożysk główki ramy, ustawienie reflektora oraz kompletność żarówek, płyn hamulcowy na pewno ma już kilka procent wody w sobie, sprawdź klocki hamulcowe oraz prowadnice czy są nasmarowane (idzie do nich specjalny smar), możesz przesmarować linki (szukaj w google jak to zrobić), w razie potrzeb możesz przedmuchać wydech i wymienić watę w tłumiku i z grubsza tyle. W razie czego uzupełniajcie moją wypowiedź.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez _TheViper » 3/2/2016, 20:19

A jakieś ściaganie cylindra czy coś z tych rzeczy?.A i czy robić coś z dozownikiem ,jakieś kalibracje czy coś? Jest tam wlany olej ,jeśli się nie myle castrol ,nie wiem ile czasu tam jest .
_TheViper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/1/2016, 17:25

Postprzez Mp2011 » 3/2/2016, 22:07

1. Po takim postoju obowiązkowo powymieniać wszystkie płyny, ujścia płynu z chłodnicy nie szukaj koło pompy bo w rs-ce nie znajdziesz pompy na wierzchu gdyż jest w środku silnika śruby aby zlać płyn chłodniczy szukaj w karterze http://www.pl.easyparts.nl/choosedrawin ... -1999.html
szukaj na tej stronie po zdjęciach powinieneś się ze wszystkim połapać
a odpowietrzasz ją w ten sposób że patrząc na moto to po prawej górnej stronie chłodnicy jest śrubka odkręć ją zalej płyn az minimalnie sie uleje zakręć jeszcze przydało by się odpowietrzyć na wężyku pod bakiem ;]
2.Jeżeli pracuje to zawór zostaw w spokoju bo jak go wyjmiesz to aprilia nie bdz miałą dołu bdz zbierałą sie tylko od 6.5 tys a jak jest to ma lepszy dół aby działał tak jak należy a blokady ogólnie poszukaj po internecie na pewno znajdziesz jak ich sie pozbyć
3. Jak już pisałem moim zdaniem po takim postoju obowiązkowo wymienić wszystkie płyny jak kolega juz u góry pisał gdyż każdy jest bardzo ważny i każdy od czegoś zależy wymień płyny w lagach,chłodnica,hamulce,silnik jeszcze dla bezpieczeństwa , nie chce cie straszyć czy coś ale po takim postoju ja bym na twoim miejscu minimum przeczyścił dozownik lub go zregenerował chyba że na prawdę nie trzeba bo lubią paść a jak padnie dozownik to nie problem żeby zatrzeć silnik
oczyść tez napęd oraz możesz wymienić łańcuch bo po takim czasie nie wiem czy do czegoś się jeszcze nadaje no chyba że nie zachodzi taka potrzeba stał odpowiednio zakonserwowany ,jak lubisz sie bawić pastę polerską i przetrzyj trochę ramę z wachaczem bo na pewno już zmatowiały , wymień swiecę najlepiej na irydową
Mp2011
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê