Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Niedługo będę robił serwis hamulców w moto, czyszczenie wszystkich zacisków, klocków, zmiana płynu i zastanawiam się nad przewodami w stalowym oplocie firmy HEL. Znalazłem kompletny zestaw do CBR1000RR przód+tył za 610 zł.
Czy warto wydawać tyle na przewody? Czuć różnicę w hamowaniu? Nigdy nie jeździłem na żadnym moto z takim przewodami. Poza tym czytałem, że seryjne gumowe przewody należy też wymieniać. Proszę o rady.
Czy warto wydawać tyle na przewody? Czuć różnicę w hamowaniu? Nigdy nie jeździłem na żadnym moto z takim przewodami. Poza tym czytałem, że seryjne gumowe przewody należy też wymieniać. Proszę o rady.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Są różne opinie co do tańszych przewodów. W każdym razie te z HEl-a są dobre, sprawdzone i z dożywotnią chyba gwarancją.
Ja całkiem niedawno zmieniałem właśnie z seryjnych na HEL-a. Wrażenia: sporo lepsza dozowalność i "czucie" hamulca. Nie ma już takiej gumowatości pod klamką. Minimalnie też klamka mniej się zapada. Poza tym są ładniejsze
Ale pamiętaj, ze przewody raczej nie mają wpływu na "siłę" hamowania (no chyba, że masz jakieś ekstremalnie zużyte/dziurawe
. Dla mnie - było warto.
Ja całkiem niedawno zmieniałem właśnie z seryjnych na HEL-a. Wrażenia: sporo lepsza dozowalność i "czucie" hamulca. Nie ma już takiej gumowatości pod klamką. Minimalnie też klamka mniej się zapada. Poza tym są ładniejsze


- mnipu
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 13/7/2015, 11:49
Czy warto wymienić?
Na pewno gumowe producenci zalecają wymieniać co 3 lata ( przynajmniej w samochodach ) bo potem oplot sznurkowy się męczy i "puchną".
Różnicą między teflonem a gumą jest wyższa odporność na temperaturę ( ale też bez szału ) i oplot stalowy przez co właśnie nie "puchnie" i najważniejsze nie ciągnie wody do płynu co przy zalaniu układu płynem dot5 ma dość duże znaczenie. Skubany tak ciągnie wodę że przy gumie po roku jest już tak zawodniony że trzeba go wymieniać.
Hel jest ok z tym że 600zł to jakiś kosmos.
Jeśli nie wylecę za reklamę to polecę gościa co zakuwa takie rzeczy na wymiar. Problem tylko z określeniem ustawienia kąta oczek, jak robiłem do quada to zdemontowałem stare, w kopertę i wysłałem na wzór. Cenowo za komplet wyszło mnie niecałe 200zł a przewody są zakuwane.
Jakoś nie mam zaufania do tego patentu ze skręcaniem na pierścień zaciskający. Jeździł ktoś z was na tym? trzyma to to w ogóle?
a link miałem wkleić:
http://przewody-hamulcowe.pl/10-przewod ... g-dlugosci
ps. Invi "Przewody to przewody, za 600 i za 300 mogą różnić się tylko wyglądem Wink"
zerknij na ten film... chyba jednak jest różnica między wężami
https://www.youtube.com/watch?v=k5nDd-3Xx-0
Na pewno gumowe producenci zalecają wymieniać co 3 lata ( przynajmniej w samochodach ) bo potem oplot sznurkowy się męczy i "puchną".
Różnicą między teflonem a gumą jest wyższa odporność na temperaturę ( ale też bez szału ) i oplot stalowy przez co właśnie nie "puchnie" i najważniejsze nie ciągnie wody do płynu co przy zalaniu układu płynem dot5 ma dość duże znaczenie. Skubany tak ciągnie wodę że przy gumie po roku jest już tak zawodniony że trzeba go wymieniać.
Hel jest ok z tym że 600zł to jakiś kosmos.
Jeśli nie wylecę za reklamę to polecę gościa co zakuwa takie rzeczy na wymiar. Problem tylko z określeniem ustawienia kąta oczek, jak robiłem do quada to zdemontowałem stare, w kopertę i wysłałem na wzór. Cenowo za komplet wyszło mnie niecałe 200zł a przewody są zakuwane.
Jakoś nie mam zaufania do tego patentu ze skręcaniem na pierścień zaciskający. Jeździł ktoś z was na tym? trzyma to to w ogóle?
a link miałem wkleić:
http://przewody-hamulcowe.pl/10-przewod ... g-dlugosci
ps. Invi "Przewody to przewody, za 600 i za 300 mogą różnić się tylko wyglądem Wink"
zerknij na ten film... chyba jednak jest różnica między wężami
https://www.youtube.com/watch?v=k5nDd-3Xx-0
- rav1932
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/8/2016, 12:01
no racja racja klamką 250bar nie zrobisz ale zwróć uwagę na to co piszą:
"Odporność ciśnieniowa węży teflonowych powyżej temperatury 130'C maleje o 1% na każde kolejne 2'C"
czyli przy 200'C z 250bar może się zrobić mniej, dużo mniej.
Swoją drogą ciekawe ile bar da się wycisnąć łapą
"Odporność ciśnieniowa węży teflonowych powyżej temperatury 130'C maleje o 1% na każde kolejne 2'C"
czyli przy 200'C z 250bar może się zrobić mniej, dużo mniej.
Swoją drogą ciekawe ile bar da się wycisnąć łapą

- rav1932
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/8/2016, 12:01
rav1932 napisał(a):Czy warto wymienić?
Na pewno gumowe producenci zalecają wymieniać co 3 lata ( przynajmniej w samochodach ) bo potem oplot sznurkowy się męczy i "puchną".
Nie wiem co to za "producent" ale zgaduję że fiat ford lub coś francuskie... Bo w starych dobrych wozach (20-25lat) prędzej metalowy przewód zgnił niż rozszczelnił się elastyczny. Chyba że mówimy o wyrobach imitujących samochody jak np uno, gdzie korozja postępuje od zderzaka do zderzaka
Podaj link jakiś bo nigdy o tym nie słyszałem, i osobiście jestem przekonany że wymogi bezpieczeństwa nie dopuściły by takiego elementu do użytku co pada po 3ch latach.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
rav1932 napisał(a):Swoją drogą ciekawe ile bar da się wycisnąć łapą
Zakładam, że 5MPa to świat, biorąc pod uwagę, że w samochodach osiąga się 5-10MPa, z nowymi układami wspomagania typu BAS może do chwilowego 20MPa dociągnie.
SpeedyGonzales napisał(a):Nie wiem co to za "producent" ale zgaduję że fiat ford lub coś francuskie..
Rozumiem, że Twoja opinia dotyczy modeli sprzed 20 lat. Nowsze powiedzmy 10 letnie Fiaty, Fordy, Alfy, Renaulty etc, są tak samo dobre, a pod względem kosztów utrzymania lepsze od nie jednego Niemieckiego wynalazku. Jeździłem Fiatem Grande Punto i Bravo, Fordem Mondeo, Focusem i Alfą 156, wszystkie oceniam jako genialne samochody, szczególnie Fiata Bravo i Forda Focusa. Teraz jeżdżę drugą A4 i szukam z powrotem Focusa albo Bravo.
Wierz albo i nie, ale na prawdę producenci zalecają wymianę gumowych przewodów hamulcowych co 3 lata. Nie chodzi tyle o to, że się rozlecą, co o zwykłą profilaktykę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
Cisnienie na tloczku srednio sie przenosi na cisnienie w wezu.
Cisnienie na tloczku srednio sie przenosi na cisnienie w wezu.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości