Piaggio x9 brak ładowania
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Piaggio x9 brak ładowania
witam mam problem z ładowaniem w piaggio x9
mianowicie jesli zapale skuter i próbuje zmierzyć ładowanie na klemach na wolnych pokazuje mi około 13 v jeśli dodam gazu odrazu spada do naet 5-6 v
jak próbowalem Mierzyc na kostce od regulatora jeden do masy drugi do zółtych kabli nic mi nie pokazuje chyba ze zle mierzę ??co to moze byc ?? regulator uszkodzony czy alternator ?? dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz
mianowicie jesli zapale skuter i próbuje zmierzyć ładowanie na klemach na wolnych pokazuje mi około 13 v jeśli dodam gazu odrazu spada do naet 5-6 v
jak próbowalem Mierzyc na kostce od regulatora jeden do masy drugi do zółtych kabli nic mi nie pokazuje chyba ze zle mierzę ??co to moze byc ?? regulator uszkodzony czy alternator ?? dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
Re: Piaggio x9 brak ładowania
inferno_rider napisał(a):dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz
I właśnie zabiłeś regulator napięcia

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
mierzylem miedzy fazami i pokazuje mi okolo 20 v na kazdj fazie na wolnych jak przygazuje okolo 5 tys obrotów napiecie wzrasta do okolo 30 v jak myslicie to to moze byc ? stator ? bo miedzy fazami za mały prąd ?
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
kolega odpiął aku podczas pracy moto, nie ma siły, żeby nie uwalił regulatora, który co prawda mógł być uszkodzony już wcześniej, ale fakt pozostaje faktem
.

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
wiem, ale napięcie miedzyfazowe przed regulatorem nie powinno wynosic okolo 60-90 v ??czyli tak jakby napiecie z statora docierało za małe ? u mnie jest tylko okolo 30 v przy obrotach okolo 5 tys na wolnych jest okolo 20 v na kazdej fazie natomiast mierzone na klemach na wolnych wynosi okolo 13 v natomiast po dodaniu obrotów napiecie łądowania szybko spada do 5-6 v
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
sprawdziłem wczoraj jeszcze napiecie miedzy fazami i na max obrotach pokazuje mi okolo 90 v ale jedno co mnie zaskoczylo to ze tak przy 4-5 tys obrotów przygasaja lekko swiatla czyli tak jakby malo prądu
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
glenroy - wcale nie jest pewne że uszkodził regulator.
ja bym jeszcze sprawdził przejscie na wszystkich cewkach - jakie są opory na kazdej z cewek
ja bym jeszcze sprawdził przejscie na wszystkich cewkach - jakie są opory na kazdej z cewek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
koledzy dobralem sie dzis do statora ii znalazlem jeden przewód odpiety od jakiegos czujnika kabel wychodzacy od statora ale po podpieciu dalej to samo na wolnych ładuje po dodaniu gazu nie laduje :/ i jeszcze jedno pytanie czy trzeba jakis sciagacz zeby sciagnac stator ?
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
senekkorzenna napisał(a):Glenroy ja też nie rozumie dlaczego to wypięcie aku miało by zniszczyć regulator napięcia?
Nie wiem jak na przykładzie motocykli, ale na przykładzie samochodów mogę się wypowiedzieć. Otóż akumulator pełni taką samą funkcję, jak kondensator filtrujący w zasilaczach. Po jego odłączeniu mamy m.in. mniej stabilniejsze źródło, wahania napięcia i napięcie pulsacyjne z tętnieniami, dzięki którym możemy pożegnać się z elektroniką. Oczywiście włączenie świateł generuje dość duże obciążenie i odpięcie aku nie powinno uszkodzić regulatora, zgoda, ale po odpięciu aku podczas pracy, nawet z włączonymi światłami, napięcie w instalacji -póki regulator tego nie ustabilizuje- może dość znacznie wzrosnąć -powyżej 15V- co jest zabójcze dla układów elektroniki, a może zabić i regulator.
Kiedyś w dużych fiatach sprawdzało się ładowanie poprzez zdjęcie klemy z aku, w nowych pojazdach taka operacja bez wpięcia sztucznego obciążenia - np.w samochodach wyścigowych wciśnięcie awaryjnego hebla skutkuje nie tylko odłączeniem zasilania, ale też załączeniem sztucznego obciążenia w postaci rezystora, o ile dobrze pamiętam 3ohm/11W, w celu ochrony alternatora i regulatora- bądź alternatywnego źródła zasilania, może się skończyć bardzo kosztownie.
Ogólnie kiedy regulator mamy sprawny, można aku wyciągnąć, ewentualnie jeżeli nie zdąży ogarnąć skoku napięcia to coś się spali, najszybciej on sam, ale jeżeli podejrzewamy, że coś jest nie tak, tak jak kolega, to taka opcja jest niedopuszczalna bo możemy pozbyć się wielu innych elementów z instalacji. Zaznaczę, że jeżeli regulator nie działa zbyt żwawo, to przy ponownym podłączeniu aku układ ładowania dostaje potężne obciążenie i może się dostać samemu alternatorowi
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
koledzy dalej to samo na wolnych pokazuje 13 volt jak dodam gazu napiecie spada do 4-5 volt hmm ma ktos jakis pomysł?
- inferno_rider
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/1/2016, 10:47
Glenroy ma rację, nie robi się takich głupot jak odpinanie akumulatora podczas pracy silnika, niczego się w ten sposób nie sprawdza, a można tylko coś zepsuć. Może to doprowadzić do przepięć, których wartość przekracza napięcia przebicia diod prostowniczych. Pewnie większość jak czyta coś takiego to myśli sobie "bla bla", po czym odłącza aku i tak, no cóż, nowy regulator chyba majątku nie kosztuje.
Jeśli napięcie wyjściowe z altka jest za małe, to któreś z uzwojeń może mieć zwarcie do masy, trzeba to sprawdzić. Pewnie się okaże, że i altek i regulator do wymiany.
Jeśli napięcie wyjściowe z altka jest za małe, to któreś z uzwojeń może mieć zwarcie do masy, trzeba to sprawdzić. Pewnie się okaże, że i altek i regulator do wymiany.

-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości