Zobacz wątek - Suzuki DRZ400Y 2001r
NAS Analytics TAG

Suzuki DRZ400Y 2001r

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 21/4/2016, 22:18

hehe noo popatrzył bym nad nową ramą, dobre jazdy widze masz, co chwila cos nowego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kotlet9696 » 3/5/2016, 15:35

Skoro Yamaszka stoi rozłożona to zabrałem się za wahacz bo luz taki że niedługo mógłbym skręcać kierownicą i wahaczem... Wygląda to tak:http://www.fotosik.pl/u/kotlet9696/album/2324972
Jak się okazuje same tuleje tutaj siedzą i jest problem ze znalezieniem takich... Po modelu ciężko. Nietypowa ta DTtka trochę.

Tuleje plastikowe=do wywalenia, trzeba nowe załatwić i pytanie skąd? Znalazłem kilka firm które zajmują się produkowaniem łożysk ślizgowych, starszy mówi, że takie coś najlepiej tutaj dać a te metalowe tulejki wrzucić tutaj... Dobry pomysł? Łożyska tutaj żadne raczej nie spasują.

Przy okazji to i uszczelniacze trzeba wymienić, numer udało się przeczytać i ma oznaczenie 18233 18x24x4x6 ale problem jest taki, że nie mogę znaleźć, tak jakby nie były produkowane już... :(

Nie wiem zbytnio co tu wykombinować :P Jakieś pomysły/sugestie (prócz wyrzucenia tego na złom?xD)
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez henio12323 » 3/5/2016, 15:39

Jak chcesz po taniosci - wrzuc tulejki teflonowe niech ci tokarz pod wymiar wytoczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 3/5/2016, 15:52

W sumie to po taniości i zarazem nie. Chcę to zrobić bardziej pod siebie, żeby nie siadło zaraz bo ta DTtka zostanie teraz u mnie dłuższy czas bo kasa się rozwiała praktycznie na nowe moto.

A tak przy okazji. DTtką jeśli się ma dobrą technikę da radę podjechać pod taki murek jak u Ciebie na kanale (https://www.youtube.com/watch?v=qfa_GfHlf7E) czy jest to raczej nie możliwe? Mówimy o w pełni sprawnej DTtce ze sprawnym zawieszeniem :P

Szukam, szukam i szukam i znaleźć nie mogę... Stwierdziłem, że błotnik od YZtki trochę niebezpieczna sprawa w momencie spotkania z pałkarzami i stwierdziłem, że zainstaluję błotnik tego typu jak ma Jarvis w tych huskach. Miejsce na tablicę+mała lampa i błotnik taki bardziej crossowy, ale nigdzie takiego znaleźć nie mogę... Do nowych DTtek idą podobne ale też ciężko znaleźć... Wiesz Heniu gdzie takie coś mogę znaleźć? Allegro to tylko jakieś poucinane same te zawieszki na tablicę i lampa ale błotnika brak...OLX podobnie... Bo te od starych DTtek wyglądają beznadziejnie...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/5/2016, 17:08

no to szukaj zestawu naprawczego. te tulejki to nie jest takie całkiem złe rozwiązanie. czasem lepsze jak juz ośki itp sa mocno powybijane.

DTtkąciezko bedzie ale wszystko kwestia techniki, moze takiego wysokiego murku bedzie ciezko, ale troche nizsze jak najbardziej. tam moc jako tako sie nie liczy, zawieszenie tez nie musi byc jakies nie wiadomo jakie, bardziej liczy sie opona żeby w miare wgryzła sie przy wyskoku, i juz potem na murku żeby sie nie slizgnęła.

nie wiem gdzie taki dostaniesz, ciezko bedzie bo nie dostaniesz dedykowanego. ale jakbys jakims cudem od yz dopasował błotnik to mozesz kupic lampke taką małą ledową z mocowaniem na blache i ją przykręcić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 3/5/2016, 17:25

Zestawu naprawczego już kiedyś szukałem, bez szans żeby takie coś znaleźć xD Tulejki te stalowe które wchodzą w te plastikowe znów chyba też były dorabiane bo tak krzywo wycięte xD Kolejna sprawa, jak dam nowe tulejki to i uszczelniacze pasowałoby bo szlak trafi zaraz... A uszczelniaczy nie znajdę. Silikon został? :( Tylko nie wiem jak to będzie z tymi tulejkami bo chyba muszę tokarzowi dać materiał...

Właśnie tak patrzyłem jak Jarvis wstawia filmiki i często widać w spowolnieniu jak się odchyla itd i tak stwierdziłem, że w takim czymś technika się liczy dlatego muszę kiedyś na tej DTtce, jak już ją zrobię to muszę spróbować się nauczyć :P

Dedykowany nie ma szans, patrzyłem ale od YZetki przerobiłbym mocowanie i dałoby radę :P
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 3/5/2016, 20:36

tulejki są bardziej odporne, jakies na pewno dobierzesz uszczelniacze.

tokarz jak bedzie trzeba to sam sobie załatwi. ja kupowałem teflon w hurtowni takiej ze stalą, aluminium itp. to średnica z 5-7 cm długosc z 15 cm zapłąciłem dosłownie kilka złotych to materiał na tulejki wyjdzie mniej niz dobre piwo ;P

jarvis zaczynał na trialu, jak chcesz sie bawić jak on polecam sie zaczac uczyc technik trialowych. tutaj motocykl nie musi byc idealny żeby ogarniać podstawy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 4/5/2016, 13:46

Coś się wykombinuje w takim razie :D

Dzięki wielkie, wiem już gdzie takie coś mogę kupić :P A jak będę teflon kupował to musi być tulejka czy mogę mu nawet płytkę albo coś płaskiego dać? :D

Dzięki za rady, skorzystam na pewno :P
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 5/5/2016, 11:54

jak toczy sie tulejke to mu dajesz pręt, płytki w tokarke nie wsadzi ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 5/5/2016, 16:03

No właśnie tak się zastanawiałem jak on to robi i w sumie tokarki na oczy nie widziałem dlatego zapytałem :P

Nawet jeśli nie dostanę w sklepie to mogę zamówić na allegro tylko kurcze różne są xD jakieś fi15, fi10... Pisze, że to długość ale dalej pisze długość np.1000mm... Obojętne jaki kupię?
http://allegro.pl/walek-teflonowy-pret-teflon-ptfe-fi-10x100-jakosc-i6140207597.html (otwórz link)
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 5/5/2016, 17:22

najpierw znajdź tokarza i z nim pogadaj.

przeciez wiadomo że jak tulejka ma mieć średnice np 20 milimetrów to z wałka grubosci 10 milimetrów jej nie wyczarujesz,

musisz kupic taka sama srednice jaka jest średnica zewnętrzna tulejki, albo większą ( nadmiar mozna stoczyć )

fi to średnica,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 7/5/2016, 19:01

Dobra, tuleje będą.

To skoro tył będzie to teraz przód, i tu jest problem... Znalazłem lagi od DT80LC2 bo oczywiście moja DTtka to jakiś cholerny nietyp i lag o długości 77cm nie znajdę (ponadto to one nie są olejowe tylko są tam takie tłoczki i powietrzem się twardość reguluje -_-) i problem jest taki, że w DT80LC2 lagi mają długość całkowitą 93,5cm i długość do ośki 85,5cm... u mnie do ośki jest 75cm... Kolejna sprawa w 80LC2 jest koło z przodu 21" u mnie 19"... Już o grubości nie ma co mówić bo u mnie oczywiście 30mm a tam 36... Jakby nie mogło być tak samo...Wpakowałem się w niezłą minę do tego nietypową jak widzę i nawet z lagami problem... I teraz pytanie brzmi: Co robić? Szukać dalej takich jak mam czy kombinować z takimi? Przy okazji musiałbym wymienić koło, hamulec, zacisk bo oczywiście na domiar tego wszystkiego mam bęben z przodu zamiast tarczy... Ehh, ręce opadają, brak sił...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 7/5/2016, 20:38

hehe nie wiem, ciezko powiedziec, mozna spróbować wsadzic lagi z kołem od innego moto, jak srednica by podpasowała w półki to reszte juz zamontujesz. wpuscic troche w półki, i bedzie podobnie ewentualnie moze troche wyzej - jeszcze długosc całkowita to jedno, a wieksze znaczenie ma np od konca lagi do otworu na ośke,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 7/6/2016, 16:28

To tak, kupiłem lagi od DT50MX z 87r ale mocowanie pod bęben nie pasuje. U mnie jest pod skosem a tu w pionie i teraz mam dwa warianty:
1.Wujas i Ojciec mówią: uciąć mocowanie przy kielichu lagi, dać do kogoś kto się zajmuje spawaniem wszelakich metali (taka full profeska) i przyspawać pod skosem. No ta opcja mi się nie podoba bo na polskiej myśli technicznej już się przewiozłem parę razy. Zresztą, amor centralny jest pospawany bo był zbyt krótki i ostatnio gwint mi zerwało no ale ostatnim razem spaw nie puścił tylko gwint... Rama w sumie też... I tak dziwnie mi się żyje z tą myślą -_-
2.Mam stare lagi (porozkładane w całości bo szlak je trafił zresztą oto zdjęcia (otwórz link)) i myślę czy przypadkiem nie zrobić tak, że wsadziłbym wszystko prócz kielichów z tych co teraz zakupiłem do tych starych kielichów. Tylko tam są takie ryski bo wcześniej chromowane rury były zgięte, uszczelniacze padły a błoto i woda zniszczyły to tak że aż stanęły, zresztą widać na zdjęciach. I nie wiem już w sumie co robić... Jedną nową rozebrałem (widać na zdjęciu) i w środku troszkę lepiej wygląda. Ponadto jak wsadziłem chromowaną rurę do kielichów (tych starych) to na boki jest chyba luz. Praktycznie niewyczuwalny, szczelinomierz się nie zmieści ani nic :P Albo to ja jakiś przewrażliwiony jestem.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 7/6/2016, 20:40

hehe to i tak kombinacje takie, że nie wie msam co lepiej doradzic ;P pomysl pokombinuj, ty to masz na miejscu,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 4/7/2016, 12:21

Nareszcie nastąpiła ta chwila, w której powiem, że jeszcze z tydzień i Yaśka będzie złożona :P

Lagi złożyłem z dwóch, chodzą, nie przycinają się... Jest (odpukać) git.

Teraz pytania:
-zamierzam kupić lampę polisport bo oryginalna już przeszła swoje i dziwne żarówki do niej idą... Jest tylko jeden problem, mianowicie lampy Polisportu są na instalacje, 12V z tego co czytałem a u mnie w Yamaszce idzie instalacja 6V... Słabo będzie świeciło chyba, tak?
-Z przodu mam oponkę 2,75 19" a z tyłu 3,25 18" i jest to jakaś beznadziejna kostka, która nadaje się bardziej na asfalt... Przyczepność w terenie słaba ale za to słabo się zdziera. Mimo to, zamierzam wymienić je na nowe i tu potrzebna rada, mianowicie jakie? Jaki model konkretny? Używana będzie przelotowo asfaltem (500m, czasami może 1/2km) i ogólnie teren leśny, piaszczysty+jakaś łąka jak się trafi a to akurat częste :P
-Kolejna sprawa, jest takie coś jak trzymaki do dętek (lub jakoś tak to się nazywa) i właśnie nie wiem czy jest sens zakupić coś takiego? Pojemność 50ccm... Kolejna sprawa, że zrywało mi parę razy maszynki... Jak to się nazywa profesjonalnie? Bo na allegro wyskoczyły mi koła do taczki...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 4/7/2016, 21:29

jeszcze nie widzialem w DT 6V instalacji. zmierz dla pewnosci. albo posprawdzaj po zarówkach jakie są. gdyby sie okazało że jest 6V to 12V ledwo bedzie swiecic, ale mógłbys powymieniac zarówki na 6V i by swieciło normalnie - tylko że nie wszystkie są dostępne pod 6V.


szukaj co sie trafi, po modelach nie bede wymieniał bo nie ma ich duzo, nie wszystkie są dostępne w odpowiednich rozmiarach tp itd. szukaj drobnej ( małej ) kostki, szerokosc jak najwęzsze generalnie - im węzsze tym lepiej. z tyłu max 100tka.

to zalezy - ja chyba w jednej 50tce trzymaka nie miałem i nic nie zrywało - ale miałem dosyc duze cisnienia, z kolei w drugim moto co chwile zrywało mi wentyl ;/ załatwiłem z 15 dętek nim sie dowiedziałem o trzymaku... po załozeniu problem znikł - wiec sam sobie odpowiedz. jedyna wada trzymaka to to że koło jest mniej wywazone. pozatym same plusy. no moze jeszcze troszke trzeba sie bardziej namęczyc przy zakłądaniu - ale to kwestia wprawy mi to nie robi znaczenia.

na allegro znajdziesz to pod hasłem" trzymak opon" najlepiej wpisz trzymak i podaj jakies oznaczenie felgi np.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 6/7/2016, 14:25

Właśnie sprawdzałem, na żarówkach i mnie to dziwi strasznie... Akumulator, który mi sprzedali razem z moto (spuchnięty) też 6V... Kierunki też, żarówka od lampy przód też 6V, jak w sklepach pytałem to mówili, że takich to nie dostanie się (taki kołnierz metalowy miała i była podłużna :P) i teraz jest jakaś 12V samochodowa? Trochę poprzerabiane to było ale słabo świeci przez to :( No nic, mam nadzieję, że znajdę do tego :P

Kurcze, tak szukam, szukam... I jedyne co znalazłem to C-04 w rozmiarze 110/90/18... Heniu, w jakim rozmiarze najlepiej szukać opon na przód i na tył? 110/90/18 będzie git na tył czy za szeroka?
Link do oponki: http://allegro.pl/opona-mitas-c-04-110- ... 32799.html
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 6/7/2016, 21:27

no to troche słabo, - ale zawsze mozna popróbować i przerobic np oprawke na inna zarówke.

do DTtki troche 110 za szeroka moze byc, w sensie - kazda bedzie spoko, aby weszła w wahacz a do 120stki spokojnie wejdzie ( ja miałem 140stke i lekko docinałem kostki boczne ;D ) ale to nie była jazda, moto 90% mocy dawał na w ogóle obrót kołem, nie było mowy o "zamieleniu" kołem na piasku, potem załozyłem starą opone co miejscami nitki wychodziły to była przepaśc, moto dostało kopa niesamowitego. to było kieeeeeeeeeeeeedyś kiedys , od tamtej pory wiem że im węzsza opona tym lepeij

kumpel do DT 50 załozył jakaś oponke na tył dopasowaną z przedniej oponki, chyba 80tka, wąska - drobna kostka, rwało pięknie, przyczepnosc super, nic nie muliło, opona sama w sobie tez była lekka. fakt faktem po samym asfalcie szybko pójdzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 31/7/2016, 17:23

Wróciłem, zawias działa jak powinien (może WP ładowany w KTMach to to nie jest ale jest 2x lepiej niż w momencie zakupu).
Do wymiany zostały oponki i za jakiś czas kiera+siedzenie (na inne najlepiej). Teraz pytania:
-Która z tych opon na tył?
http://allegro.pl/opona-motorowerowa-18 ... 34075.html
http://allegro.pl/opona-18x3-50-18-3-50 ... 97062.html
http://allegro.pl/opona-18x4-10-18-4-10 ... 81124.html
http://allegro.pl/opona-4-10-18-100-90- ... 61401.html
-Która z tych opon na przód?
http://allegro.pl/opona-2-50-19-micheli ... 55398.html
http://allegro.pl/vredestein-2-50-19-2- ... 40446.html
Z wąskich tylko takie znalazłem... Są jeszcze markowe 100/90-18 lub 100/100-18 (tył) i przód (też szersze, już nie pamiętam) i się zastanawiam brać coś takiego i jak tak to które czy markowe ale szersze?

Kolejna sprawa, złamałem kierownicę a raczej pękła... Spawarka poszła w ruch i daje radę jak na razie ale wymiana wg. mnie konieczna. Z tego co się orientuję to ta ma 22mm i teraz pytanie jaką kupić? Oryginału raczej nie znajdę... Jakiś renthal czy coś? Ile taka dobra może kosztować? Bo z tego co słyszałem to tańsze, chińskie podróby idzie w rękach zgiąć...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości




na gr