Suzuki DRZ400Y 2001r
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
zalezy jakie masz dostepne, najlepsze tarcze sprzegła to oryginalne, ale szukaj EBC TRW są ok
rekluse to sprzegło takie że na niskich obrotach automatycznie sie rozsprzegla, jak masz np 4 bieg i pyrka silnik to moto stoi, dodajesz gazu i zaczyna jechac ( tym 4 biegiem ) to jest po to zeby praktycznie w ogóle nie uzywac sprzęgła
w drz pewnie jest z tym gorzej po 2 nie widziałem reklusa do drz
nie znam kosztów kumpel zamontował i sobie chwali, pewnie trzeba na dobrą pompke i układ z tysiaka wywalić
moze miał reklusa
mozesz dać szerszą opone
5100 do DRZ bedzie ok, ale jak ostro katujesz lepszy olej bedzie ... lepszy
trzeba rozebrac pokrywe sprzęgbła i tam obejrzeć co i jak
rekluse to sprzegło takie że na niskich obrotach automatycznie sie rozsprzegla, jak masz np 4 bieg i pyrka silnik to moto stoi, dodajesz gazu i zaczyna jechac ( tym 4 biegiem ) to jest po to zeby praktycznie w ogóle nie uzywac sprzęgła
w drz pewnie jest z tym gorzej po 2 nie widziałem reklusa do drz
nie znam kosztów kumpel zamontował i sobie chwali, pewnie trzeba na dobrą pompke i układ z tysiaka wywalić
moze miał reklusa

mozesz dać szerszą opone
5100 do DRZ bedzie ok, ale jak ostro katujesz lepszy olej bedzie ... lepszy

trzeba rozebrac pokrywe sprzęgbła i tam obejrzeć co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Potrzebuję części nr29 z tego https://www.pieces-suz.com/suzuki-reche ... ID=5113972 katalogu ale za cholerę nie ma jej nigdzie. Wiem ktoś gdzie w Polsce mógłbym ją zamówić? Bo tylko na eBayu da się ją znaleźć przez co w tym tygodniu gdybym ją zamówił nie przyjdzie...
Mało oleju było w silniku a pracował do końca i najlepsze że nic niepokojącego nie było słychać... I teraz pytanie czy rozkładać wszystko czy zrobić żeby jeździła, wymienić olej i zbierać na remont generalny? Generalnie to olej raz pokazywało pełny a raz praktycznie końcówkę miarki... Chyba że, tak jak mi pisali na forum drz, że nie spuścił oleju z ramy ale ogółem przez filtr oleju i dekiel od sprzęgła zleciało może ze 100ml oleju. Czy to nie za mało?
Mało oleju było w silniku a pracował do końca i najlepsze że nic niepokojącego nie było słychać... I teraz pytanie czy rozkładać wszystko czy zrobić żeby jeździła, wymienić olej i zbierać na remont generalny? Generalnie to olej raz pokazywało pełny a raz praktycznie końcówkę miarki... Chyba że, tak jak mi pisali na forum drz, że nie spuścił oleju z ramy ale ogółem przez filtr oleju i dekiel od sprzęgła zleciało może ze 100ml oleju. Czy to nie za mało?
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
częsci OEM nie kupuje sie ze sklepu że klikasz do koszyka i masz, dzwonisz/piszesz do ASO zamwasiz co trzeba i ci wysyłają
jak chcesz mam dostep do takich częsci tylko nie wiem jak z czasem to wygląda, bo nie jestem ASO suzuki, i mozliwe że zbieramy zamówienie az wysyłka bedzie za free i dopiero puszczamy, jc uderz na PW
nie wiem czy nie za mało, sciągnij ksiązke serwisową i przede wszystkim przeczytaj jaka jest procedura sprawdzania oleju
jak chcesz mam dostep do takich częsci tylko nie wiem jak z czasem to wygląda, bo nie jestem ASO suzuki, i mozliwe że zbieramy zamówienie az wysyłka bedzie za free i dopiero puszczamy, jc uderz na PW
nie wiem czy nie za mało, sciągnij ksiązke serwisową i przede wszystkim przeczytaj jaka jest procedura sprawdzania oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Znalazłem jakąś stronę sklepmoto46 i tam można zamówić każdą część więc zamówiłem. Jeśli przyjdzie to będzie git jak nie to będę uderzał do Cb heniu.
No właśnie jestem pewien, że za mało. Generalnie to z ramy oleju praktycznie nic nie zleciało, zdejmując pokrywę od filtra oleju trochę i zdejmując cały dekiel boczny od sprzęgła i dalej od karteru zleciało ze 100ml i to o ile. Odkręciłem śrubę, którą spuszcza się olej z wału korbowego i zleciało trochę ale tutaj nawet 200ml nie będzie łącznie... Zostało jeszcze sitko w wężyku idącym do silnika z ramy ale i tak nie będzie 1.7litra oleju...Tutaj widać ile zleciało (+/- 50ml na podłodze)
http://i65.tinypic.com/jq3hch.jpg
Czy to oznacza, że mam zdejmować cylinder itd i sprawdzać resztę? Bo miałem plan żeby wymienić filtr, zmienić olej, zrobić tę sprężynę i jeździć dbając o olej i zbierać na remont generalny... A tutaj czytam, że sama głowica to 2tysiące... Wałki rozrządu po 400+... Zapomniałem chyba dodać, że popełniłem błąd i nie zagrzałem moto przed zlaniem oleju...
Metodę sprawdzania oleju znam w sumie to są dwie. Jedna wada (wielu posiadaczy drezyn ją ma) jest taka, że czasem olej nie zdąży zlecieć znów do ramy i nie pokazuje dobrze stanu.
W ogóle, to spuściłem płyn chłodniczy i ma bardzo dziwny kolor... Dolewałem niebieskiego petrygo a tu taki kolor... I na dole jakby olej?
http://i63.tinypic.com/2vl5tfp.jpg
http://i67.tinypic.com/2jeyb2f.jpg
Tutaj daję zdjęcia ze stanem sprzęgła. Wydaje mi się, że jest spoko?
http://i68.tinypic.com/9glxt0.jpg
http://i68.tinypic.com/9lbncw.jpg
http://i65.tinypic.com/256ttgo.jpg
http://i65.tinypic.com/2dhaa2w.jpg
http://i66.tinypic.com/2ccp91x.jpg
Przy okazji rozebrałem wydech bo nity mi ścięło i tak jeździłem bez... I widzę, że jest taka zwężka w nim czy coś (daję zdjęcia) i nie wiem czy wybić to jakoś czy zostawić i wrzucić wełny mineralnej i ponitować?
http://i65.tinypic.com/35317y0.jpg
http://i68.tinypic.com/2u3z5du.jpg
http://i65.tinypic.com/29q1fu9.jpg
Jakiś patencik na zdjęcie sprzęgła? Bo tutaj ten z DTtki nie podejdzie (miałem blachę z rączką i w niej wywiercone dziury na kosz i jedną w środku) bo tutaj te rurki z gwintami na sprężynki i śruby od kosza nie wystają praktycznie w ogóle...
No właśnie jestem pewien, że za mało. Generalnie to z ramy oleju praktycznie nic nie zleciało, zdejmując pokrywę od filtra oleju trochę i zdejmując cały dekiel boczny od sprzęgła i dalej od karteru zleciało ze 100ml i to o ile. Odkręciłem śrubę, którą spuszcza się olej z wału korbowego i zleciało trochę ale tutaj nawet 200ml nie będzie łącznie... Zostało jeszcze sitko w wężyku idącym do silnika z ramy ale i tak nie będzie 1.7litra oleju...Tutaj widać ile zleciało (+/- 50ml na podłodze)
http://i65.tinypic.com/jq3hch.jpg
Czy to oznacza, że mam zdejmować cylinder itd i sprawdzać resztę? Bo miałem plan żeby wymienić filtr, zmienić olej, zrobić tę sprężynę i jeździć dbając o olej i zbierać na remont generalny... A tutaj czytam, że sama głowica to 2tysiące... Wałki rozrządu po 400+... Zapomniałem chyba dodać, że popełniłem błąd i nie zagrzałem moto przed zlaniem oleju...
Metodę sprawdzania oleju znam w sumie to są dwie. Jedna wada (wielu posiadaczy drezyn ją ma) jest taka, że czasem olej nie zdąży zlecieć znów do ramy i nie pokazuje dobrze stanu.
W ogóle, to spuściłem płyn chłodniczy i ma bardzo dziwny kolor... Dolewałem niebieskiego petrygo a tu taki kolor... I na dole jakby olej?
http://i63.tinypic.com/2vl5tfp.jpg
http://i67.tinypic.com/2jeyb2f.jpg
Tutaj daję zdjęcia ze stanem sprzęgła. Wydaje mi się, że jest spoko?
http://i68.tinypic.com/9glxt0.jpg
http://i68.tinypic.com/9lbncw.jpg
http://i65.tinypic.com/256ttgo.jpg
http://i65.tinypic.com/2dhaa2w.jpg
http://i66.tinypic.com/2ccp91x.jpg
Przy okazji rozebrałem wydech bo nity mi ścięło i tak jeździłem bez... I widzę, że jest taka zwężka w nim czy coś (daję zdjęcia) i nie wiem czy wybić to jakoś czy zostawić i wrzucić wełny mineralnej i ponitować?
http://i65.tinypic.com/35317y0.jpg
http://i68.tinypic.com/2u3z5du.jpg
http://i65.tinypic.com/29q1fu9.jpg
Jakiś patencik na zdjęcie sprzęgła? Bo tutaj ten z DTtki nie podejdzie (miałem blachę z rączką i w niej wywiercone dziury na kosz i jedną w środku) bo tutaj te rurki z gwintami na sprężynki i śruby od kosza nie wystają praktycznie w ogóle...
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
musisz serwisowac moto z instrukcją, nie ma czegos takiego że olej niedoleciał z ramy... serwisówka przedstawia jasno wszystko. ja procedury nie znam.
i jak masz obawy że cos jest nie tak, to zrób wymiane oleju - tak samo zgodnie z serwisówką, pojeździj troche i wtedy kontroluj stan.
moze cos ktoś zle zalał bo tak samo próbował wymieniac olej bez wiedzy o metodzie wymiany
kosz nie najgorszy, tarcze - suwmiarki w oku nie mam
tak jak zwykle - serwisówka i zrób porzadną kontrole póki masz sprzegło w rękach.
co do płynu - róznie bywa, czasem jak sie zagotuje moto w srodku lasu to woda z rzeki czy kałuży lepsza niz nic... zmien płyn, polataj i obserwuj co sie z nim dzieje
co do wydechu moze to byc żeby nie pluł ogniem, do enduro pewnie lepiej bo poprawia doł.
a jak chodzi o zabezpieczenie kosza, to mozesz próbować wsadzic tarcze i przekładki, od góry nich ci ktos to dociska, na biegu i zblokowanym hamulcu da sie odkręcać czasem tez dokręcic. albo trzeba sobie kupic jakis uchwyt
i jak masz obawy że cos jest nie tak, to zrób wymiane oleju - tak samo zgodnie z serwisówką, pojeździj troche i wtedy kontroluj stan.
moze cos ktoś zle zalał bo tak samo próbował wymieniac olej bez wiedzy o metodzie wymiany
kosz nie najgorszy, tarcze - suwmiarki w oku nie mam

co do płynu - róznie bywa, czasem jak sie zagotuje moto w srodku lasu to woda z rzeki czy kałuży lepsza niz nic... zmien płyn, polataj i obserwuj co sie z nim dzieje
co do wydechu moze to byc żeby nie pluł ogniem, do enduro pewnie lepiej bo poprawia doł.
a jak chodzi o zabezpieczenie kosza, to mozesz próbować wsadzic tarcze i przekładki, od góry nich ci ktos to dociska, na biegu i zblokowanym hamulcu da sie odkręcać czasem tez dokręcic. albo trzeba sobie kupic jakis uchwyt
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
To biorę w łapy serwisówkę i ogarnę co trzeba.
To mówisz Heniu abym zalał olejem, płynem od nowa i kontrolował na bieżąco stan? Silnik generalnie do końca chodził cicho tak jak powinien ale od kupna dolewałem oleju (Motul 5100) tak po 200ml bo wydawało mi się, że brało olej i dopiero po zalaniu stan mi pokazywało... Ale skoro pije olej to tłok do wymiany raczej a kij wie czy tam są dalej selekcje czy ktoś szlif cylindra pieprznął... Tylko, że na razie nie stać mnie żeby robić tłok, cylinder itd za kilka tysięcy przez co moto będzie stało wtedy z pół roku...
Zdjąłem sprzęgło i okazało się, że to całkiem zmyślnie ktoś zrobił bo zakręcił nakrętkę od kosza i zablokował ją tą blaszką i nawet szarpać się nie musiałem.
Bez sprzęgła lepiej widać ten mechanizm... Coś mi nie pasuje to, że rozpieprzyła się sprężynka.
https://youtu.be/RvsH42BiPUk
Żeby zdjąć wałek wystarczy zdjąć dźwignię zmiany biegów?
Wyjąłem to coś co było w tłumiku i... Masakra... Było napchane tego przy końcu i tak zbite, że wyjąć nie mogłem.
http://i63.tinypic.com/ve6wy0.jpg
Czy to się nada na wymianę? Mam tego cały rulon zwinięty w taki koc i wiem, że to się nie pali także dałoby się nawinąć na tą rurkę.
http://i63.tinypic.com/2mevosl.jpg
Nawijać to na środek rurki jeśli już? Czy może kupić coś specjalnie przystosowanego do tego?
http://i68.tinypic.com/2w5letv.jpg
To mówisz Heniu abym zalał olejem, płynem od nowa i kontrolował na bieżąco stan? Silnik generalnie do końca chodził cicho tak jak powinien ale od kupna dolewałem oleju (Motul 5100) tak po 200ml bo wydawało mi się, że brało olej i dopiero po zalaniu stan mi pokazywało... Ale skoro pije olej to tłok do wymiany raczej a kij wie czy tam są dalej selekcje czy ktoś szlif cylindra pieprznął... Tylko, że na razie nie stać mnie żeby robić tłok, cylinder itd za kilka tysięcy przez co moto będzie stało wtedy z pół roku...
Zdjąłem sprzęgło i okazało się, że to całkiem zmyślnie ktoś zrobił bo zakręcił nakrętkę od kosza i zablokował ją tą blaszką i nawet szarpać się nie musiałem.
Bez sprzęgła lepiej widać ten mechanizm... Coś mi nie pasuje to, że rozpieprzyła się sprężynka.
https://youtu.be/RvsH42BiPUk
Żeby zdjąć wałek wystarczy zdjąć dźwignię zmiany biegów?
Wyjąłem to coś co było w tłumiku i... Masakra... Było napchane tego przy końcu i tak zbite, że wyjąć nie mogłem.
http://i63.tinypic.com/ve6wy0.jpg
Czy to się nada na wymianę? Mam tego cały rulon zwinięty w taki koc i wiem, że to się nie pali także dałoby się nawinąć na tą rurkę.
http://i63.tinypic.com/2mevosl.jpg
Nawijać to na środek rurki jeśli już? Czy może kupić coś specjalnie przystosowanego do tego?
http://i68.tinypic.com/2w5letv.jpg
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
ja bym na pewno nie strzelał w diagnozy jak nie wiadomo co gdzie i jak było wczesniej
zalej zgodnie z zaleceniami olej, wtedy bedzie wiadomo że jest odpowiedni stan, jak dalej bedzie ubywało no to cudów nie ma i trzeba zrobic remont, akurat sam tłok to nie wyjdzie kilka tysiecy, uszczelki 150, tłok 500, szlif/honowanie 100 zł.
ale nie wiadomo któredy tez olej ssie,
zawsze kosz ma podkładke zabezpieczającą, to nie znaczy że kosza sie nie dokręca mocno. bo dokręca pewnie z duża siłą w takim sprzęcie. i takie podkładki sie zaleca wymieniac za kazdym razem
jak dla mnie to ten mechanizm normalnie chodzi. kręc sobie kołem albo silnikiem i wtedy przebijaj biegi. tak to gładko nie bedzie to wchodziło bo sie nie zazebią kolejne biegi.
co do wydechu, to co podałeś nada sie ale na jakies hmm 30 sekund
bo w tyle mniej wiecej czasu ci to wydmucha, niestety musisz kupic cos typowego do wydechów motocyklowych.
zalej zgodnie z zaleceniami olej, wtedy bedzie wiadomo że jest odpowiedni stan, jak dalej bedzie ubywało no to cudów nie ma i trzeba zrobic remont, akurat sam tłok to nie wyjdzie kilka tysiecy, uszczelki 150, tłok 500, szlif/honowanie 100 zł.
ale nie wiadomo któredy tez olej ssie,
zawsze kosz ma podkładke zabezpieczającą, to nie znaczy że kosza sie nie dokręca mocno. bo dokręca pewnie z duża siłą w takim sprzęcie. i takie podkładki sie zaleca wymieniac za kazdym razem
jak dla mnie to ten mechanizm normalnie chodzi. kręc sobie kołem albo silnikiem i wtedy przebijaj biegi. tak to gładko nie bedzie to wchodziło bo sie nie zazebią kolejne biegi.
co do wydechu, to co podałeś nada sie ale na jakies hmm 30 sekund

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Zamówiłem takie coś do tłumika:
http://allegro.pl/wata-tlumiaca-do-wype ... 16225.html
http://allegro.pl/wata-welna-stalowa-do ... 26445.html
Zobaczymy jak się sprawdzi... Może nie wydmucha
Jak wyjąć ten wałek od dźwigni zmiany biegów? Za cholerę nie chce wyjść i nie mam dostępu do sprężyny...
http://allegro.pl/wata-tlumiaca-do-wype ... 16225.html
http://allegro.pl/wata-welna-stalowa-do ... 26445.html
Zobaczymy jak się sprawdzi... Może nie wydmucha

Jak wyjąć ten wałek od dźwigni zmiany biegów? Za cholerę nie chce wyjść i nie mam dostępu do sprężyny...
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
moze instrukcja obsługi cos pomoże 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Kolejny mały problem. Złożyłem sprzęgło tak jak być powinno. Widzę, że działa to założyłem dekiel. Ale jak pcham moto na biegu i nacisnę sprzęgło to koło stoi w miejscu... Dopiero na 5tym biegu można jako tako pchać moto ale i tak widać, że jest ciężej. Tak powinno być czy nie bo nie wiem czy zalewać olejem silnik i sprawdzać jak działa?
EDIT
I podczas regulacji linki nagle przestało działać... Zdjąłem dekiel i widzę, że jak ruszam tym wysprzęglikiem (tym co wystaje z karteru i linka jest do niego mocowana) to tylko popychacz lekko się rusza a ze sprzęgłem nic się nie dzieje...
EDIT
I podczas regulacji linki nagle przestało działać... Zdjąłem dekiel i widzę, że jak ruszam tym wysprzęglikiem (tym co wystaje z karteru i linka jest do niego mocowana) to tylko popychacz lekko się rusza a ze sprzęgłem nic się nie dzieje...
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
nie wiem, ewidentnie nie masz pojecia jak to działa cos źle poskładałes albo źle wyregulowałes i co ja mam ci teraz powiedziec
zrób dobrze to ebdzie działało
co do pchania na biegu - sprzegło nie słuzy do wysprzeglania motocuykla na postoju i pchania na biegu, zwłaszcza bez oleju, mozliwe że to sie nie rozsprzegli tak jak powinno.

zrób dobrze to ebdzie działało
co do pchania na biegu - sprzegło nie słuzy do wysprzeglania motocuykla na postoju i pchania na biegu, zwłaszcza bez oleju, mozliwe że to sie nie rozsprzegli tak jak powinno.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Po dzisiejszej jeździe coś zaczęło stukać... Nie wiem za cholerę skąd ten dźwięk i co to najprawdopodobniej jest... Lipa by była gdyby to było coś z osprzętu a jeszcze większa gdyby to była korba... Wstawiam filmiki żeby nie było, że silnik rozbiorę a to będzie coś innego...
https://youtu.be/sHYHVcbsQ50
https://youtu.be/3L6mns7GsRs
https://youtu.be/9qwi8Ysudng
https://youtu.be/sHYHVcbsQ50
https://youtu.be/3L6mns7GsRs
https://youtu.be/9qwi8Ysudng
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
słąbo slychac na filmiku, nie chodzi aż tak najgorzej, wcisnij sprzęgło zobnacz czy nie cichnie, i potrzymaj na obrotach - pod bociązeniem obrotów korba cichnie, wiec jak dalej stuka to nie korba. mi to brzmi na klekoczace sprzęgło z filmiku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
No właśnie jest taka akcja, że na luzie i wolnych obrotach nic nie słychać a podczas jazdy jest masakra jakaś... W piątek zobaczę co z tym sprzęgłem bo nie mam teraz jak i dam znać.
EDIT
To nie sprzęgło. Rozebrałem i wszystko jest tak jak być powinno... Może coś pod pokrywą statora?
Z 1.8litra oleju i 0.5l które dolałem bo wiedziałem, że wypiła zlałem 1.4litra... Zrobiłem tylko 20mth...
EDIT2
Kolejny filmik z tego co tu się dzieje. Tym razem dobrze słychać.
https://youtu.be/T76P64sqGDQ
Dzieje się tak tylko podczas wbitego biegu gdy jadę. Jak odpuszczam gaz tego nie słychać. Na luzie też nic.
Zaraz sprawdzam stator, tylko przestygnie.
EDIT3
To nie stator... Wszystko jak fabryka skręciła tak skręcone dalej... Nosz kurde nie wiem co to może być...
EDIT
To nie sprzęgło. Rozebrałem i wszystko jest tak jak być powinno... Może coś pod pokrywą statora?
Z 1.8litra oleju i 0.5l które dolałem bo wiedziałem, że wypiła zlałem 1.4litra... Zrobiłem tylko 20mth...
EDIT2
Kolejny filmik z tego co tu się dzieje. Tym razem dobrze słychać.
https://youtu.be/T76P64sqGDQ
Dzieje się tak tylko podczas wbitego biegu gdy jadę. Jak odpuszczam gaz tego nie słychać. Na luzie też nic.
Zaraz sprawdzam stator, tylko przestygnie.
EDIT3
To nie stator... Wszystko jak fabryka skręciła tak skręcone dalej... Nosz kurde nie wiem co to może być...
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
ciezko powiedziec, ciekawe czy korba nie wali
szczerze to bałbym sie tym jeździc i w ogóle odpalać. rwałbym silnik, góre zdejmij posprawdzaj wszystko, w sumie to i tak nie duze koszta w razie co - tylko koszt uszczelek, a wiesz na czym jeździsz bo nie brzmi to za dobrze.
a tym bardziej ze masz problem z olejem to znajac zycie tłoczek bedzie do wymiany

a tym bardziej ze masz problem z olejem to znajac zycie tłoczek bedzie do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Silnik wybebeszony po dłuższej przerwie.
Mam w tej chwili z tego co mi się wydaje automatyczny napinacz rozrządu. Czy stan łańcuszka rozrządu powinno sprawdzać się wykręcając i wyjmując a następnie wkładając napinacz? Jak tak to daję zdjęcia bo nie wiem czy rozrząd mam do wymiany.


Na zaworach wydechowych jest nagar. Dużo nagaru. To oznacza, że są do wymiany? Jutro ściągnę głowicę to będę więcej widział. Pytam tak orientacyjnie. Ssące na pierwszy rzut oka w porządku, zobaczę czy nie są jak żyletki
Na co zwrócić uwagę podczas zdejmowania głowicy? Czy niczym się nie przejmować?
Mam w tej chwili z tego co mi się wydaje automatyczny napinacz rozrządu. Czy stan łańcuszka rozrządu powinno sprawdzać się wykręcając i wyjmując a następnie wkładając napinacz? Jak tak to daję zdjęcia bo nie wiem czy rozrząd mam do wymiany.


Na zaworach wydechowych jest nagar. Dużo nagaru. To oznacza, że są do wymiany? Jutro ściągnę głowicę to będę więcej widział. Pytam tak orientacyjnie. Ssące na pierwszy rzut oka w porządku, zobaczę czy nie są jak żyletki

Na co zwrócić uwagę podczas zdejmowania głowicy? Czy niczym się nie przejmować?
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
nagar o niczym nie swiadczy
zdjecia napinacza takie dales ze nic sie nie da po nim " wyczytać"
wypadało by niczego nie uszkodzic - na to trzeba zwrócic uwage
:
zdjecia napinacza takie dales ze nic sie nie da po nim " wyczytać"
wypadało by niczego nie uszkodzic - na to trzeba zwrócic uwage

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Jakie mam dać zdjęcia napinacza, na co zwrócić uwagę itd? To jutro podeślę.
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
on sie automatycznie wysunął po wykręceniu z cylindra. powinien zostać slad oleju ( wyraźne przejscie koloru ) ja chowanej częsci w napinaczu olej sie osadzi i wtedy widac czy do połowy wyszedł czy juz prawie cały
2 sprawa przed wycięciem napinacza warto by pomacać łancuszek czy napięty w ogóle, czy nie "odstaje" od koł zebatych itd
2 sprawa przed wycięciem napinacza warto by pomacać łancuszek czy napięty w ogóle, czy nie "odstaje" od koł zebatych itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Suzuki DRZ400Y 2001r
Podsyłam zdjęcia napinacza z zaznaczonym śladem gdzie nie ma oleju na napinaczu. Inna sprawa, że to taki pasek a dalej znów wraca do koloru po oleju.

Jak będę chciał ustawić rozrząd w odpowiedniej pozycji, to muszę włożyć napinacz. Mam go włożyć tak jak jest czy wkrętakiem go schować i dopiero wkładać? Bo jak odkręciłem tę śrubę na środku napinacza to widzę, że tam da się włożyć wkrętak.

Jak będę chciał ustawić rozrząd w odpowiedniej pozycji, to muszę włożyć napinacz. Mam go włożyć tak jak jest czy wkrętakiem go schować i dopiero wkładać? Bo jak odkręciłem tę śrubę na środku napinacza to widzę, że tam da się włożyć wkrętak.
- kotlet9696
- Świeżak
- Posty: 326
- Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości